ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jamiepony

Re: ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 22:30

dankje voor al die meningen

jamiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 11:49

vind het daar super leuk hoe verwijder je dsit topic

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:53

Marleenloveu ik heb okke wel eens bezweet gezien hoor in de giant stable toen ze werden afgeraced! :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:26

jamiepony schreef:
vind het daar super leuk hoe verwijder je dsit topic

Dat kan niet :). Waarom zou je dat ook willen?

jamiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 13:14

oh oke

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:55

Ik vind het ontzettend zielig voor die pony's. Meiden die véel te groot zijn die de hele dag maar aan het rijden zijn, er is niet tot nauwelijks goed toezicht in mijn ogen, mensen die totaal niet kunnen rijden krijgen ook een pony mee en zo kan ik nog even doorgaan. Ik ben er één keer geweest om te gaan kijken, mijn ouders wilde er al nooit heen omdat ze het zielig vonden en ze wilden even laten zien wat ze ervan vonden. Wat ben ik blij dat ik daar niet als meisje heen ben geweest.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:01

Vroeger wou ik er altijd naar toe maar er zijn heus wel paardengekken die het goed voorhebben hoor met de pony's een uurje rijden lekker tutten poetsen en ik weet ik het allemaal. En de paarden komen heus wel genoeg buiten en hebben een grote stal.

Maar er zijn ook kinderen en ouders die er geen verstand van hebben we gaan middag eten ff een patatje halen en het paard ik heb ook honger hier heb je een patatje of die hun paarden allemaal snoep geven, bandages omdoen en veel te strak de hele dag door rijden zweep verkeerd gebruiken. Ja dat vind ik wel zielig maarja in het echte leven doen sommige mensen dit ook.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:04

Ga toch lekker in de attracties zitten hobbelen ipv op die arme ponys.

Dit is alweer de zoveelste topic Ponyparkcity.

Tja paardengekken he, maar die ponys hebben het niet altijd zo fijn hoor, als iemand het meeneemt om weet ik veel wat ermee te gaan doen dan heeft het personeel van de PPC er geen zicht meer op.

Nee ik ben tegen pretparken waarin dieren, meegegeven worden ter vermaak, vreselijk vind ik het.

ashleytweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:06

Ik vindt het wel leuk. Tenminsten , als die kinderen goed met de ponys omgaan :D

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:09

ragdollcat; ik ben het helemaal met je eens hoor :)

(maar ik moet wel zeggen niet alle kinderen gaan slecht met de paarden om, maarja je hebt er mensen en kinderen tussen zitten....)

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:20

Voor elk "stadje" (Huisjes met bijv. de P) is 1 iemand die daar toezicht houd. Ook hebben ze er camera systemen hangen die het ook een beetje in de gaten houd. De grote pony's houden ze altijd iets langer vast zodat de grotere kineren sowieso een pony hebben waar ze op kunnen.
Dit hebben ze pas allemaal aangeschaft.

Maar ik vind het (net als jullie) wel belachelijk grote kinderen. Heb grote vriendin van +1.70 die er vorig jaar ook nog heen ging :oo. Gewoon omdat ze een leeftijd limiet hebben. (12 jaar). Dan denk ik bij mezelf ook wel van wat moet je daar dan nog?! Ze gaven haar wel een pony :oo! Wel de grootste ie ze hadden.
Heb vorig jaar m'n spreekbeurt erover gehouden. :o

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:18

Er zijn ook Looppony's, dat doen de meeste grotere kinderen, en we zijn er dan niet om te rijden, maar om te lopen en te poetsen ect.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:43

Ik vind het een leuk idee, zo'n pony bij een vakantiehuisje.
Veel kinderen vinden het geweldig. Dat is fijn. Maar een pony is heel wat meer dan gewoon speelgoed.
Je moet er verstand van hebben om ze te verzorgen. Omdat veel mensen die naar PPC komen niet voldoende kennis hebben, lijden de pony's daaronder. En dat vind ik erg jammer.

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:33

Ik ben er ook geweest, ik vond het hartstikke leuk!
en.. ik heb genoeg paardengekken gezien die fantastisch met hun pony omgingen!
Mijn pony heeft trouwens geen 1 keer stout gegaan en ik kon hem gewoon los laten lopen hij liep gewoon achter me aan!
Er was een meisje die de hele tijd aan haar pony was aan het trekken en aan het schreeuwen maar toen heb ik gezegd dat ze dat niet moet doen en dat deed ze daarna niet meer :) En inderdaad hebben de pony's een winterstop van ongeveer een half jaar lang?

Jullie zeggen allemaal maar ZIELIG ZIELIG ZIELIG maar kijk ook eens andere paarden die echt mishandeld worden?
Natuurlijk hebben de pony's allemaal wel n dag een stom kind, ze zijn het wel gewend en rennen gewoon terug naar de stad en dan pakt dat kind weer iemand anders..
en ja sommige kinderen zijn erg groot maar als de pony dat echt zo super vreselijk zou vinden zou ie hun er wel afbokken denk ik.
Ik ben ook wel groot maar ik weeg niet veel. ik ben ookal 15 jaar, ik ben 1.65 m ongeveer. Maar ik kreeg wel een grote pony en ging er ook goed mee om voor mijn gevoel :)

Er hangen ook camera's op en ik heb al genoeg mensen die daar werken gezien die de kinderen ff op hun fouten wijste.
Sorry maar ik zie het grote zielige probleem niet echt?? :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:08

Maar je mag toch maar rijden tot 12 jaar? En met 1,65m hoor je niet op een Shet thuis...

Ik denk dat een (groot) deel van de Shetten het daar prima hebben, ligt eraan aan wat voor iemand ze mee worden gegeven. Maar het is schandalig dat er ook een deel het niet fijn heeft. Het is wel heel goed dat bitten niet meer mogen worden gebruikt, maar rijden met een halster is ook niet alles.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:09

Nou de pony's in de manege rijden ook de hele dag iedere dag nieuwe kinderen..
Kinderen op de manege kunnen ook op een te kleine pony rijden
Of hun zweep verkeerd gebruiken
De pony(s uiit PPC hebben een grote stal waar ze zichzelf(als het nodig is) kunnen uitstappen;)
Het voer is daar ook goed en bij de nieuwe huisjes zijn er ook waterpompen ;)
Hoezo zielig?
je hebt ook kinderen die WEL goed voor hun pony zorgen
De shet zal hun der wel efbokken als hij er last van krijgt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:11

Ik vind niet dat het veel scheelt van verwaarlozing. Die ponies die de hele dag met veel te grote kinderen moetenrondlopen, beginners etc. Echt enorm zielig.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:14

jadeken schreef:
Nou de pony's in de manege rijden ook de hele dag iedere dag nieuwe kinderen..
Kinderen op de manege kunnen ook op een te kleine pony rijden
Of hun zweep verkeerd gebruiken
De pony(s uiit PPC hebben een grote stal waar ze zichzelf(als het nodig is) kunnen uitstappen;)
Het voer is daar ook goed en bij de nieuwe huisjes zijn er ook waterpompen ;)
Hoezo zielig?
je hebt ook kinderen die WEL goed voor hun pony zorgen
De shet zal hun der wel efbokken als hij er last van krijgt

Een manege en ppc zijn niet te vergelijken. Een manege is veel kleiner, en over het algemeen is er altijd wel een volwassen iemand in de buurt.
Bovendien kom je op een manege op te leren paardrijden, niet om vakantie te vieren.

En een paard laat zijn zwakte niet merken, doet ie dat in het wild, dan wordt hij gepakt door een roofdier.

PPC hoeft niet zielig te zijn, maar er zijn genoeg (te grote) kinderen die geen pony mee zouden moeten krijgen.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:18

Ik vind het erg sneu voor de pony's. Ze worden van kind naar kind door het park rond gebracht. Dan lopen ze met een super zwaar iemand en dan met een onervaren iemand op hun rug. Ik vind daarom een manage ook zielig voor paarden. Ik vind het paardenverwaarlozing!!

AngelenSarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:57

Thincla schreef:
Harstikke zielig voor die paardjes kinderen vinden het allemaal geweldig maar hun lopen zich suf met te grote kinderen op de rug

Niet alleen in ponyparkcity gaan er te grote kinderen en zelfs volwassenen op shetlanders zitten
Dit is niet de schuld van het park zij kunnen ook niet om de meter een camera zetten

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:42

AngelenSarah schreef:
Thincla schreef:
Harstikke zielig voor die paardjes kinderen vinden het allemaal geweldig maar hun lopen zich suf met te grote kinderen op de rug

Niet alleen in ponyparkcity gaan er te grote kinderen en zelfs volwassenen op shetlanders zitten
Dit is niet de schuld van het park zij kunnen ook niet om de meter een camera zetten

Ja als dat niet mogelijk is zouden ze maar moeten sluiten hé het gaat hier om dieren niet om plastic speelgoed. Dieren hebben ook gevoel die moeten niet zo behandeld worden en als het niet anders kan, tja dan moet je kijken wil je veel geld verdienen of een goed welzijn voor de dieren.

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:46

Ik vindt het eigenlijk ook zielig! :(

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:08

Nou, ik vind het maar niks.
ik ga er niet heen,als ik zou gaan, zou ik het doen om het dier puur een week lang rust te geven met veel wandelen en poetsen!

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:20

Ik vind het idd wel zielig dat paarden gewoon worden een soort van weggegeven aan vreemde mensen die misschien helemaal geen verstand bvan paarden hebben. Vroeger werden die paardjes altijd mishandelt dus er zijn ook wel paardjes die bijten, ik zelf vind het best wel zielig. Het idee zelf is leuk, maar let dan goed op aan wie je ze weg geeft! _/-\o_

joanne2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:00

Ik vind dat ze veel te lang lopen op een dag,
laat ze max 2/3 uur lopen.
Maar onthoud wel Shetlanders zijn de sterkste pony's in verhouding.
Ze kunnen hun lichaamsgewicht X2 dragen of trekken.
Het is niet dat ze het niet kunnen houden ofzo maar ze lopen veel te lang.