ONBEGRIP :'(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jilzet

Re: ONBEGRIP :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:47

Och meis, sterkte :(:) Echt naar! Als hij een nieuwe eigenaar krijgt, kun je hem dan niet opzoeken?

En laat je opvrolijken, ga met je vriendinnen naar de manege of de stad, en zet je gedachtes stop (of schrijf het van je af). Het komt wel goed! :)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:47

BobbieLover schreef:
En ik heb gewoon nooit zo'n leuke bang gehad met een Paard/Pony als hem, En je beste vriend Missen is niet niks |( <3 gelukkig wel een leuk plakboek, met foto's plukjes mannen :)
Ik hoop dat ik hem kan kopen, en als ze hem dan niet wilt verkopen geef ik mij apart er 5000 euro voor, moet wel even sparen. Maar dat heb over voor mijn allerbeste vriend <3

Misschien kun je zelf iemand inschakelen die hem voor jouw koop. Iemand die je vertrouwd, als de eigenaresse hem niet aan jouw.wil verkopen kan je b.v. Je buurman vragen of die voor jouw wil gaan.
Buurman moet dat tegen eigenaresse niet zeggen natuurlijk. Je moet het dan wel kunnen betalen uiteraard.
Misschien geen net voorstel, maar zo kan je het ook spelen.

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:59

@Git ja daar dacht ik ook aan maar stel dat de eigenaresse er achter komt? Dan hebben jullie nog meer problemen..

Ik zou sws je ouders laten praten met de eigenaresse of ze niet met elkaar het kunnen oplossen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:12

Mensen... dit meisje reageert niet overdreven..

Weten jullie niet meer hoe het voelt toen je lievelings manegepaard of verzorgpony/paard verkocht werd ?? Toen je dat voor het eerst mee maakte ??
De wereld stort dan werkelijk in. later denk je daar vaak anders over..

ts, sterkte met alles !! verdere tips etc zijn al vernoemd! kop op he meissie

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:30

Maar misschien kan die vrouw er geen 2 houden en ik denk dat voor die vrouw ook niet makkelijk is

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 15:05

Super bedankt allemaal! :)
Ja dat kwam ook vaak in me op, en me enkele bokkers wouden hier ook echt mee helpen.
Maar toen ik er overnadacht is het gewoon geen goeie optie, Mijn ouders hebben er het geld niet voor.
En dat vind ik erg jammer, ik hoop dat ik met die nieuwe eigenaar/eigenaresse in contact kom.
Zodat ik hem meschien toch kan verzorgen. Dus hoop dat een bokker het paardje gaat overkopen.
En dan met mij in contact wil komen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:35

RUI --> YRT

SDjurre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:58

Sterkte! t lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken!
het komt allemaal wel goed! Als je weet wie de nieuwe eigenaar is hem gewoon lekker vaak opzoeken!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:16

Heel veel sterkte!

Ik heb dit ook meegemaakt, maar ik snap de eigenaar wel. Ik heb er ook heel veel moeite mee gehad, dus ik snap wel hoe je je voelt. (behalve dan t boze op de eigenaar; het is een blijft verzorg/bijrijd.)

Neem de tijd, maar ga wel door. en zoek een ander leuk paardje! Daar kan je echt onyzettend veel troost aam hebben, en ook weer heel vel van leren. :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:23

Het klinkt zo lekker hard, maar dat krijg je gewoon als het niet jouw paard is. En denk dat iedereen wel weet hoe rot het is, maar er valt niets aan te doen.

Sowieso het voorstellen om het paard door iemand anders te laten kopen... Ik mis een beetje ouders in het verhaal, kunnen die niet met de eigenaresse gaan praten? Want neem aan dat de ouders ook de kosten moeten betalen? Een paard kopen kan bijna iedereen.. Maar de rest...

(Ook baal ik weer van het "zwart maken" van de eigenaar. Wat maakt het uit of ze geld krijgt en daarmee een trailer koopt, of meteen een trailer? :S) Wees al lang blij dat je hem mocht verzorgen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:42

Ik snap dat je heel verdrietig bent, maar echt, dat gaat weer over.. Je bent al gestopt met de pony dus of hij nu daar staat of bij een nieuwe eigenaar maakt niet uit. Het is de keuze van de eigenaresse om de pony te verkopen, daarover hoeft ze aan niemand verantwoording af te leggen.
Waarschijnlijk komt het beestje prima terecht bij een lief baasje. Zodra hij fijn staat op z'n nieuwe plek en voeldoende aandacht en eten krijgt, is hij jou en zn oude plekje zó vergeten. Paarden passen zich makkelijk aan hoor.. Je hebt er zelf meer last van dan de pony dus je schuldig voelen zoals je in de OP schrijft, is helemaal niet nodig :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 16:37

:)
Ik hoop echt dat die goed terecht komt!
en dat hij zich snel fijn voelt! en vooral veilig!
:D
Dat is het belangrijkste maar tis en blijft moeilijk, maar wat vooral oneerlijk vind is
eerst zou hij weggaan, ik dit dus afstand toen bleef die en hechte ik er meraan en ineens achter me rug om verkoopt ze hem :(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:13

Ik ken het gevoel, de pony die ik kreeg op m'n 6e en waar ik na 2 jaar knokken afscheid van moest nemen was verkocht aan mijn instructrice ik zou hem altijd op mogen zoeken en nog eens komen rijden als ik ouder ben, en dan moet ik via via horen dat ze verkocht is en niemand weet waar? Dat vond ik erg vreemd en maakt mij ook boos, maar je kunt maar beter zo denken 'er zijn ook goede mensen'. Je moet jezelf niets verwijten en zij houd duidelijk niet erg veel van hem als hij 'maar een trailer' waard is voor d'r. Er kunnen mensen met een slechte gedachte op reageren maar dat kan altijd gebeuren! Ga nog eens even met haar praten en overleggen waarom het zo moet, vraag desnoods het adres/nummer van de nieuwe eigenaar en ga Prins nog eens opzoeken. :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 17:16

Ik hoop ook echt heel erg
Dat een bokker hem koopt!
en dit leest en contact opneemt!
en foto's stuurt hoe het met hem gaat.
Zou me erg gerust stellen
@xPure ik vind ook erg dat uw zoiets moet meemaken.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:36

Ik las dit en het kwam me al bekend voor, al helemaal toen ik de naam Prins zag staan.
Ik vind het niet meer dan logisch dat de eigenaresse de pony niet aan jou wil verkopen, en als je er in je verhaal bij zet hoe je met hem om gaat, ik denk vele bokkers met mij.
T is nou eenmaal een paardje wat een consequente ruiter nodig heeft, en als jij dat niet kan bieden dan kun je zo'n pony rijtechnisch inderdaad verpesten door niet in te spelen op het ongewenste gedrag.
Paardrijden gaat niet alleen maar om rondracen en zelf lol hebben, en zeker niet met de desbetreffende pony's aangezien zij allemaal een niet zo fijn verleden hebben.

Vind het erg onbeschoft van je dat je de eigenaresse zo afzeikt op het internet.
Want het is inderdaad niet jouw pony en als de eigenaresse hem wil verkopen dan is dat haar keuze.

Ik vind het jammer dat de meesten hier het achtergrond verhaal niet kennen, anders zou menigeen er heel anders in staan. Maar dat ga ik i.v.m privacy niet op internet gooien.

Heb de eigenaresse even een linkje van dit topic gestuurd.. als ze wil kan ze dan zelf ook nog reageren.
Want ik vind dit erg onbeschoft

Mensen die meer info willen mogen mij gerust een pb sturen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:20

Wij weten inderdaad het achtergrond verhaal niet, ik oordeel dan ook puur op wat ik hier lees. Natuurlijk zal de eigenaar er best een reden voor hebben dat het paard niet aan de TS verkocht wordt, deze weet ik niet en ik weet ook niet wat er allemaal speelt en hoe er is gehandeld tussen de TS, eigenaar en de pony.

Ik snap dat het je erg pijn doet en dat het vervelend is om te horen dat het paard nooit van haar leven aan jou wordt verkocht, maar weet je de reden erachter? Is er iets gebeurt? Dat zijn wel argumenten die je inderdaad mee moet nemen, ik maak een nieuwe reactie daarom omdat ik uit het bovenstaande bericht haal dat het verhaal wellicht iets anders in elkaar zit dan jou OP. Beide partijen zullen het natuurlijk op een gunstige manier voor hunzelf verklaren en proberen elkaar geen gelijk te geven om het zo maar te zeggen. Ik weet beide verhalen niet dus kan er niet over oordelen. :)

xSallieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:14

jammer dat je de andere kant van het verhaal niet verteld.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:33

xSallieee schreef:
jammer dat je de andere kant van het verhaal niet verteld.

Ik heb de andere kant inmiddels gehoord en begrijp het nu wel. :)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:36

Het zou fijn zijn als eigenaresse ook zou reageren, zodat we beide kanten van het verhaal kennen

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:38

@bobbielover
Dat is idd een goede manier om het te verwerken. Soms is het zo oneerlijk als je een klik hebt met een paard wat je nooit met een andere zo hebt gehad... En waar je zo van houd... Helaas weet ik dat uit ervaring. Ik 'val' nou eenmaal voor oudere paarden. (ook wel op jonge enz. Hoor!). Maar dan is het nog steeds oneerlijk dat je geen macht hebt op een paard dat je soms zelfs nog beter kent dan de eigenaar zelf... Ja, het is dan wel hun paard maar toch...

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:12

CarFriesje,
Ik vind het werkelijk gemeen wat je doet.
Je probeert mij altijd al af te zeiken.
Op verschillende manieren.
Je kan er zelf niet op rijden, bent er sterker nog bang voor.
En gaat mij via bokt zo aanspreken. Voor mij Is dit zo gegaan.
Ik heb voorderest geen namen genoemd maar als jij het zo optafel wilt goeien Prima!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:14

En de achtergrond is ook werkelijk zo gegaan!
En ik kan hem werkelijk wel handelen,
Ik kan/kon goed met Prins!
En in de eigenaars ogen en die van jou vast niet (maar car , je mag mij niet dus mij vernederen doe je toch het liefste)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:19

@Xpure het is meschien hard gezegdt maar het heeft gewoon echt met misgunnen te maken.
Ik ben altijd netjes daar geweest altijd netjes geholpen. vriendelijke geweest!,
En plots sloeg de communcatie op tussen mij en de eigenaresse, ze wilt hem niet verkopen aan mij ( omdat te groot voor word en en in haar ogen meschien niet goed voor zal zijn)
Iedereen is ergens begonnen, en ik wil mijn maatje niet missen (om niet te rijden geen probleem)
Het liefste loop er naast, En ik hoop meschien als de eigenaar dit leest dat dit via Pb'tje prima opgelost kan worden!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:20

Van ik verwijt mij nu allemaal dingen.
En ik vind het gewoon niet fijn.
Laat staan hij word verkocht zou ik ook graag weten bij (WIE)
Zodat ik contact op kan nemen met de Nieuwe eigenaar

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:25

Ik snap je totaal bobbielover want het is hoe dan ook niet leuk als je lieveling weggaat, wat de omstandigheden ook zijn. :(:)