wie heeft er wel een paard.....?!?!?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 10:02

Ik ben 26 en heb pas sinds een half jaar een eigen paard. Wel bereed ik dit paard al bijna 3 jaar. Ik vind het ook niet supernormaal dat een jong persoon een paard heeft hoor. Vergis je niet, een eigen paard hebben kost handen vol geld. Ik kan het nu zelf betalen, dus doe ik het. Maar ik denk dat veel ouders dat niet kunnen hoor. Mijn ouders zouden het ook niet gekund hebben. Ik rij al sinds mijn 9e paard maar mijn ouders hebben er nooit over gepiekerd. Als je eens zelf een baan hebt, en het kunt betalen, is het ook veel leuker. Je kunt zelf beslissen wat je wel of niet koopt, je hoeft niet steeds naar je ouders te lopen voor alles. Dus; een goede tip: zorg eerst maar dat je een goede opleiding volgt waardoor je een goede baan vindt, dan komt dat paard vanzelf wel! Dat is veel belangrijker.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 12:15

Het scheelt vaak ook of ouders zelf paarden leuk vinden. Mijn moeder dus wel, dat werkte in mijn voordeel. Maar mijn moeder was er in het begin niet blij mee, want ze wist natuurlijk ook wat een tijd en geld het zou gaan kosten. Maar mijn ouders kunnen het betalen en ik ben enigskind, dat scheelt ook. Ik denk niet dat het verkeerd is als je als jong kind al een pony krijgt. Per gezin is dat verschillend. En sommige ouders vinden het ook gewoon leuk om elk weekend op wedstrijd te gaan en hun kinderen te zien presteren (mijn ouders niet hoor). En die ouders kopen de beste en duurste paarden en pony's voor hun kind met de duurste spullen erbij. Ach, iedereen moet zelf weten wat ie doet. Ik vind het alleen wel vreselijk als je van die super verwende kinderen ziet met meerdere pony's en die dan ook nog super arrogant zijn. Ik ken ook een familie die ongeveer 10 paarden hebben maar zij zijn zelf heel gewoon gebleven. En als je ouders geen pony kunnen of willen betalen kan je altijd op zoek naar een bijrijdpaard gaan.

liselore
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:25

hoi
ik ben nu 15 jaar en ik heb al van af me achste een eige pony ik heb er 3 gehad me laatste pony is nou al een jaar verhuurt aan een meisje.
in dat jaar heb ik al 2 paarden gehad de eerste is na 6 maanden afgemaakt er was niks meer aan te doen.
en heb ik dus al 5 maanden weer een nieuw paard en 9 jarige kwpn hengst van 1.69 en daar ben ik heel blij mee.
gr liselore

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 21:45

ik ben nu 15 maar ik had toen ik 12 of 13 was mijn eerste pony ze was 20 en deed echt alles ik had nog nooit echt paard gereden en op haar heb ik wat geleerd (ze had Z2 dressuur en Z springen gelopen) maar ze is toen vanwege haar leeftijd en slechte benen afgemaakt daar na ben ik op een manege gaan rijden niks geleerd maar toen kon ik op een springstal gaan werken ik mocht daar dus een paard huren (zij was 15) en als ik mee ging op wedstreiden kreeg ik gratis les die lesssen waren dus eigenlijk super slcht leerde niks en het paard was super gevaarlijk ze wou alleen maar rennen en als ze aan het rennen was kon je vanalles doen maar ze stopte echt niet ik ben wel de enigste die niet van haar afgevallen is ik heb door haar wel een vaste zit gekregen maar ik ben dus na een paar maanden met haar gestopt. toen kreeg ik mijn eigen paard Bam Bam die is 13 geworden ik heb haar ongeveer 9 maanden gehad ik heb ook wel wat van haar geleerd maar zij is ook afgemaakt alleen dan aan spat. een week na dat zij was afgemaakt heb ik Sya gekregen mijn tinkertje die heb ik zelf met behulp van mijn zus ingereden ( ik heb in die hele tijd hulp van mijn zus gehad dat is echt een voordeel zij kan heel goed rijden vind ik in ieder geval) en dat gaat nu heel goed ik nu ook sinds kort in het show team met haar (van tinkers) ik weet niet hoe oud jij nu bent maar ik ben dus 15 en heb nu bijna 9 maanden mijn tinker
gr. thirza

maartje
Berichten: 51
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-01 22:06

hoi allemaal,

echt super tof dat jullie allemaal iets eronder hebben geschreven
als ik jullie zo hoor, denk ik dat ik nog ff wacht
ik hoor nu wat er allemaal is en ik was volgens mij iets te snel
ik wacht nog een paar jaar, en zie dan wel
ik ga wel eerst kijken of ik op een vereniging af en toe kan helpen
door al jullie antwoorden ben ik een stuk wijzer geworden
ik ben trouwens 12 jaar
nooit geweten dat ik een van de jongsten hier ben
maar....maakt niet uit

doegies, maartje

Carly

Berichten: 10
Geregistreerd: 27-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 22:22

Ik ben 15 jaar en heb op mijn twaalfde een pony gekregen die ik samen met mijn moeder deel en dat is maar goed ook! Pepper is een jonge super eigenwijze pony die dus nog alles moet leren. Gelukkig heeft mijn moeder veel ervaring, en gaat alles goed. Ik raad je in ieder geval aan minstens een keer per week les te nemen, anders rij je er fouten in die je er later misschien nouwelijks meer uit krijgt. Verder: veel succes!

Mark
Berichten: 47
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Langeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 23:46

Hoi, ik ben Mark ik heb sinds mijn zesde jaar een pony en twee jaar geleden ( ik was toen 10 jaar) heb ik mijn Paulientje zelf zadelmak gemaakt.
Groeten van Mark

P.S: Ik ga nu stoppen want mijn moeder heeft in de gaten dat ik nog wakker ben en als ze merkt dat ik zit te bokken o jee....doei.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 23:58

Ik heb altijd bij iedereen kunnen rijden, en mijn ouders hadden geen geld om een paard te kopen of les te betalen. Toen ik een tijdje samen woonde hebben we samen besloten om een paard te kopen voor me. Dat was op mijn 21e. Nu ben ik 34 en heb ik inmiddels mijn derde paard. Ik heb veel gezien met meisjes van 14, 15 jaar die ineens de jongens in de gaten kregen en daar stond dan de pony. Ik reed die dan ook weer. Toch ben ik blij dat er niet die verplichting was iedere dag, en dat ik normaal heb kunnen uitgang en mijn school heb kunnen doen. Er zijnzat mensen die een bijrijder zoeken. Ga ervaring opdoen en geniet van het kosteloos rijden. Een eigenaar is blij met een bijrijder die vaak kan komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 12:59

ik was 16 toen ik honey van mij man kreeg (toen nog vriend, net een half jaar verkering)

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 13:14

Ik was 13 jaar oud toen ik Bob kreeg.
Ik heb hem ongeveer 7 maanden gehad. Redelijk snel daarna kreeg ik Menno ik was toen 14 jaar. ik heb Menno nu uhm ff denken 1 jaar 6 maanden en 2 dagen Lachen

Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 19:19

Ik heb sinds mijn tiendeeigen pony's gehad op mijn dertiende ging ik voor andere mensen paarden rijden.
Op mijn viertiende kreeg ik mijn eigen paard toen had ik ook nog een pony.
Deze twee zijn alletwee weer weg.
Het paard wat ik nu heb heb ik sinds 1 feb. 2000.
Carla.

Marjolein

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 20:15

hoi maartje
waar woon je dan??
misschien weet iemand hier wel een leuke verzorgponie in de buurt voor je, waar je veel ervaring op kan doen

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 20:24

marjo is dit een hint richting mij???
maartje als je in de buurt van apeldoorn woont mag je gerust een keer met mij mee naar mn verz pony's als je dat leuk vindt

Marjolein

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 20:34

nee hoor.
heb al verder gelezen en ze woont (of gaat wonen) in de buurt van Utrecht. dus ze kan wel gaan fietsen naar jou ponies maar dat schiet weinig op. en maaike ik hint niet. tegen jou zeg ik dingen wel gewoon. je doet me toch niets. nouja afentoe een batsje meer niet. Knipoog

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 20:36

ok dan is t goed

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 21:52

Hi,hi, ik wordt over 2 maanden 50 en 3 jaar geleden kon ik eindelijk mijn eerste paard kopen!
Ik rijd al vanaf mijn 12 de op manegepaarden, maar ja mijn ouwelui hadden niks met paarden en we woonden in Amsterdam (in de eerste flat van Nederland) dus ook niet echt een omgeving om paarden te houden (manegestalling was toen al gigantisch duur in Amsterdam). Maar als je maar echt wilt, komt het toch een keer ervan.
Nu heb ik Suma om te knuffelen en sinds kort Turbo om mee te "rijden" (1.73 op een welsh B pony, misschien geen gezicht maar we hebben een hoop lol!).
Petra

gillian

Berichten: 4436
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 22:01

hoi ik ben gillian 21 jaar en heb sinds een jaar een eigen paard.
ik rijd al zo'n 10 jaar op manegeponies en heb sinds 2,5 jaar een verzorgpaard.
2 paarden dus =best wel druk!!
kost ook een vermogen hoor, een eigen paard maar het is wel leuk.
ik heb wel heel lang gezeurd om een eigen paard maar konden het eigenlijk nooit betalen.
nu ik bijna 3 jaar werk, heb ik er zelf maar een gekocht.
was eigenlijk nog niet de bedoeling maar zo'n kans kon ik niet laten lopen.
maar uiteindelijk heb ik er geen spijt van!!
als je toch echt een eigen paard wilt, zorg dan voor een baantje bv krantjes gooien of in het weekend op de manege helpen tegen een kleine vergoeding of zoiets.
misschien dat je ouders er dan anders over gaan denken???
succes ermee
toedeledoki
gillian

maartje
Berichten: 51
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-01 18:16

hoi, hoi,

tof dat jullie er wat bij hebben gezet
misschien haalt dit mijn ouders over

groetjes, maartje

P.S. ik mag van mijn ouders geen kranten gooien, dan krijg ik wel gewoon geld

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 20:37

hoi

ik ben nu 16 en heb sinds een jaar een welsh hengst van bijna 2.

Groetjes Kim & Pinky