Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mylittlejoy schreef:Inderdaad heel herkenbaar, haha! Hoewel rijtechnisch het niet zo heel veel heeft uitgemaakt (ik heb met 17 zelf mijn eerste paard gekocht), ben ik wel ontzettend dankbaar dat ik alles zelf heb moeten doen. Het heeft me de waarde van geld geleerd en ik durf wel te beweren dat het heel anders was geweest als ik mijn eerste paard gekregen had en er geen moeite voor had hoeven te doen.
Natuurlijk heb ik gesmeekt, gehuild en alle trukendozen opengetrokken om mijn paard te krijgen, maar mijn ouders zijn er nooit voor gevallen. Hoewel ik dat toen heul anders zag, ben ik nu blij dat ze me het zelf hebben laten doen.
Gulpje schreef:Dan ben ik heel benieuwd naar het verschil tussen jou en mij. Wij waren dus wél zo gelukkig om ons eerste paard van onze ouders te krijgen, maar ook ik ken de waarde van geld en weet dat ik heel hard moet werken om mijn paarden te onderhouden. En ik waardeer zelf enorm hoe hard mijn vader heeft moeten werken om ons dat geluk te gunnen. Misschien lees ik het echt helemaal verkeerd maar ik lees dit soort dingen wel vaker en ik vind het een beetje snerend. Ook wij weten heel goed de waarde van geld en ik denk echt niet dat wij andere mensen waren geweest als we het paard toen niet hadden gekregen. Ik zie dat echt niet.
mylittlejoy schreef:bedoeld. Daarom zette ik erbij "en er verder geen moeite voor hoefde te doen". Wat ik uit jouw verhaal begrijp, hebben jouw ouders er wel degelijk op gehamerd dat het allemaal niet uit de lucht komt vallen, en dan wordt het gauw een ander verhaal. Het is ook een kwestie van opvoeding. Mijn ouders hebben mij de waarde van geld geleerd door te zeggen "als jij zo graag dat paard wilt, koop je m zelf maar". Jouw ouders hebben dat anders gedaan, maar dat maakt het niet beter of slechter.
Om me heen zie ik echter te vaak dat dit niet gebeurt, jammer genoeg. Kinderen krijgen maar ponies en alles eromheen, zonder ook maar het kleinste besef te hebben wat de waarde daarvan is. Zulke kinderen komen zichzelf op een gegeven moment tegen wanneer ze op eigen benen moeten staan, omdat hen nooit is uitgelegd hoe met geld om te gaan. Maar ik dwaal nu een beetje af. Het doet me wel goed om te lezen dat er ook ouders zijn die wel hun kinderen kunnen verwennen zonder ze verwend te maken!
Vjestagirl schreef:Herkenbaar! Op die leeftijd wilde ik een Arabisch volbloed, omdat ik gelezen had in een boek dat dat de mooiste paarden waren
Ben toch heel blij dat ik pas op mijn 17de een fjord kocht!