Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellenlouise schreef:Maar Shiloh, onthoudt goed dat het de MENS is die de natuur uit balans heeft gehaald. De natuur is prima in staat om dit soort dingen zelf te regelen.
Misschien moeten we wat meer aan lange-termijn-denken doen en erover nadenken hoe we de natuur wat meer in evenwicht kunnen brengen????
gamble schreef:toen was het nog geen jachtseizoen dus een illegale jager. En die wilden we liever niet met geladen geweer tegen komen met onze kroost.
Marrie schreef:
Ja ik zag later pas dat die jagers bezig waren en ohhhh ik kan me zo kwaad maken danKansloze mensen...
Ze kwamen gewoon zo f*ucking dichtbij terwijl er wel katten ensow bij ons lopen. Goh ze gingen duiven schieten sjonge sjonge 3 duiven wooooow vliegen er en pang dood! Echt zo sneu.
En AnnaBabs ze schieten WEL lukraak op alle dieren, jong oud, ziek, etc maakt ze niet uit. Bij ons is er een kat doodgeschoten en t ergste was nog dat ze jonkies had![]()
Ze gaan bij ons vaak jagen en dan zie je die auto's gewoon vol liggen met konijntjesIK heb zo'n hekel aan die mensen..............
Billy schreef:Trouwens, die "konijntjes" van jou, waren hoogstwaarschijnlijk hazen, daar miegelt het van in dit jachtveld.
Ze smaken erg goed moet ik zeggen
Citaat:zal even uitleggen hoe ik het bedoel, hier op de sallandse heuvelrug leeft nml een bedreigde vogel, de korhoender, en er is een overpopulatie aan vossen, wordt deze vossenpopulatie niet gedeeltelijk uitgedund, dan is er volgend jaar geen korhoender meer in nederland. enkel met deze gedachte kan ik het jagen wel aanzien.
Citaat:al vind ik vang kooien en rustig in laten slapen beter dan met een bux erachteraan, daar geef ik je gelijk in...
Citaat:Wie wil zien hoe het eruit ziet zonder jacht moet eens in de Oostvaarders Plassen gaan kijken hoe het wild daar verkommert in de winter en gewoon dood gaat van de honger (ja, ook de Koninkspaarden).
Lenn schreef:Ik niet, of er nou enkele vogels moeten sterven of meerdere vossen, dan kies ik voor enkele vogels. Ze hebben echt niet meer recht om te leven dan andere dieren omdat ze de laatste zijn in Nederland. Nederland wil gewoon in het VVV-boekje kunnen vertellen over de vele mooie vogelsoorten die ze hebben. En het wil van elk diersoort een paar dieren rond hebben hupsen, het wordt steeds meer een dierentuin.
Lenn schreef:Citaat:al vind ik vang kooien en rustig in laten slapen beter dan met een bux erachteraan, daar geef ik je gelijk in...
Nee, dat is toch kei veel stress als die gevangen zitten! Zo'n schot merken ze veel minder van, ik neem tenminste aan dat een jager niet achter een dier aan gaat, een dier is toch veel te snel.
Lenn schreef:Ik zeg niet dat het een jong konijn was
De natuur heeft zich al miljarden jaren zelf gered, dat is niet aan ons om daarover te bepalen, daar heeft de natuur zelf oplossingen voor.
stef schreef:Dat ze het kan, nee, dat snap ik niet (ik zou niet een beest af kunnen schieten) maar dat het nodig is realiseer ik me absoluut
Billy"]
[quote="stef schreef:Dat ze het kan, nee, dat snap ik niet (ik zou niet een beest af kunnen schieten) maar dat het nodig is realiseer ik me absoluut
Billy schreef:Je hoort wel eens...; echt goed gefundeerd, je mening.en een jager zal zeker geen beschermde soorten zoals buizerds schieten, want dan zijn ze gelijk hun jachtvergunning kwijt, plus dat ze een flinke boete krijgen.
En had die jager dat aangeschoten konijntje moeten laten kreperen dan?
Jullie hebben geen idee waar jullie over praten
Billy"]
[quote="Marrie schreef:
Ja ik zag later pas dat die jagers bezig waren en ohhhh ik kan me zo kwaad maken danKansloze mensen...
Ze kwamen gewoon zo f*ucking dichtbij terwijl er wel katten ensow bij ons lopen. Goh ze gingen duiven schieten sjonge sjonge 3 duiven wooooow vliegen er en pang dood! Echt zo sneu.
En AnnaBabs ze schieten WEL lukraak op alle dieren, jong oud, ziek, etc maakt ze niet uit. Bij ons is er een kat doodgeschoten en t ergste was nog dat ze jonkies had![]()
Ze gaan bij ons vaak jagen en dan zie je die auto's gewoon vol liggen met konijntjesIK heb zo'n hekel aan die mensen..............