Paard halen in Polen, Ava komt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:35

[/quote]
Dat ligt niet aan polen maar het verdrag van sjengen met name de hollanders hebben strenge veterinare regels en die zorgen ervoor dat je moet staan aan de duits poolse grens! [/quote]

Het was de Poolse grens die moeilijkheden gaf, de duitse dierenarts en grens kostte alleen geld, geen tijd. Ook Nederland was geen probleem. Maar ik heb ondertussen al begrepen dat ze het een stuk beter geregeld hebben dan wij vorig jaar. Dit overkomt ons ook nooit meer. We zijn nu wel wijzer. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:00

Als ze er is komen we zeker kijken, zijn erg nieuwsgierig naar haar

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:52

Ik wens je ook veel succes aan de grens. Ik ben toevallig vorige week met mensen meegereden die een paard Polen in moesten brengen.
We hebben toen geluk gehad en waren in 3 uur klaar bij de douane.
Wat een gezeur met formuliertjes en stempels zeg.

Ik hoop voor je dat een paard Polen uitbrengen sneller gaat.

Kleine aanrader. Als je op vrijdag de grens over wil, dan gaat dat sneller dan op andere dagen van de week, omdat de veearts aan de grens ook op tijd naar huis wil. Dan hebben ze de neiging minder te zeuren over stempels die op de verkeerde plaats op het formulier staan, of handtekeningen die niet helemaal leesbaar zijn.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:29

Eindelijk! Je hebt er lang genoeg op moeten wachten! Ik ben benieuwd of het net zo'n leuk ding is als Waldfee Lovers .

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:58

Citaat:
klien schreef:

Dat ligt niet aan polen maar het verdrag van sjengen met name de hollanders hebben strenge veterinare regels en die zorgen ervoor dat je moet staan aan de duits poolse grens!

Het was de Poolse grens die moeilijkheden gaf, de duitse dierenarts en grens kostte alleen geld, geen tijd. Ook Nederland was geen probleem. Maar ik heb ondertussen al begrepen dat ze het een stuk beter geregeld hebben dan wij vorig jaar. Dit overkomt ons ook nooit meer. We zijn nu wel wijzer. Lachen

Ja en daar in Polen weten ze nu ook wat er nodig is, er zijn na Arsen meer paarden in die omgeving naar het buitenland verkocht daar. De dierenartsen wisten toen gewoon nog niet wat er nodig was aan papieren. Helaas waren wij gewoon de eersten die vertrokken!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:24

Echt super voor je Kim!
Je boft maar met zo'n paps