Hidde 19 maanden oud!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:55

Jel schreef:
...Hij is wel naar de keuring geweest voor de chip maar niet gekeurd omdat zijn moeder niet mee kon (ze is gedeeltelijk blind), helaas. Als driejarige laat ik hem wel voorbrengen!

Stomme vraag misschien Bloos , maar waarom is hij dan niet gekeurd ?? Moeten ze dan eigenlijk perse met hun moeder meelopen ?? (hoe doen ze dat dan met de veulens die al gespeend zijn Verward )
Nou ja, als je hem so-wie-so toch houdt, maakt het niet uit of hij een premie heeft gekregen of niet Knipoog . Kan me goed voorstellen dat je als 3-jarige wel met hem gaat hoor, ik vind hem iig prachtig Lachen !

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 11:37

Hij is met de zus van de moeder naar de keuring geweest voor de chip. De moeder moet eigenlijk mee en dus moest er een dna test gedaan worden om te kijken of de afstamming klopt. Hij had eventueel thuis gekeurd kunnen worden met mams maar je kan je voorstellen dat dat met een gedeeltelijk blinde moeder erg moeilijk zou zijn (en stressvol). Ze zou zich dan ook zeker niet tonen.
Ik vind het zelf wel heel jammer want veel mensen op de keuring vroegen wat voor premie hij gehad had. Maar ach, voor mij is hij toch de mooiste en de liefste en ik wil hem toch niet verkopen. Over twee jaartjes mag hij het proberen!

Er zijn trouwens wel vaker veulens die niet naar de keuring gaan. De veulens zijn dan verkouden of tonen op de dag van de keuring niet goed en dan gaan ze gewoon niet op voor de premie. Dat is verder geen probleem je kan ze gewoon als driejarige voorbrengen. Wel moeten ze gechipt worden bij het stamboek anders krijg je geen papier.