Bezuinigen op paard- en ruiterbenodigdheden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Re: Bezuinigen op paard- en ruiterbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:46

ik was pas dertig euro kwijt aan 4 dekjes, longeersingel, anti-klit, monsterhalster, fleece deken en een elastiek gewoon bij een 2ehands paardenbeurs, alles ziet er nog netjes (1 van die dekjes zelfs nog nieuw) uit :)
En veder heb ik een vader en moeder die mijn rijkleding kopen, en krijg ik binnenkort voor 40 euro mijn paardenjas, staat wel mn school en opleiding op maar ach :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:40

Tja, ik doe niet aan officiele rijkleding. Scheelt ook dat ik westernruiter ben en dus in jeans rijdt. De afgelopen drie jaar rijdt ik in 2 jeans van de henk ten hoor, 2voor 40 euro, en een fleecetrui, ik gok 10 euro. Enige waar ik wel veel geld aan heb uitgegeven is een goede wax jas. Maar die is onverslijtbaar en winter en zomer in gebruik. Dus als ik die 150 euro verdeel over de komende 20jaar dan is het nog steeds voordelig. Maar ik ben wel dus wel de minst hippe en slechts geklede ruiter ooit.. Maar goed dat boeit me duidelijk niet zo ha ha ha

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 18:25

troi schreef:
Maar ik ben wel dus wel de minst hippe en slechts geklede ruiter ooit.. Maar goed dat boeit me duidelijk niet zo ha ha ha

Ik geef je groot gelijk. Je paard zal je er niet minder door vinden hoor!

Wat ik echt nooit heb begrepen is het fenomeen ruitersokken... Zuurstokkleurtjes, ruitjes en goed aan de prijs. En mensen kopen het omdat het ingeprent wordt dat je het echt nodig hebt en dat ze vele malen beter zijn dan 'gewone' sokken... :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:29

Leuk topic

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:38

jiehaaa schreef:
troi schreef:
Maar ik ben wel dus wel de minst hippe en slechts geklede ruiter ooit.. Maar goed dat boeit me duidelijk niet zo ha ha ha

Wat ik echt nooit heb begrepen is het fenomeen ruitersokken... Zuurstokkleurtjes, ruitjes en goed aan de prijs. En mensen kopen het omdat het ingeprent wordt dat je het echt nodig hebt en dat ze vele malen beter zijn dan 'gewone' sokken... :')

Ik ken eigenlijk niet veel mensen die voor paardrijden een hele aparte kleerkast hebben, iedereen die ik ken gebruikt ook mindere kleren voor te rijden :+
& Toevallig wou ik ook even op het sokken verhaal reageren: ik vind rijsokken juist wel fijn, want die gaan ver over de onderkant van je rijbroek heen (bij de klittebandstukje, ik heb met gewone sokken altijd dat die afzakken en daardoor wordt dat klitteband irritant) maaaar ik hoop nooit de dure varianten hoor. Alleen als ze in de aanbieding zijn. Ik heb een aantal 'neppe' rijsokken gekocht op de markt, even lang, geruit maar een stuk goedkoper als die dure merk sokken!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:55

Ik doe het de laatste tijd ook meer, spullen kopen bij een niet ruitersport zaak.

Bij de action heb ik al het een en ander gekocht:

Sponzen
kwastje
aanhanger net en touw(om een slowfeeder te maken)
Leren handschoenen met voering voor in de winter mee te rijden(doe ik al meer dan een jaar mee)
Emmer
Glans spul

Voor als ik alleen rondloop op stal heb ik rubberen laarzen gekocht.
Nu wil ik voor de winter maanden soort waterdichte snowboot s

ik vind namelijk de meeste stalschoenen van slechte kwaliteit en je betaald er veel te veel voor.

polo s voor in de zomer bij zeeman en H&M
lange mouw shirtjes bij Hema

Zo wordt je steeds handiger :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:00

jiehaaa schreef:

Ik snap het ook niet. Ruitersokken vind ik één van de ergste dingen die ik me kan voorstellen, qua kleding.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:35

Koper schreef:
jiehaaa schreef:

Ik snap het ook niet. Ruitersokken vind ik één van de ergste dingen die ik me kan voorstellen, qua kleding.

Ik ook niet.
Ik vraag ze alleen wel altijd met Sinterklaas, anders weet ik niks :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 00:56

En wat dachten jullie van paardensnoep? Pepermuntje doet het net zo goed.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:52

Jaa dat klopt..ik dacht laatst toevallig ook: ik kan wel weer eens een zakje pepermunt kopen

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:58

Helaas lust mijn paard geen pepermunt. :+

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:28

Hihi die van mij lust alles volgens mij :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:52

Ruiter sokken vind ik juist fijn.
Ik doe er langer mee bij de paarden dan gewone sokken.
Door die verdikking bij je tenen en hiel.
En warmer in de winter... :+

Nu is het wel zo dat die ruitersokken er eigenlijk al lang bestaan....weet effe alleen de engelse merk niet meer waren ook ruit sokken.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:50

leuk topic!
bij de action en bij de blokker in de stelling van E1.- dingen zitten leuke dingetjes tussen voor paard en ruiter, bijv. reflectiemateriaal, stenleymesjes (schrijf je dat zo?) lampjes enz.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:47

Ik koop niks overbodig, maar bezuinig ook niet, hier leven wij zo, als we wat nodig zijn moet je het ophalen.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:49

Ik koop alles in de aanbieding! :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:13

Heb een hoevenborsteltje (nouja gootsteen) van de dirk van de broek net als mijn sponsje.
en elastiekjes.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:22

leuk topic! veel tips, alleen ik bespaar eigenlijk nooit op mijn paarden benodigdheden :) :(

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:28

Tja, aparte rijbroeken koop ik wel maar snap sowieso al niet dat mensen al het andere kleding uit een ruitershop haalt. Zonde van je geld.
Sokken met ruitjes verkopen ze ook bij de Action.
Alleen ik vind hoge sokken wel fijn, maar voor mij hoeven er ook geen ruitjes op, en ik draag ze lang niet altijd.
Trouwens, ze verkopen heel veel bij de Action en heel veel spullen zijn gewoon te koop in winkels die geen ruitershop zijn, en daar zijn ze meestal heel veel goedkoper.

En verder gewoon internet goed afzoeken, dan vind je iets vaak al wel veel goedkoper.
Of wachten tot flinke aanbiedingen bij Epplejeck en Divoza en dat soort winkels!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:29

beter ik krom liggen dan me paard :) al het geld gaat zo ongeveer daar heen

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:36

Ik bespaar vaak op mezelf ipv op mn paard.
Nou moet ik wel zeggen dat ik best wat uitgeef als t om laarzen/rijbroeken gaat. Dat moet gewoon goed zitten. Gelukkig maar eens in de zoveel jaar nodig.
Shirtjes pak ik gewoon de shirtjes waar ik normaal ook in loop, schaf ik niet speciaal aan.
Verder wacht ik graag aanbiedingen van websites af of koop ik tweedehands.
Soms kom ik ook wel artikelen bij niet paardgerelateerde winkels tegen.
Vanmiddag nog lampje voor op mn cap bij de action gehaald.
Voor paard koop ik niet overmatig veel, maar wel gewoon wat we nodig hebben, ga daar niet op bezuinigen.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:59

leuk topic, eigenlijk bezuinig ik niet echt, ik zorg wel altijd dat ik alles in de aanbieding koop, scheelt toch altijd weer. Mijn website heb ik ook opgezet omdat ik vind dat sommige spullen echt onnodig duur in de winkel liggen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:20

jiehaaa schreef:
troi schreef:

De ruitjes sokken zijn ook een tijdje bij de action geweest.
Nu heb je wel lange sokken met ruitje maar niet meer in felle kleurtjes.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:46

Leuk topic.
Gelijk de Decathlon gegoogeld, daar ga ik dus een keer heen:)
Lang leve de Action.
Gister op de Zwarte Markt een nieuwe staljas gekocht voor het bedrag van 6 Euro:)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:00

Mijn leren laarzen komen bij de rommelmarkt vandaan, waren wel 5 euro, bij de schoenmaker lager laten maken, was 15 euro, en ik had voor 20 eurp prima leren laarzen, heb ze nu al een jaar of 2 .
Vorige week nog 2 rijbroeken via de boktmarkt gekocht voor 30 euro incl verzenden, bij de decathlon heb je ook goedkope rijbroeken!