autorijles met gips.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:02

lekkere rijschool dan,
zelf in het theorie boek staat dat het niet mag!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 16:21

Hoe het zit zit het,
maar feit is dat het werd goedgekeurd.
Tessa ik heb les van ene Lex, zegt dat jou iets?
Oudere man en rookt als een ketter.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:45

midara schreef:
Had ne tmijn eerste rijles,met gips om mijn voet!!
Was best wel raar hoor, je voelt niet echt wat je doet.
Had gelukkig al wel wat ervaring met de auto van mijn vader, anders was wel minder goed gegaan. Haha! Moest alleen opletten dat ik niet te hard ga maar verder was hij wel teveden over me.
Op naar volgende week!! heb er nu al zin in. Lachen

Weet je instructeur wel dat hij niet verzekerd is als jij brokken maakt? Zet zo mn twijfels bij het feit dat hij je met een voet in het gips laat lessen, aangezien je met gips om een ledemaat (arm/been) niet mag autorijden omdat je niet verzekerd bent bij schade (ookal is het niet jouw schuld).
Maargoed veel succes verder en hopen dat je geen brokken maakt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 16:51

dank je wel Vippie.
Weet niet wat die instrucreur wel of niet weet en denkt.
Wilde zo graag dat ik er verder niet bij heb nagedacht of het gevaarlijk was.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:01

midara schreef:
dank je wel Vippie.
Weet niet wat die instrucreur wel of niet weet en denkt.
Wilde zo graag dat ik er verder niet bij heb nagedacht of het gevaarlijk was.

Een goed chauffeur zijn begint met verantwoordelijkheidsgevoel, er is geen rijles die je daarin helpt om dat te leren, dat heb je of dat heb je niet. Ik heb ook 6 weken in het gips gezeten en heb netjes 6 weken niet auto gereden, niet op de scooter rondgecrost en niet gefietst en paard gereden. Kleine moeite groot plezier en het versnelt je genezigs proces....
Laat zien dat je verantwoordelijk genoeg bent om aan het verkeer deel te nemen en schort je lessen op tot je uit het gips bent.
Beterschap! OK dan!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:09

Ik vind het onverantwoord voor je eigen gezondheid, maar ook voor andere weggebruikers. Je niet verzekerd en ik snap echt niet dat je rij-instructeur het heeft goed gekeurd. Ik denk dat die van mij toendertijd me wat anders zou hebben verteld als ik zo was aangekomen bij de rijles. Hoe graag je ook rijles wilt, als ik jou was zou ik toch echt wachten tot je weer uit het gips bent. Veel beterschap en succes met het wachten.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:14

Vind het heel onverantwoord.
Het is bij wet verboden om met gips om je been te rijden, mag alleen in een automaat.
Daarbij vind ik het zooo stom van je instructeur, zulke lui zouden ze meteen het certificaat moeten afpakken.
Als jij iemand voor de rest van zijn leven invalide rijdt is je instructeur verantwoordelijk en kan hij de rest van zijn leven krom liggen om de invalide persoon te betalen en zich dood werken om zelf nix over te houden.
Zelf kom je er financieel en juridisch denk ik wel onderuit maar denk toch niet dat je lekker zult slapen als je iemand dood rijdt ofzo.
Al snap ik niet dat het toegelaten is, iemand van 18 kan als hij een beetje nadenkt wel bedenken wat er kan gebeuren en wat voor gevolgen het kan hebben als er wat gebeurt.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:58

midara schreef:
Kan je echt klem komen te zitten tussen de pedalen zoals mrMagic zegt?

Ik zeg dit niet voor niets.
Heb zelf ervaring met schoenen met erg brede zolen. En was toen blij dat ik mijn schoenen uit kon doen en met blote voeten verder kon rijden.
En ik denk dat gips ook niet zo stroef is als een gewone schoen en ook makkelijker van het pedaal af zal kunnen glijden. Als je dan geluk hebt slaat de motor af en anders schiet je plotseling naar voren en moet je maar hopen dat de instructeur snel genoeg kan ingrijpen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:45

Getver wat eng.
Was je echt vast blijven zitten of bijna?
na ja ik omet nu eerts een test doen bij het cbr om te kijken of het wel veilig is om te rijden, maar volgens Lex (de instructeur) zou het geen probleem opleveren hij zei dat hij er weinig van had gemerkt dat er gips om zit. Maar word nu wel een beetje onzeker, stel dat ik inderdaad iemand aanrij of erger? Bah rotgedachte ben je dan echt niet verzekerd?