Ruiterbewijs drama...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:58

Grote kans dat Rena ook een monster wordt hoor ,
in een wat grotere groep. Haar tempo ligt nu eenmaal vrij hoog ,
en die paar keer dat ik met iemand anders een stukje heb opgereden was het ook erg vervelend met steeds inhouden enzo , daar worden we allebei erg kriebelig van na een tijdje.

Ik rij dus ook vrijwel altijd alleen , is gewoon het prettigst en dan ben je tenminste ECHT met je paardje bezig.

Horsewisper :

Ik weet niet hoe het nu is , maar tot voor kort sprongen de tranen je in de ogen als je zag wat er allemaal slaagde , poeh.... Scheve mond

Heb mensen zien slagen die niet of nauwelijks zelf konden sturen en nog niet eens fatsoenlijk licht konden rijden...

Mensen die dus echt meeliften op hun paard en doordat ze een erg braaf paardje reden die zelf de rondjes wel loopt , slaagden.

Die zouden met Rena de hoek van de straat nog niet halen (in stap) Haha!

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:23

whaha!
melis, idd hij akn echt heel druk zijn.

weetje nog toen ik Ross een rondje liet hobbelen? Schijnheilig
wat was dat vreselijk, beest rende, bokte *boem* roos op de grond Scheve mond
schrok me helemaal dood Tong uitsteken

maar stef, doe maar op de larense..dan doen we het samen Schijnheilig

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:50

Waar wij waren was het dus wel erg goed geregeld en lag het gewoon aan jezelf als je zakte Haha! Als ik het zo lees kan ik me voorstellen dat je betn gezakt, maar het blijft balen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:28

Homiafortuna"]
[quote="pmarena schreef:
Maar ik neem aan dat je het zelf toch eigenlijk ook wel terecht vindt ,
dat een ruiter met pony die al flippend over de weg gaan geen Ruiterbewijs krijgen ?

Ze heeft dat paardje toch maar mooi onder controle kunnen houden, er zijn namelijk toch geen ongelukken gebeurd en ze is heelhuids met haar paardje en de rest van de groep weer op de stal gekomen. Dat noem ik nu eens controle hebben. Ieder ander was inderdaad afgestapt en teruggewandeld met zo'n geflipt beest. Dan hoor je inderdaad te zakken.
[/quote]

Ben het hier HELEMAAL mee eens!!!
Als ze niet in paniek raakt op zo'n drukke pony, bewijst dit dat ze in staat is om met een pony op de weg te gaan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:42

Trouwens , over het evntueel van een flippend paard afstappen en weer terug naar stal lopen , dat je dan hoort te zakken :

Wellicht is dat in de praktijk toch wel een stuk verantwoorder hoor.
Je loopt wel voor l-ul natuurlijk met je paard aan de hand omdat je erop zittend hem niet normaal kunt laten lopen , maar voor het overige verkeer is het een stukprettiger om een aan de hand wandelende rustige pony tegen te komen dan een ruiter die er per-se op wil blijven en dat ook kan , maar met een stuiterende pony door de straten heen komt....

Is erg beangstigend naar andere verkeersdeelnemers toe.

Naar mijn mening geef je juist blijk van verantwoordelijkheids-gevoel door het lef hebben om toe te geven dat het te gevaarlijk wordt ,
en eraf te gaan zodat andere verkeersdeelnemers geen last van je hebben. Geeft misschien een knauw aan je ego , maar getuigd wel van veel verantwoordelijkheids-gevoel

Dit bedoel ik niet speciaal naar de topicstartster hoor ,
maar even in reactie op bovenstaande post(s) Lachen .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:46

pmarena schreef:
Horsewisper :

Ik weet niet hoe het nu is , maar tot voor kort sprongen de tranen je in de ogen als je zag wat er allemaal slaagde , poeh.... Scheve mond

Heb mensen zien slagen die niet of nauwelijks zelf konden sturen en nog niet eens fatsoenlijk licht konden rijden...

Mensen die dus echt meeliften op hun paard en doordat ze een erg braaf paardje reden die zelf de rondjes wel loopt , slaagden.

Die slagen nu dus niet meer Ik heb vorige week mijn ruiterbewijs gehaald met Pauline, SuperSmurf en JokeG van bokt maar het is tegenwoordig behoorlijk pittig en als het in het weiland misgaat kom je de weg niet eens op. Bij ons waren er van de 16 mensen 7 gezakt op het weiland onderdeel. De overige 9 (waaronder de bokkers) zijn allemaal geslaagd in het verkeer Schijnheilig Wij gingen met groepjes van 2 de woonwijk in maar dat is per examinator verschillen.

Ik ben het overigens wel eens met Pmarena! Volgende keer beter Steffi en ik zou toch maar even goed de verkeersregels doornemen Knipoog Als je met de auto moet afrijden mag je ook geen voorrang nemen als een andere automobilist even met zijn handen wuift

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:49

Pauline schreef:
Waar wij waren was het dus wel erg goed geregeld en lag het gewoon aan jezelf als je zakte Haha! Als ik het zo lees kan ik me voorstellen dat je betn gezakt, maar het blijft balen.

Hey Pauline Haha! Bij ons was het allemaal toppie geregeld he in Raalte Tong uitsteken maar zo te lezen was het bij ons ook een stuk moeilijker.... dat weiland was niet makkelijk

Hebben jullie alleen maar in de bak gereden Steffi Verward niet in het weiland en weggaloperen van de groep enzo Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:24

Steffi schreef:
Volgende keer doe ik gewoon op Nico mee, of op een andere pony Haha! Lucky is niet het typ van 'braaf recreatiepony Tong uitsteken'.

tja, ik heb afgelopen zomer mijn ruiterbewijs gehaald met mijn eigen Pablo, die dat al helemaal niet is. Enkelen hier kennen hem wel en kunnen je verzekeren dat het nog niet zo'n schatje is. Maar op het examen konden we laten zien dat we samen verantwoord buiten kunnen rijden (zowel in controle van het paard als in verkeersinzicht e.d.). En daar gaat het om.

Ik kan me dus wel aardig vinden in het verhaal van pmarena. Bij mijn examen reden we met een grote groep terug na de rit door het dorp, waarbij de twee kopruiters (zeer ervaren ponyruiters, M/Z springen diverse jonge dieren opgeleid) er in gestrekte draf vandoor gingen, zonder ook maar rekening te houden met de rest erachter. Ik had als enige een paard bij me, daarnaast nog iemand met een grote E-er, en we hebben die van ons gebruikt om de rest klem en dus stil te zetten. Ik was woedend op de kopruiters, die hadden van mij ter plekke moeten zakken. En zo zou ik dus beoordelen: kan iemand verantwoord buiten rijden. Als dat op dat moment (het is nu eenmaal een examen en dus een momentopname) echt niet lukt (bv omdat je hem te veel inhoudt en je pony dan gaat steigeren, of omdat je als een debiel naar huis scheurt) ben je gezakt.

Overigens vind ik het examen dus echt absoluut niets voorstellen, spijt me zeer. Als je een ervaren ruiter bent, en gezond verstand in het verkeer laat zien, slaag je.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:23

AnneOmie"]
[quote="pmarena schreef:
Horsewisper :

is het heel moeilijk het ruiterbewijs??? moet je ervoor leren????
en wat meot je kennen bij het verkeer en het exame en wat meot je in het weiland doen!??!! ik wil hem heel graag halen maar als het moeilijk is Verward
Die slagen nu dus niet meer Ik heb vorige week mijn ruiterbewijs gehaald met Pauline, SuperSmurf en JokeG van bokt maar het is tegenwoordig behoorlijk pittig en als het in het weiland misgaat kom je de weg niet eens op. Bij ons waren er van de 16 mensen 7 gezakt op het weiland onderdeel. De overige 9 (waaronder de bokkers) zijn allemaal geslaagd in het verkeer Schijnheilig Wij gingen met groepjes van 2 de woonwijk in maar dat is per examinator verschillen.

Ik ben het overigens wel eens met Pmarena! Volgende keer beter Steffi en ik zou toch maar even goed de verkeersregels doornemen Knipoog Als je met de auto moet afrijden mag je ook geen voorrang nemen als een andere automobilist even met zijn handen wuift
[/quote]

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:24

horsewisper"]
[quote="AnneOmie"][quote="pmarena schreef:
Horsewisper :

en wat meot je kennen bij het verkeer en het exame en wat meot je in het weiland doen!??!! ik wil hem heel graag halen maar als het moeilijk is Verward

[/quote]
en wat meot je kennen bij het verkeer en het exame en wat meot je in het weiland doen!??!! ik wil hem heel graag halen maar als het moeilijk is

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:43

Hier in het Gooi het je zoenaamde boskaarten nodig en die moet je halen het Gooisch Natuurreservaat. Ik rijd al 18 jaar in deze bossen en heb wel mijn ruiterbewijs maar nog nooit een boskaart gekocht (ze onderhouden de paden helemaal niet en je moet € 65,- per jaar dokken ) ik ben misschien in al die jaren 3x een GNR auto tegengekomen in het bos en dan banketstaaf ik me er wel uit (ik heb net een paard dus ben onbekend hiermee, kaart???? nee mijn ruiterbewijs ligt thuis want ze zijn te groot om mee te nemen, of ik borden lees?? nou die gaan over de schotsehooglanders enzo, ik rijd dit paard voor een vriendin). Ik heb ook mijn koetsiersbewijs maar ook heb je hiervoor een aparte boskaart nodig om op de menpaden te mogen rijden (die je hier nogal veel hebt Boos!)

Nee hoor, je kan best onder die boskaarten uitkomen en je ruiterbewijs hoef je niet eens te laten zien als je zo'n boskaart gaat halen, het is wel zo dat als je deelneemt aan het verkeer je zonder ruiterbewijs niet verzekerd bent....

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:20

We hebben niet in het weiland gereden, wel in een bak van 3500m2, dus vandaar. Dan moest de ene helft op de volte blijven en de andere weggaloperen.

Ik rijd ook al zo'n 6/7 jaar in het GNR, ook nog nooit een boete gehad oid. Ken echter wel mensen die dat wel gehad hebben dus liever het zekere voor het onzekere.

En dat ik niet ervaren genoeg ben en genoeg verstand heb om het ruiterbewijs te halen slaat werkelijk 10x nergens op. Er reden mensen mee die veel korter en slechter reden, veel minder ervaring en kennis hadden die wel slaagden. Als je een pony hebt die alles doet is het een heel stuk makkelijker.

Het is verder helemaal niet moeilijk, theorie heb ik gehaald zonder het boek te leren!

Enne over die verkeerssituatie.. je hebt verkeer en je hebt verkeer. Als ik op een auto sta te wachten totdat ie voorbij is, en die man staat stil en gebaart dat ik mag rijden, dan ga ik toch niet staan blijven wachten? Dat kruispunt is een super druk kruispunt, zonder stoplichten en auto's van alle richtingen. Er gebeuren daar maandelijks ongelukken en dat kruispunt is echt niet veilig. Ik stond daar al lang genoeg te wachten met flippende ponys (niet alleen die van mij) dus als een auto mij voorrang verleend (en de rest was veilig) waarom zou ik daar dan staan blijven wachten?

En bij die steiger-situaties reden we op een hele rustige weg (naar een industrieterrein) zonder ander verkeer, en de examinator was daar nieteens bij. Door de woonwijk ging ook super, was ie hardstikke lief. Maar als andere paarden gaan flippen doet hij net zo snel mee, al rijd je nog zo goed dan hou je dat echt niet tegen.

Is toch grappig dat er altijd bokkers zijn die mensen/situaties/dieren zo goed kunnen beoordelen (of moet ik zeggen veroordelen?) terwijl ze er verder niet bijwaren.

Thanx Homiafortuna en Natasha! Ik had er inderdaad de eerste keer gelijk al af kunnen flikkeren of kunnen gaan gillen. Of dat die pony op hol sloeg en ik om zn nek toe naar huis galoppeerde. Dat was dus absoluut niet het geval en heb hem prima onder controle kunnen houden. Dat ie steigert so be it, ik rijd die pony nooit dus daar kan ik niks aan doen, dat heeft hij altijd al gedaan (vorige eigenaren lieten hem steigeren op commando, als je je benen iets naar achter achter legt en ophoudingen maakt ging ie omhoog) Dat heeft ie nu aardig afgeleerd maar als ie al zo gestresst is wordt dat er niet beter op.

Dat Lucky nou eenmaal gestresst was niks aan te doen, dat is hij altijd. Helemaal als op die dag 5x opgezadeld moest worden en we van 8 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags weggeweest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:30

En wederom een typisch staaltje van onkunde van ruiterbewijsexaminatoren.... Stelletje prutsers.

Ik haal m'n ruiterbewijs dus ook principieel niet, al weet ik 100% zeker dat onze paarden megabraaf zijn in alle omstandigheden. Ik ben principieel tegen en vertik het om dit achterlijke (Puur Nederlandse) fenomeen in stand te houden door er aan mee te werken...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:34

Steffi schreef:

Thanx Homiafortuna en Natasha! Ik had er inderdaad de eerste keer gelijk al af kunnen flikkeren of kunnen gaan gillen. Of dat die pony op hol sloeg en ik om zn nek toe naar huis galoppeerde. Dat was dus absoluut niet het geval en heb hem prima onder controle kunnen houden. Dat ie steigert so be it, ik rijd die pony nooit dus daar kan ik niks aan doen, dat heeft hij altijd al gedaan (vorige eigenaren lieten hem steigeren op commando, als je je benen iets naar achter achter legt en ophoudingen maakt ging ie omhoog) Dat heeft ie nu aardig afgeleerd maar als ie al zo gestresst is wordt dat er niet beter op.

Dat Lucky nou eenmaal gestresst was niks aan te doen, dat is hij altijd. Helemaal als op die dag 5x opgezadeld moest worden en we van 8 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags weggeweest zijn.

Ja maar vind je het dat gek dat ze je laten zakken?
Ik dus niet, als je in paniek was geraakt was het nog erger geweest, maar het is imo gevaarlijk om met een stijgerend paard op weg te gaan, dat dat normaal wel goed gaat kan z'n examentrice ook niet ruiken, en bovendien gaat het er niet om je paard ten alle tijde onder controle te houden.
Het is natuurlijk jammer (en ook logisch omdat het tenslotte geen makkelijk paard was) dat je niet geslaagd bent, maar wel terecht.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:38

Zeg ook nergens dat ik het niet terecht vind dat ik niet geslaagd ben, het gaat me alleen om de redenen waarvoor ik volgens haar niet geslaagd ben Lachen (oa. een matig voor harnachement omdat ik de singel niet aan allebei de kanten op het juiste gaatje had.. dat slaat toch nergens op!) En een matig omdat hij niet gelijk een voetje gaf. Die pony heeft nooit goed geleert voetjes geven, dus soms moet je een beetje tegen hem aanleunen zodat ie zn gewicht verplaatst, en dat mocht dus niet volgens haar..... Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:12

Steffi schreef:
Is toch grappig dat er altijd bokkers zijn die mensen/situaties/dieren zo goed kunnen beoordelen (of moet ik zeggen veroordelen?) terwijl ze er verder niet bijwaren.

ik kan en wil niet beoordelen of je terecht gezakt ben, maar ik reageer alleen op een aantal opmerkingen uit je bericht. Het is volgens mij net als met dressuur, als je echt super presteert, kunnen ze niet om je heen. In mijn groep (KNHS sgw kamp) is er exact eentje gezakt op het praktijk gedeelte. Wat mij betreft terecht voor zover het het examengedeelte betrof, de rit terug met de helft van de deelnemers heb ik hierboven al beschreven Daar waren er tenminste twee die direct hadden moeten zakken, niet op beheersing van hun eigen pony maar wel op gezond verstand en verantwoordelijkheidsgevoel.

Theorie is een ander verhaal Knipoog

Een matig voor alleen de singel scheef vind ik wat flauw, maar op zich is de opmerking wel terecht.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:25

Citaat:
maar het is imo gevaarlijk om met een stijgerend paard op weg te gaan,

Maar als jou paard altijd braaf doet (in de zin van niet steigeren dan) en je komt ineens in een andere groep, ander terrein vraamde paarden en drukke weg kan je dat ook niet weten Haha!.

Elk paard kan op hol slaan, zelfs het braafste paard kan schrikken ( maar dat weet iedereen wel Haha!) Dat Lucky een beetje gestresst aan het doen was vindt ik absoluut geen reden om iemand te laten zakken, ze moeten ook kunnen zien dat jij in elke situatie dan ook je eruit kan redden, dat is steffi dus gelukt, ik vind dat ze haar paardje dan dus wel onder controle had.

BTW.. ik lees hier dat sommige afstappen en er naast lopen, maar soms kan je er echt beter op blijven, en heb je meer te vertellen als je erop zit..

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:38

Wat een geklooi .....
We hebben hier laatst op stal ook een ruiterbewijsexamen georganiseerd. Maar de route die gereden ging worden moest ruim vantevoren duidelijk zijn en we hebben alle examen-kandidaten de mogelijkheid gegund de route met paard en al vantevoren te rijden.
Verder was de examinator niet erg streng op foute route, kan gebeuren, en ook niet echt of je paard nou superdruk was, maar meer...hoe gaat de ruiter er mee om. Pakt deze het goed op of niet. En afhankelijk van dat maakte ze ook haar beslissing. (lijkt me logisch, gezien er sommigen zijn die dus inderdaad alleen voor het ruiterbewijs een ander paard rijden)

Vond haar wel een geschikte!! Verder vertelde ze duidelijk wat de eisen waren voor het afnemen van zowel de theorie en praktijk. Onder andere vertelde ze dat ze een locatie mag afwijzen, wanneer er een slechte theorieruimte is, slecht terrein om te rijden of geheel slechte organisatie. Daar moeten ze dus officieel wel op letten!!!!

Die singelopmerking vind ik nergens op slaan. Maakt het nou zoveel uit dat ze niet 50:50 zitten.....??? Belangrijker vind ik dan de opmerking die hier toen gemaakt werd, dat wanneer er van sommigen gevraagd werd of ze bij hun paard het been konden optillen ze de teugels volledig los lieten (dat ze niet meteen een voetje geven, kom op....wat willen ze dan bij paarden die moeite hebben met op drie benen staan!?? ja die bestaan ook)...

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:44

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Ziek

Ik moet zaterdag 12 december mijn ruiterbewijs gaan halen in Eemnes en ik ben hier erg zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen van geworden zeker omdat ik niet weet of Ionica kan springen Verward en omdat we er allebei een hekel aan hebben om in de bak te rijden *LOL* (doen we nl nooit we rijden altijd buiten) Buiten rijden kunnen we wel goed doen we altijd ze kan tegen de grootste graafmachines *LOL* vrachtauto's Pling en andere ongein op de weg Pling (we zitten vlak bij een bouwbedrijf!) Maar springen dat kan ik ook niet eens zo goed pas 2x ooit een lesje gehad
Toch maar een lesje nemen denk ik

Gelukkig tilt ze wel op commando alle hoeven op OK dan! enz enz maar ik ben wel nerveus.................. Nagelbijten / Gniffelen

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 21:01

Pferdtje: je paard moet wel springen, anders mag je de weg ook niet op! Lachen Verder niks om je zorgen te maken want moeilijk is het niet.

Over de opmerking dat het te gevaarlijk is om met een steigerend paard de weg op te gaan: Normaal doet ie dat nooit. Op de heen en terug weg naar die stal toe was ie hardstikke lief, met 2 andere paarden is ie hardstikke lief, en in de bak met 8 andere paarden was hij ook super braaf (als ie dat in de bak niet was mocht ik de weg nieteens op). Ik had van te voren dus nooit kunnen weten dat het zo erg was.

Lielle: Bedoelde het niet aanvallend tegen jou, gewoon in het algemeen.
Dat ik niet super gepresteerd heb zal wel duidelijk zijn, anders zou ik wel geslaagd zijn. Maar dat ik een onervaren ruiter ben zonder gezond verstand vind ik wel te ver gaan, dat bedoelde ik met beoordelen. Jij kent mij niet, kent de situatie niet en de pony ook niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:32

Steffi schreef:

Lielle: Bedoelde het niet aanvallend tegen jou, gewoon in het algemeen.
Dat ik niet super gepresteerd heb zal wel duidelijk zijn, anders zou ik wel geslaagd zijn. Maar dat ik een onervaren ruiter ben zonder gezond verstand vind ik wel te ver gaan, dat bedoelde ik met beoordelen. Jij kent mij niet, kent de situatie niet en de pony ook niet.

ik bedoelde het ook in het algemeen, het is alleen mijn ervaring met het examen. Er zal ongetwijfeld streng beoordeeld zijn, maar als ik als vreemde examinator een combinatie te beoordelen heb waarvan de pony regelmatig steigert, vind ik dat niet verantwoord in het verkeer. Los van de omstandigheden, ik zou zelf met zijn paard/pony ook niet naar buiten gaan (en Pablo was dus ook zo vroeger).

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:23

Pardon:
Het is een RUITERbewijs examen, en niet een beoordeling over hoe braaf het paard is in t verkeer en buiten.
Het gaat erover of de ruiter bekwaam genoeg is om een paard te begeleiden.
Hoe de RUITER reageert tijdens bijzondere omstandigheden.
Als het paard steigert, en de ruiter blijft rustig en lost het netjes op, zou ik dat prefereren boven een mooie equipage.
Ik heb jaren lang ruiterbewijscusrsussen gegeven.Ik weet wel dat het tegenwoordig veel en veel moeilijker is een kandidaat te laten slagen.Het geld voor de SRR moet ook ergens vandaan komen........ Lips are sealed

Iemand bij ons kreeg het paard niet bij de groep weggereden.Ze viel van het paard af.
De persoon in kwestie gaf aan er niet meer op te willen.
Dat vind ik een terechte reden tot zakken.Als je op zo'n moment van onzekerheid je paard aan de hand moet leiden, kan dit ook zeer verkeerd aflopen.Omdat de ruiter geen overwicht heeft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:28

Natasha schreef:
Pardon:
Het is een RUITERbewijs examen, en niet een beoordeling over hoe braaf het paard is in t verkeer en buiten.
Het gaat erover of de ruiter bekwaam genoeg is om een paard te begeleiden.
Hoe de RUITER reageert tijdens bijzondere omstandigheden.
Als het paard steigert, en de ruiter blijft rustig en lost het netjes op, zou ik dat prefereren boven een mooie equipage.

en misschien moet die ruiter dan wel aangeven dat het met zo'n paard niet verantwoord is om buiten te gaan rijden. Bovendien is het IMO nog altijd zo dat de ruiter het paard braaf maakt.
En een paard dat EEN KEER steigert is nog iets anders dan een die dat blijft doen.

Ik denk bovendien dat een goede examinator een goede ruiter altijd wel herkent.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:42

Het is niet altijd zo, dat een paard iedere dag hetzelfde reageerd.
Ook is het niet altijd zo, dat een ruiter een paard braaf kan maken.
Ruiters die niet gaan panieken en rustig blijven, zijn voor mij de besten. Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:51

Natasha schreef:
1) Het is niet altijd zo, dat een paard iedere dag hetzelfde reageerd.
2) Ook is het niet altijd zo, dat een ruiter een paard braaf kan maken.
3) Ruiters die niet gaan panieken en rustig blijven, zijn voor mij de besten. Bloos

1) eens
2) maar iig braver
3) eens, dat lijkt me aan weinig twijfel onderhevig.

Maar goed, aangezien we er niet bij geweest zijn, is het moeilijk oordelen, en bovendien heeft de topicstartster hier ook niet om gevraagd. Ik heb haar net per PB al succes gewenst en we zijn alweer vriendjes Lovers