Zadelbontje,beschermers bij het springen.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Re: Zadelbontje,beschermers bij het springen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:44

Lara_silver, sorry verkeerde zinsbouw. Ik bedoel dat ik springschoenen eventueel ook aanraad. Ik verwijs daat niet mee naar de pezen.

Lara_Silver

Re: Zadelbontje,beschermers bij het springen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:50

Ok geen probleem. :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:22

StableDoor schreef:
vibabu schreef:
Bontje om springschoenen omdat het zachter is? Is trouwens een hele discussie geweest over bontjes onder het zadel geweest waar ik ook aan mee deed. Tot op heden heeft niemand me kunnen uitleggen waarom een zadel krapper zou worden dus dat vind ik onzin.

Ik heb een bontje onder het zadel omdat dit zachter is voor de rug, springschoenen omdat hij zichzelf aantikt met achterhoeven (zomers met stiften in ook achter om. Als hij achteruit rent wil hij nog wel eens met zn voorhoeven op zn achterhoeven gaan staan, springschoenen geven uitkomst. Verder gewoon harde peesbeschermers voor om tegen aantikken.

Dat een bontje een zadel krapper maakt is toch logisch? Als je iets tussen paard en zadel stopt wordt het krapper.

Dat vind ik dus niet logisch.... Door het bontje komt het zadel hoger te liggen. Je maakt dus niks krapper.

edit: bandages zijn voor de sier en geven geen steun. De zelf maar eens een verband om je arm op een niet bewegend deel. Merk je verschil met iets? Ja, het wordt warmer maar meer ook niet.