dancer_ schreef:Rijd helaas niet meer, ivm shetlander.. Maar het hoogste wat ik ooit gesprongen heb is 1.10 ZONDER ZADEL
1.10 met een shetlander?
Das wel heeel hoog of niet!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
annnepannne schreef:dancer_ schreef:Rijd helaas niet meer, ivm shetlander.. Maar het hoogste wat ik ooit gesprongen heb is 1.10 ZONDER ZADEL
1.10 met een shetlander?
Das wel heeel hoog of niet!
xLions schreef:Inderdaad, dat is zeker het beste als je toch niet perse de springsport in wil.
Ik wens jullie dan heel veel succes samen.
dancer_ schreef:Neeee niet met een shet hoor, met een ander pony.. Maar ik rijd niet meer omdat ik niet op een shet kan rijden
Ja dat bedoelde ik xLions

annnepannne schreef:xLions schreef:Inderdaad, dat is zeker het beste als je toch niet perse de springsport in wil.
Ik wens jullie dan heel veel succes samen.
Nee, ik zou t wel leuk vinden maar we zien wel wat de tijd brengt.
Hij vindt springen ook zeker wel leuk, want hij is niet te houden als die een hindernis ziet, maar het deel 'benen optillen' vindt ie nog moeilijk te begrijpen.
Ga hem als het weer wat beter is en de bak niet meer zo modderig is los laten springen denk ik en ook wat foto's maken dan zet ik ze wel in dit topic
annnepannne schreef:Ik ben ook benieuwd, ik denk dat er hele rare bokkesprongen komen en flink geren maar hoop dat die rustig blijft ookal is er een kleine kans.

Curly_sue schreef:deze foto's zijn van vanmorgen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
onze dochter krijgt springles van capriootje die ook hier op bokt komt.
annnepannne schreef:t wordt morgen 22 graden hoor!
dus misschien dat het volgende week kan.
Ja heb ook al leuke foto's van dat mn paard ervandoor gaat terwijl mijn opa van 75 jaar erop zit die er bijna afvalt..
Heb toch liever dat die rustigaan doet!

annnepannne schreef:Hij heeft gelukkig zelf altijd paardgereden dus hij bleef zitten, maar ik vond het toch wel eng want hij ging ineens in volle galop ervandoor en toen gaf die nog een paar flinke bokken.
Alleen moet nog even kijken waar ik de hindernis van ga bouwen en hoe hoog, als iemand suggesties heeft?
gossa4ever schreef:laatste keer dat ik sprong was met mijn ex verzorg paard, mijn record met hem was 1.10
hier een aantal foto's van onze springmomentjes
85 cm
[ Afbeelding ]
95 cm
[ Afbeelding ]
en ons record maar helaas geen foto ervan maar wel dat we met trots achter de hindernis staan
[ Afbeelding ]

annnepannne schreef:Neee 1 meter snap ik ook wel dat dat niet gaat.
balkjes lopen kan die al en doe ik wel vaker met hem en hij heeft ook al 50cm gesprongen, maar als ze te laag zijn ziet hij geen uitdaging en vertikt hij het zijn benen op te tillen of denkt ie er zo overheen te kunnen stappen wat dus niet lukt..
Maar weet niet of het zo'n goed idee is om met 50 cm te beginnen.
helaas is hij verkocht maar kheb hem altijd met plezier gereden, heerlijk beest was het
gossa4ever schreef:dank jehelaas is hij verkocht maar kheb hem altijd met plezier gereden, heerlijk beest was het
Jippyhorse schreef:In de les springen we als hoogste meestal rond de 90 cm / 1 m. Het hoogste wat ik met mijn pony heb gesprongen is 1.20, ze is 1.56. Ik rijd nog geen wedstrijden met haar, volgend jaar wil ik beginnen maar sowieso het eerste half jaar dan alleen nog dressuur, als het goed gaat later ook nog springen. Ik heb wel een keer clubkampioenschappen gehad, toen deed ik dressuur en springen maar dat was niet zo'n succes
annnepannne schreef:Oja ik heb op de manege ook weleens 85 cm gesprongen maar we gingen niet hoger omdat er allemaal pony's meeliepen en ook iemand durfde niet te springen dus dat was wel jammer.
@xLions ik ga gewoon een laag hindernisje neerzetten en zie wel of die erover springt en of die er wel in de buurt durft te komen, eerst moet de grond maar eens opdrogen of er moet een vrachtwagen zand opgegooid worden, ben bang dat het helaas wachten wordt tot het opgedroogd is..
@gossa4ever das wel te zien dat t een heerlijk beest was, wat kan hij springen zeg!

We krijgen wel een verslag he!
annnepannne schreef:Ja een verslag + foto's als ik tijd heb om ze te maken.
Maar ik ga mijn moddermonster nu uit de wei halen en even uitgebreid poetsen!
Ik kan hem ook even losgooien dadelijk en zijn sprongen zonder hindernis fotograferen en laten zien maar denk dat het daar toch iets te nat voor is en ben bang dat ie uitglijdt.
Dus ik kijk wel even zo, en anders zet ik vanavond nog foto's neer!