Stelling:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 09:51

Als jij nou bijv (weet neit of het zo is) Z zou rijden, en 1 of ander verwend nest wil jou op haar paard laten rijden zodat zij hem uit kan brengen op wedstrijden.
Natuurlijk wil jij dat, maar je moet maar wel even €.150,- betalen ervoor zodat zij er alleen maar beter van word.
Datis een bijrij paard (in mijn ogen)
Verzorgpaard is het geen wat jij aangeeft Sonja, lekker tutten, extra aandacht, gewoon lekker met een paardje opschieten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:55

Ik wil ook wel eens rijden..maar als het echt niet gaat maakt mij dat dus helemaal niet uit..ik vind het knuffelen en een band opbouwen toch het leukste!!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:04

Verzorgen (+ evt. rijden) = gratis
Bijrijden (+ uiteraard verzorgen) = meebetalen

Wat je van het een of het ander vindt doet hierbij niet terzake.

Bij verzorgen is het een gunst als je ook mag rijden.
Dat 9 van de 10 verzorgsters ook willen rijden geloof ik wel.
En ook dat je een betere indruk maakt als je zegt dat rijden
geen voorwaarde voor je is. Knipoog
Meiden die stiekum op verzorgpaarden/pony's rijden hoeven
geen been te breken voordat hun gedrag aan het licht komt
als de eigenaar en andere mensen attent blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:24

Botervlieg schreef:

Wat een onzin Verward
Wie verzint zulke regels dan?
Dus onze bijrijdster is geen bijrijdster omdat ze niets hoeft te betalen? Ach, maakt mij niet uit, wij zijn blij met haar en zij met ons, vind ik ietsie belangrijker dan hoe Bokt het wil noemen Haha!

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:50

Sonja"]
[quote="Botervlieg schreef:

Wat een onzin Verward
Wie verzint zulke regels dan?
Dus onze bijrijdster is geen bijrijdster omdat ze niets hoeft te betalen? Ach, maakt mij niet uit, wij zijn blij met haar en zij met ons, vind ik ietsie belangrijker dan hoe Bokt het wil noemen Haha!
[/quote]

Helemaal met je eens, Sonja! Ik hoef ook niets te betalen om Tjody te verzorgen/rijden. Bij de één moet je wel betalen, maar ik heb het getroffen al zeg ik het zelf. Dit verschilt denk ik gewoon per eigenaar en de reden waarom je een paard gaat doen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 15:37

De eigenaresse van de fjorden is ook blij dat ik hun rij, want haar vader kan niet meer rijden, en zelf rijd ze ook niet erg veel.
Dus ze is erg blij als ik lang ben geweest om ze te verzorgen en even te rijden.
Denk dat daarom de meeste mensen daarom dus niet hoeven te betalen voor een verzorgpaard, omdat misschien de eigenaaren niet zoveel tijd hebben voor ze...(hun paarden dus)

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:44

Ilkkah schreef:
De eigenaresse van de fjorden is ook blij dat ik hun rij, want haar vader kan niet meer rijden, en zelf rijd ze ook niet erg veel.
Dus ze is erg blij als ik lang ben geweest om ze te verzorgen en even te rijden.
Denk dat daarom de meeste mensen daarom dus niet hoeven te betalen voor een verzorgpaard, omdat misschien de eigenaaren niet zoveel tijd hebben voor ze...(hun paarden dus)

Nou Vivian heeft anders genoeg tijd voor Tjo, maar ik heb gewoon het idee dat ze mij ook de lol van een verzorgpoonie gunt! Zeldzame mensen...

En ach, als ik wel eens die verhalen hoor, ben ik superblij dat ik überhaupt Tjody mág doen, en er gewoon helemaal geen gezeik tussen Vivian en mij is. 't Is gewoon best zoals het gaat!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 15:49

Ik denk dat de mensen met een verzorgpony waar ze op mogen rijden daar heel blij mee moeten zijn.
Ikzelf heb ook nog nooit ruzie gehad met Debby, hoop ook niet dat ik het ooit krijg.
Soms ga ik nog wel eens bij een manege langs, en zie daar kinderen in een rijtje achter elkaar rijden, dan ben ik eigenlijk toch wel heel erg verwend, dat ik gewoon +/- 3 jaar op een privestal heb mogen lessen om M en Z paarden heb kunnen rijden, en niet meer achter elkaar in een manegeles te hoeven rijden.
Denk dat ik heel gelukkig en blij mag zijn daarom, zeker nou ik verzorgpaardjes heb en een eigen paardje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:00

Ilkkah schreef:

Gaat in ons geval absoluut niet op. Hebben tijd zat voor de paarden, gaan al jaren 7 dagen per week.... Wij vinden het gewoon belangrijk dat er nog iemand plezier heeft van het paard, niet alleen de eigenaar. Beetje delen, weet je wel Haha! Heb het vroeger zelf ook altijd van andermans leuke paarden moeten hebben, en ben blij dat ik op deze manier wat terug kan doen. Soort van tribute to de toenmalige paardeneigenaren die mij op hun beestje m'n gang lieten gaan....

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:33

Ik heb het topic niet gelezen, maar ik snap die pennymeisjes wel. Ze willen gewoon een verzorgpaard, die ze kunnen vertroetelen, en als ze kunnen rijden zijn ze als het mogelijk is nóg blijer.
Dit zeggen ze dan, om aan te geven dat ze blij zijn met verzorgen, en dat ze je dankbaar zijn als ze mogen rijden. Zelf heb ik vroeger ook zo'n advertenties geplaatsd, en daar heb ik wel serieuze reacties op gehad!
Nu zou ik zo geen advertenties meer plaatsen, heb nu wel genoeg te doen Lachen.