beul weer toegeslagen,welke straf verdient hij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:17

Zorgen dat de gelegenheid er niet meer is.. Dat moeten mensen doen.. Gewoon een grote waakhond nemen die hem in zijn poten bijt als hij te dichtbij komt..

Of gewoon 's nachts je paard binnen zetten.. Gaat je paard niet dood van en degene die het doet is weer een kans ontnomen..

En voor de rest mag je hem wat mij betreft opknopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:17

Misschien is primitief zijn wel de oplossing voor de steeds grotere ellende Lachen
Want zoals het nu gaat, is ook niet de weg naar de oplossing

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:22

Levenslang opsluiten zoals in Nederland gebeurt, kost de samenleving bakken met geld. Tot mijn verbijstering zag ik van de week een reportage op tv over een project waarbij criminelen te werk werden gesteld op een boerderij. Dit gebeurde onder zeer strak regime waarbij de veroordeelde ook geen contact mocht hebben met mensen buiten de boer en zijn familie om en dan alleen nog maar onder werktijd. Eten was ook zeer sober, tv oid had hij ook niet. Verder was het hard werken en om leren gaan met regelmaat. Project liep heel goed, recidivisten kwamen onder deze groep ook weinig voor. Allemaal positief dus, maar toch wordt de geldkraan dichtgedraaid voor dit project terwijl het dus goedkoper èn succesvoller is dan opsluiting. Jammer, het leek me een goede straf voor deze heer of dame.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:24

Maar we hebben het hier wel over DIEREN. Ik bedoel maar, voor mij is mijn paard even belangrijk (misschien zelf belangrijker Haha!) als mijn beste vrienden, maar in de ogen van 'de wet', laat ik maar zeggen, gaan mensen nog steeds voor (en dat vind ik eigenlijk wel normaal, hoe gek het ook kan klinken). Als men kindermoordenaars nog niet foltert, waarom het dan wel doen met paardenmishandelaars?

Jaja, het wordt hier een ethische kwestie op Bokt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:27

omdat het hier in dit topic niet over kindermoordenaars gaat, maar als we het er dan wel over hebben mogen ze die van mij ook meteen opknopen.
Opgeruimd staat netjes.

verkrachters hakkie takkie
Dieven elke keer een stukje van de vinger
moordenaars de hoogste boom.
Kost geen geld en misschien dat andere een keer na gaan denken.
Want 3 jaar hotel voor een moord is toch ook te belachelijk voor woorden.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:28

abby schreef:
Levenslang opsluiten zoals in Nederland gebeurt, kost de samenleving bakken met geld. Tot mijn verbijstering zag ik van de week een reportage op tv over een project waarbij criminelen te werk werden gesteld op een boerderij. Dit gebeurde onder zeer strak regime waarbij de veroordeelde ook geen contact mocht hebben met mensen buiten de boer en zijn familie om en dan alleen nog maar onder werktijd. Eten was ook zeer sober, tv oid had hij ook niet. Verder was het hard werken en om leren gaan met regelmaat. Project liep heel goed, recidivisten kwamen onder deze groep ook weinig voor. Allemaal positief dus, maar toch wordt de geldkraan dichtgedraaid voor dit project terwijl het dus goedkoper èn succesvoller is dan opsluiting. Jammer, het leek me een goede straf voor deze heer of dame.

Ik weet dat de doodstraf (zoals die nog wordt uitgevoerd in Texas, ex-staat van El Presidente Bush, het monster) economisch meer verantwoord zou zijn dan levenslang, maar kom, dat vind ik geen argument om hem weer in te voeren... Die belastingen gaan heus niet lager worden, ze zullen het dan wel aan wat anders besteden dat daarom niet nuttiger is.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:29

Maar Kawa, dat zijn toch allemaal Middeleeuwse praktijken? Is men dan niet geëvolueerd?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:30

Die misdadigers lijken inderdaad stil te hebben gestaan wat evolutie betreft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:31

Dat moderner worden in straffen heeft er toch niet toe geleid dat er minder criminelen zijn.
En wat ze uitspoken word steeds erger, dus misschien zijn barbaarse straffen op barbaarse dilicten niet eens zo gek.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:35

runningkawa schreef:

Idd, dit soort methoden vind ik nog niet eens zo heel slecht! Want wat we nu doen lijkt nou niet bepaald te werken.

Het enige nadeel: zoals ik al zei, wat als iemand achteraf onschuldig blijkt te zijn. Wat nog wel eens voorkomt Scheve mond

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:36

Sjuimpje schreef:
Die misdadigers lijken inderdaad stil te hebben gestaan wat evolutie betreft...

Dus omdat zij niet evolueren, evolueren wij ook maar niet mee?
Klinkt een beetje als: als hij in een put springt, springen we mee...

Ik leef in een land waar extreem rechts erg veel stemmen haalt, tot mijn grote verbijstering... Maar als ik dit hier zo lees, zijn er blijkbaar wel meerdere mensen die het eens zouden zijn met bepaalde programmapunen van hel Vlaams Blok.

Daar word ik bang van, eerlijk gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:36

300 % zekerheid, anders niet.
En dat is in sommige gevallen ook aan de orde.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:37

runningkawa schreef:
omdat het hier in dit topic niet over kindermoordenaars gaat, maar als we het er dan wel over hebben mogen ze die van mij ook meteen opknopen.
Opgeruimd staat netjes.

ben het hier mee eens!
dat leventje in een hotel lost blijkbaar niets op

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:41

En waarom hakken we dan niet ook meteen de handen af van die chauffeurs die te snel over de weg rijden, en zo ook wegenslachtoffers maken, zodta ze nooit meer KUNNEN rijden?

Of nog: we halen de slokdarm eruit van dronken chauffeurs, kunnen ze meteen niet meer drinken!

~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:44

Hele handen is jammer, dan kunnen ze niet meer werken en dat kost ons weer geld, gewoon een stukje rechtervoet }>

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:45

Verward Mij hoor je niet praten over de doodstraf hoor... Mijn straf viel in de categorie 'confronterend'.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:48

Je hebt gelijk, sorry... Idd, dat werken op een boerderij is idd een erg goeie oplossing, maar ik geloof dat het in België hier en daar wel al gebeurt.

Stukje over de doodstraf was eerder bedoelt in het algemeen: Tijdens de Dutroux hoogdagen hier, was dat ook HET argument (het economische dus) bij uitstek om het weer in te voeren, vandaar mijn link...

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:53

Het punt is dus dat het door mij genoemde project goed blijkt te werken èn ook nog eens goedkoper is dan opsluiting. Vervolgens draait de overheid in het kader van de bezuinigingen de kraan dicht voor dit project. Onbegrijpelijk.

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:32

runningkawa schreef:
Hetzelfde terug doen

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. laat ze maar voelen wat ze bij die paarden aan hebben gericht.
Helaas zal dit wel nooit gebeuren...... Boos!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:54

De maximumstraf voor ernstige dierenmishandeling is in Nederland 2 jaar.... Dus reken erop dat hij met een jaar weer buitenstaat als hij gepakt wordt.

Wat mij betreft hoeven ze hem niet op te knopen, eenzaam laten wegrotten in een donker hok mag ook...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:56

Of in de zomer a.d grondvastbinden, met het hoofd richting de opkomende zon.En dan oogleden wel verwijderen natuurlijk.
( opgelet bij gesch.)

Nee maar ik vind dat de straffen in Nl sowieso te laag liggen.En de zogenaamde 'primitieve'methoden zouden wat mij betreft niet eens zo heel erg dom zijn om uit te voeren.
Bv. bij pedofielen, weg zakkie.
Maar idd als deze persoon wordt gepakt dan zal ie er wel makkelijk mee wegkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:08

Ik vind dit zo erg he! Hoe kan iemand zich vergrijpen aan weerloze dieren? Ik snap dat niet hoor

Ik vind dat ze met die creep getzelfde moeten doen als dat hij met die paarden heeft gedaan! Stoom uit je oren

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:05

en toch lijkt mij levenslang opsluiten het beste, kan hij eens goed overdenken wat hij allemaal geflikt heeft en dat dan heel wat jaartjes lang!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:08

Ctal schreef:
Of in de zomer a.d grondvastbinden, met het hoofd richting de opkomende zon.En dan oogleden wel verwijderen natuurlijk.
( opgelet bij gesch.)

Nee maar ik vind dat de straffen in Nl sowieso te laag liggen.En de zogenaamde 'primitieve'methoden zouden wat mij betreft niet eens zo heel erg dom zijn om uit te voeren.
Maar idd als deze persoon wordt gepakt dan zal ie er wel makkelijk mee wegkomen.

De straffen in nederland zijn zeker te laag! als je dat af en toe ziet...

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:12

Ctal schreef:
( opgelet bij gesch.)

In onze geschiedenisles hadden ze het over 4 knollen. Aan elke arm en been eentje. En dan HOPPA, volle kracht, de paarden vooruit. Extreme duivel