Heideheuvel Eemnes

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:16

Margreet schreef:
Was dat niet toevallig iemand die in de bak les stond te geven?
Dan heb ik wel zo'n vermoeden wie dat geweest kan zijn en dat is NIET de stalhouder.
En als het toch de stalhouder was, dan is er waarschijnlijk iemand een heel eind te ver gegaan met iets... Ik ken 'm alleen maar schreeuwend als in meeblerend met de radio Haha!


Nee het was de stalhouder, lange vent met pet op, en er was wel les en er lag een drol op een hoopje in het midden van de buitenbak en hij begon over een heel weiland heen enorm te schreeuwen over dat die rol weg moest en dat het anders afgelopen was met lessen. Een ander meisje riep dat hij dan vijf klanten kwijt was en hij schreeuwde terug dat hij zijn bak niet liet vern*uken en dat dat zijn probleem was als zij weggingen.

Vond het een tikkie overdreven om gelijk zo te schreeuwen, vooral omdat de drol niet op de hoefslag was en de ruiters nog aan het rijden waren. Of moet je élke keer afstappen als je paard een drol laat? hellepie... Verward

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:09

Het zijn anders wel iedere keer dezelfden die hun stront laten liggen.... Boos!
Dus misschien was dit de spreekwoordelijke druppel? Geef 'm groot gelijk dat hij zuinig is op de bodems die er liggen, want die zijn echt top OK dan!

Ach, het is een boer en hij kan soms wat lomp uit de hoek komen, dat is soms even wennen Haha! maar ik mag 'm wel

Maar goed, ik ga het verder niet verdedigen ofzo, ieder z'n eigen plekje waar hij/zij zich prettig voelt.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:44

Gail schreef:
Na alle positieve verhalen hier ben ik er zaterdag met een vriendin wezen kijken: schrok me dood van die eigenaar die iemand echt knetterhard de les stond te lezen, echt niet normaal hoor! Hij stond gewoon te schreeuwen!


Yep,ik heb het ook meegemaakt toen ik ging kijken, hij was toen nog bezig met de verbouwing, de binnenbak was er toen nog niet, er stond een meisje in de kaploods, het meisje vroeg wanneer er nou eens de beloofde luik gemaakt werd in haar stal dat ze hier al 3 maanden op wachte en vertelde aan arnoud dat hij zijn beloftes niet nakwam, hij antwoorde (schreeuwde) heel erg naar dat dat meisje (waarbij ik bij stond) ik was best wel geschrokken. Niet dat ik zo nodig op zoek ben naar een stal hoor, maar het is zo dichtbij mijn huis en dacht laat ik eens gaan kijken, nou ik kwam van de koude kerk thuis.

Kijk ik kan best begrijpen dat een eigenaar een vaste regel probeerd te hanteren maar op zo'n manier nee!
dan maar 20 minuten verder rijden waar ik het ontzettend naar mijn zin heb En waar je voor dezelfde luxe minder geld hoeft te betalen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:41

Tja het is lastig. Op zich is overal wel wat natuurlijk. Hij kan zich nogal lomp gedragen, ik moet wel zeggen dat de accommodatie super is. De buiten- en binnen bak kunnen qua bodem eenvoudig niet beter. En er is net een nieuwe longeerbodem van Agterberg, en de uitrijdmogelijkheden zijn super.
Ik ben er wel achter dat het nergens zo super is als dat je het zelf zou regelen. Ik heb bij mensen achter het huis gestaan en dat was gewoon het ideale. Helaas moesten ze het huis verkopen. Nu is het dus wachten tot ik zelf ooooit het paard achter huis heb!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:42

En ik moet zeggen dat ik het schreeuwen niet zo tof vind (zacht uitgedrukt) maar me ook blauw erger aan al die mensen die overal drollen laten slingeren (rijbak en spuitplaats).

Xyris

Berichten: 9459
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:38

Ja, dit verhaaltje heeft 2 kanten hoor, mijn ervaring met de staleigenaar is dat hij nogal opvliegerig is wat dat betreft en dat hij soms nog wel rare dingen uit kan voeren, maar ik denk dat hij pas actie zal ondernemen als er echt iets helemaal uit de hand loopt, begrijp wel met bijv. die luiken, misschien was zij wel persoon nummer 14 die hem vroeg wanneer nou in vredesnaam die luiken kwamen, het was handiger geweest als hij gewoon een lijst ophing met de vorderingen van wanneer wat gaat gebeuren enzo. Hij minder irritatie, klanten minder irritatie, en niet alles als een robot gaan lopen bouwen die gefixeerd is op zijn werk en als er iets anders tussen komt of iets wat niet in zijn bestand staat op kort termijn, gaan lopen bleren dat iemand niet moet zeuren. achja, mijn ervaringen zijn positief bij heidehoek hoor, alleen je moet er gewoon voor zorgen dat je niet in het vizier raakt van de staleigenaar, zie dus, gewoon drollen opruimen, en al dat soort dingen

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:22

Maakt niet uit waar het aan ligt, hij is dus al 2 potentiele klanten hierdoor kwijt.

Xyris

Berichten: 9459
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:29

Gail schreef:
Maakt niet uit waar het aan ligt, hij is dus al 2 potentiele klanten hierdoor kwijt.


begrijpelijk Lachen wil zelf daar ook niet staan hoor, maar het is niet de bedoeling dat we hier iemand zwart gaan maken, er zijn best nog positieve kanten

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 16:40

Margreet schreef:
Ik ken 'm alleen maar schreeuwend als in meeblerend met de radio Haha!


Haha! Ja dat ken ik. Sommige mensen vinden 's ochtends vroeg de radio te hard staan maar ik vind dat wel gezellig: word ik tenminste goed wakker! En zolang het geen klassiek is OK dan!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:50

Ik ben er nu een paar keer achterlijk vroeg geweest wegens wedstrijd en tijdens het vlechten is het erg gezellig hoor, alleen dat meezingen van hem is soms wat minder Haha!

Ach, het is overal wel wat en sommige mensen hebben altijd wat te zeiken, al is het maar om wat te zeiken te hebben.
Ik ben een zeer tevreden klant! OK dan!

pietern
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:51

ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:56

Ik moet ook zeggen dat ik helemaal geen problemen heb met Arnoud... Heb het reuze naar me zin daar en ben ook niet van plan weg te gaan.. Ik ben eigenlijk wel een beetje blij dat hij dus toch (heb het nooit mee gemaakt) af en toe ingrijpt want je wilt niet weten wat er anders op zo'n stal gaat gebeuren... En sommige mensen zoeken gewoon wat te zeiken...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:07

Sommige mensen hebben kennelijk nooit geleerd om hun eigen troep - of die van hun paard dan he - achter hun kont op te ruimen. Bijvoorbeeld in de spuitplaats, dat vind ik altijd zo raar. Het is toch mest van jouw paard! Kijk, ik vind wel dat je met mest opruimen in de bak even kan wachten totdat je klaar bent met rijden, tenzij het op de hoefslag ligt want dat loop je door de bak heen en dat krijg je na een uur rijden niet meer weg. Maar je kiest om ergens te gaan staan waar ze zo'n goede bak hebben, dan wil je die bakbodem toch ook goed houden lijkt me?

Kleine moeite groot plezier, lijkt me.

Laatst ruimde ik iemand anders z'n drol op en die reed me vervolgens bijna plat! Eeeen bedankt!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 04:14

Lot schreef:
Sommige mensen hebben kennelijk nooit geleerd om hun eigen troep - of die van hun paard dan he - achter hun kont op te ruimen. Bijvoorbeeld in de spuitplaats, dat vind ik altijd zo raar. Het is toch mest van jouw paard! Kijk, ik vind wel dat je met mest opruimen in de bak even kan wachten totdat je klaar bent met rijden, tenzij het op de hoefslag ligt want dat loop je door de bak heen en dat krijg je na een uur rijden niet meer weg. Maar je kiest om ergens te gaan staan waar ze zo'n goede bak hebben, dan wil je die bakbodem toch ook goed houden lijkt me?

Kleine moeite groot plezier, lijkt me.

Laatst ruimde ik iemand anders z'n drol op en die reed me vervolgens bijna plat! Eeeen bedankt!


Dat was ik toch niet he'?? Verward
Maar ik moet zeggen dat ik best nog wel slordig ben af en toe (maar doe echt me best).. Maar das misschien omdat ik nog een beetje moeten wennen want ik kom van een stal af waar je nooit wat hoefde op te ruimen.. (in ieder geval geen strond in de bak en van de spuitplaats deed ik altijd gewoon zoals iedereen met de slang het naar beneden spuiten, zat geen putje)..

Vind alleen de regels daarover wel beetje onduidelijk (in de bak dan) want moet je het nou meteen opruimen of na het rijden?? Ik heb namelijk weer zo'n knol die 4 keer in een half uur moet schijten...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:42

Roxxie schreef:
Dat was ik toch niet he'?? Verward


Nee dat was jij zeker niet!!!! Dat was iemand op een paard dat iets minder aan de hulpen stond aan de jouwe! Haha!

Ik snap best dat je er aan moet wennen en die van mij kan ook behoorlijk vaak mesten. Hoe het nu exact gewenst is weet ik niet. Verward Ik hanteer zelf altijd de regel dat ik afstap als er een gevaar is dat anderen er doorheen rijden, dus als het bijvoorbeeld op de hoefslag ligt. Anders ruim ik het op voordat ik de bak verlaat.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:42

Roxxie schreef:
Dat was ik toch niet he'?? Verward


Nee dat was jij zeker niet!!!! Dat was iemand op een paard dat iets minder aan de hulpen staat dan de jouwe! Haha!

Ik snap best dat je er aan moet wennen en die van mij kan ook behoorlijk vaak mesten. Hoe het nu exact gewenst is weet ik niet. Verward Ik hanteer zelf altijd de regel dat ik afstap als er een gevaar is dat anderen er doorheen rijden, dus als het bijvoorbeeld op de hoefslag ligt. Anders ruim ik het op voordat ik de bak verlaat.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:40

Ik weet niet of de stalhouder dezelfde is als de persoon die er vroeger al stond met z'n paarden (toen het nog gewoon Daatselaar heette) maar die kon inderdaad goed van leer trekken wanneer er iets ging wat hem niet beviel, of het nu paard of mens was. Ik kon hem af en toe binnen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:46

Nergens is het perfect! Maar ik hoor alleen maar goede verhalen over de Heideheuvel. Zelf heb ik besloten om bij Tolboom in Bunschoten te gaan staan, dit meer omdat die veel officiele wedstrijden organiseren, en mijn trekhaak zit nog steeds niet onder mijn leasebak!

Ook heb ik al jaren bij Tolboom gestaan, en dat bevalt mij gewoon prima!!!

Maar de Heideheuvel was zeker ook een optie!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:32

Tolboom heeft een gewéldige buitenbak, binnenbak vind ik een stuk minder! + de uitrijdmogelijkheden zijn in Eemnes beter.

Heeft Tolboom weidegang? Nee toch?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:48

Je hebt/krijgt/leent/gebruikt/whatever een hengst toch? Die had je dan wel moeten laten castreren....

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:09

tolboom heeft sinds afgelopen zomer een stuk weiland voor pensionpaarden
en ik kan alleen maar zeggen dat tolboom top is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:32

Margreet schreef:
Je hebt/krijgt/leent/gebruikt/whatever een hengst toch? Die had je dan wel moeten laten castreren....



Tja.......ik heb een hengst, of ik breng deze uit voor iemand in de sport.

En castreren doen we niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:58

Lot schreef:
Tolboom heeft een gewéldige buitenbak, binnenbak vind ik een stuk minder! + de uitrijdmogelijkheden zijn in Eemnes beter.

Heeft Tolboom weidegang? Nee toch?



Tolboom heeft wel weidegang, en de binnenbak is wat minder van kwaliteit als de buitenbak.

Zo heeft iedere stal wel wat toch?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:09

Túúrlijk! Maar ik persoonlijk vind uitrijdmogelijkheden wel heel erg belangrijk. Dat gedoe met de trailer naar t bos neemt altijd zoveel tijd in beslag..

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:31

Ik sta er ook, met Loky, als enigst westernkoppeltje tussen de 'engelse' ruiters voelen wij ons prima thuis Haha! tot nu toe hebben we nog niet veel van onze kunstjes kunnen laten zien want Loky is nog revaliderend van een peesklap, maar als alles meezit (woensdag weer 'n nieuwe scan laten maken) gaan we in het nieuwe jaar daar weer verandering in brengen. De Heidehoek is prima, leuke stalgenoten en een erg fijne accommodatie met prachtige uitrijmogelijkheden. Je betaalt natuurlijk wel de hoofdprijs maar dan heb je ook wel wat. En zoals al eerder gezegd; er zijn altijd wel een paar verbeterpunten op te merken, maar het belangrijkste is wel dat als je normaal en open dingen bespreekt er best naar geluisterd wordt