Eigen pony....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myraxhorsey

Re: Eigen pony....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 22:23

Ja maar natuurlijk denk ik aan me ouders

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:24

je ouders kunnen een paard/pony niet onderhouden , leg je erbij neer.
want als ze je zin geven dan werken ze zichzelf in de problemen met alle gevolgen van dien

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 22:25

Jaa oke...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:25

Stilletjes door dromen.

En als je echt iets wil ??
Dan moet je het zelf regelen.
Niet gaan bedelen bij je ouders.
En dat houdt in, zelf gaan betalen.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 22:27

Jaa oke maar ik kan het nu nog niet zelf betalen hoor ben 15!!!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:28

dan zul je moete wachten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:29

Myraxhorsey schreef:
Jaa oke maar ik kan het nu nog niet zelf betalen hoor ben 15!!!

dan moet je gaan sparen en werken, tot het je wel zelf kan betalen! en tegen die tijd ben je ook een stukje ouder,dus kan je ipv een kleine shetlander misschien wel een grotere pony kopen!

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 22:30

Nee dat weetje niet want misschien krijg/neem ik wel nooit een pony omdat ik dan geen geld kan betalen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:31

Myraxhorsey schreef:
Maar het is toch ook niet zeker dat ik later een pony kan kopen??

Het is ook niet zeker dat je later geen pony kan kopen, kwestie van positief denken ;) Vanaf mijn 18e jaar heb ik mijn paardje grotendeels zelf betaald. Dat moest helaas wel omdat mijn vader toen ernstig ziek werd. Dat werd leren in de avond en werken overdag.
Als je nu een bijbaantje zoekt en flink gaat sparen kan je in de toekomst misschien wel het onderhoud betalen en dan heb je al een leuk spaarpotje. Mijn dochter is net zo oud als jij en die verdient ook een centje bij. Zij kan zo de dingen voor haar paarden kopen die zij wil hebben maar ik niet noodzakelijk vindt :D
Overigens laten wij heel veel dingen omdat we paarden hebben, wij hebben ons hele leven er op aangepast omdat het ook onze hobby en sport is, dat is toch anders dan wanneer ouders er zelfs niets mee hebben.

Je ouders gunnen het je vast wel maar het is inderdaad veel geld elke maand.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:32

Hard sparen later.

Zelf onderhouden.. ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:34

Myraxhorsey schreef:
Nee dat weetje niet want misschien krijg/neem ik wel nooit een pony omdat ik dan geen geld kan betalen

dan zie je waar je ouders mee zitten nu :D

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 22:34

Oke bedankt.... dat word sparen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:49

Geduld is een schone zaak. Als er geen geld is houdt het gewoon op.
Lekker genieten van je verzorgpony's en lekker ervaring op doen en als je ouder bent en gaat werken kun je zelf een paard kopen. En dan echt eentje die bij jouw past.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:52

Komt wel meid.

Gewoon geduld hebben, gaat echt wel gebeuren.

Ga lekker werken en sparen dan ben je al een beetje bezig, wie weet hoe snel het lukt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:54

Myraxhorsey schreef:
Jamaar weet je wat het is later over een paar jaar ben ik bang dat ik niet veel meer heb aan shetlanders...

Het is net wat je doel ermee is. Als dit rijden is, dan zul je er inderdaad weinig meer aan hebben. Al denk ik dat je met je 15 jaar waarschijnlijk nu al te groot bent om op een shet te kunnen rijden. Als je doel rijden is kun je beter doorsparen voor een grote pony/paard. Weinig geld moet geen reden zijn om voor een shet te gaan i.p.v een grotere pony of paard. Bedenk dat een shetlander goedkoper is in aanschaf, maar ook een shetlander kan je voor hoge (dierenarts)kosten zetten.

Je zegt dat je nu een shetlander wilt, omdat je dan nog een paar jaar er wat aan hebt. Maar heb je al nagedacht over wat je dan met je shet gaat doen? De paardenmarkt is echt ingestort nu en een standaard shetlander krijg je aan de straatstenen niet meer kwijt. Sommige worden zelfs gratis aangeboden. Ik heb twee hele leuke shetlanders gekocht voor € 12,50 per stuk :oo.

En heb je buiten de financiën al bedacht waar je je shetlander gaat zetten? Hij/zij kan niet alleen dus heeft een andere pony/paard nodig als maatje. Verder zal hij/zij met regelmaat moeten worden ontwormd, geënt en naar de hoefsmid. Je zult altijd een potje met geld moeten hebben, mocht je pony onverwachts ziek of kreupel raken en er een DA bij moet komen.
En ga jij het redden i.c.m. met school? Hoe ga je dan naar je pony toe? Op de fiets? En in de winter als het al vroeg donker is of als het staat te gieten of het -10 vriest? Vind je het dan ook nog zo leuk? En hoe ga je het doen als je ziek bent of op vakantie gaat?
Een shetlander is maar een kleine pony, maar toch een grote verantwoordelijkheid. Vergis je daar niet in!!!

Myraxhorsey schreef:

Misschien niet, maar je kan (gelukkig) niet in de toekomst kijken. Wie weet vind je het paardrijden over 5 jaar al niet leuk meer als je regelmatig op stap gaat en een vriendje hebt! Een pony of paard is een grote verantwoordelijkheid en dan niet alleen qua geld. Ik wilde op jouw leeftijd niets liever dan een eigen pony. Mijn ouder vonden het ook veel te duur, dus helaas voor mij. Nu ben ik wat ouder (28) en zou ik een paard kunnen kopen. Ik heb plek aan huis en het geld ervoor, maar nog niet genoeg tijd door mijn jonge kindjes. Ik zie het als een mooie droom die misschien over een paar jaar wel uitkomt. Maar dan heb ik er goed over nagedacht en weet ik zeker dat ik het wil en kan. En dan heb ik er zelf hard voor gespaard.

Voor nu geniet van je verzorgshetlanders. Wel de lusten, niet de lasten! En misschien kun je het met je ouders eens hebben over een leasepony, dan heb je een beetje de gulden middenweg!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:00

jij denkt: dan kan IK het niet betalen.
wel nu kunnen JE OUDERS het niet betalen, wat is het verschil?
je famillie gaat zoiezo in de schulden komen als ze teveel dingen kopen die ze weten niet te kunnen betalen hoor

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:10

Okee dank jullie wel nogmaals