Mensen met paarden en etenstijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:58

Ik eet ook altijd pas nadat ik bij m'n paard ben geweest(kan weleens na tienen zijn),gelukkig houden m'n ouders m'n eten altijd warm op een pitje. Lovers Helaas ben ik ook zo iemand dat als het echt te laat word,gewoon een maaltijd overslaat. Bloos

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 06:46

Het was altijd al een beetje een probleem maar nu Lucas er is heb ik nog helemaal geen goed 'schema' gevonden. Voordeel is wel dat Pim meestal (lees 6x in de week ) kookt. Ik ga ook nog eens vroeg naar bed (21.30uur Bloos! want vroeg op 5.30uur en soms nog wel eens nachtvoedingen). Ik wil dus savonds niet te laat eten maar vaak is het toch wel 20.00 a 20.30uur. Straks moet Lucas gewoon meeeten in plaats van een fles, hoe ik dat moet doen, geen idee.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 08:30

's Avonds laat eten is voor mij al geen optie... dan krijg ik last van m'n maag (heb een moeilijke maag wat eten betreft: niet te laat, niet te vet, ...).
Dus het gebeurt vaak dat ik door de week niet veel warm eten zie (buiten een tas warme soep natuurlijk), maximaal twee warme maaltijden denk ik door de week... In het weekend meestal wel, meer tijd en meer zin om te koken omdat er meer tijd is Haha!

Zat net te denken dat we wel kunnen concluderen: paardenmensen hebben een niet zo gezond eetpatroon Bloos!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 09:30

Ik zou zelf op mijn werk kunnen eten, daar hebben ze vaak ook nog aardige maaltijden (hetzelfde als de patienten krijgen Knipoog ) maar dat vind ik niet zo aardig tegenover m'n husband.
Soms doe ik het wel eens, maar ik vind het toch niet zo prettig om tussen de middag warm te eten.
Pipo: die stoommaaltijden van Appie zijn idd goed te eten maar ik vind ze ook wel erg aan de prijs. Ik neem vaak die met 35 % korting, ik ga het toch meteen opeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:01

Ik heb "gelukkig" een vent met sterk wisselende bloedsuikerspiegel, die dus op tijd z'n natje en droogje moet hebben. Wij zitten dus in een vrij strak schema waar gerust eens een uur van afgeweken kan worden, maar waar we ons toch zo veel mogelijk aan proberen te houden. We zijn allebei ergens tussen 18.00 en 18.30 thuis uit het werk, en dan wordt er eerst fatsoenlijk gegeten voordat we naar de paarden gaan.
Geen tijd? Onzin, geen organisatie!
Ik doe 1x in de week boodschappen en stel het menu op voor de hele week. En daar wordt gewoon niet van afgeweken. Punt! (streng he Haha! ) Op het bord in de keuken staat precies wat we eten, en wie het eerst thuiskomt begint met koken. Dick is daar geen ster in, maar hij kan wel groenten schoonmaken, aardappels schillen en rijst koken enzo.
Door de weeks eten wij snelle maar ook lichte maaltijden, dus rond 17.30 taaien we af naar stal en gaan we de paarden doen. Dan heb je ook geen last van een volle buik als je om 20 uur in het zadel zit; gewoon niet te zwaar eten.

Ik vind trouwens de stoommaaltijden van Appie wel aardig, zijn lekker maar redelijk aan de prijs, en toch best aan de vette kant door die kruidenkwakjes die erin zitten. Wat ik zelf maak is toch een heel stuk lichter....

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:14

Ik ga gelijk na school paardrijden, want ik moet er 2 voor t donker rijden, ik ben dus meestal rond 7 uur binnen ( dan is t al weer donker Schijnheilig ) en we eten toch nooit vroeger dan 7 uur.
Omdat de pony's achter t huis staan blijf je ook niet hangen, omdat je alleen staat Haha!

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:16

Ik kom rond 16:30 uur uit mijn werk. Dan ga ik meestal direct naar Star. Even stalletje mesten en Star wat laten grazen. Dan ga ik om 17:30 uur naar huis eventueel boodschappies doen en koken en eten. Daarna weer om 18:45 uur naar Star en dan rijden of longeren. Dan ben ik meestal weer rond 22:00 uur thuis.... En bekaf!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:23

Hier hetzelfde regime als bij Sonja: met plannen en organiseren kom je een heel eind. Door de week maak ik dingen die met een halfuur op tafel staan en die niet al te machtig zijn (drie keer je maaltijd herkauwen vind ik ook geen optie...). Boodschappen vooruit doen en inderdaad: wie het eerst thuis is, is de klos met koken. Meestal zijn we rond kwart over zes thuis.
Na het eten naar de paarden en dan zijn we rond half twaalf weer thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:34

En dan doe jij waarschijnlijk ook op zondagavond hetzelfde: alvast dingen voorbereiden voor de rest van de week, en dan in koeling of vriezer klaarzetten? Hartstikke handig!
Als ik op zondag kook, dan maak ik bijvoorbeeld ook al een pan soep of nassi oid voor doordeweeks, en dat eten we dan twee dagen. Zet ik in porties klaar in koelkast (als het voor maandag of dinsdag is) of in de vriezer (voor later in de week) en dan doet m'm favoriete PING-kastje (magnetron) het grootste werk doordeweeks!
Met een klein beetje plannen en discipline kom je een heel eind en hoef je nooit ongezond te eten doordeweeks hoor (mag natuurlijk wel een keertje Tong uitsteken hier staat ook echt wel eens een patatje op het menu Haha! )

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:51

Maar wat voor maaltijden maak jij dan klaar, Sonja, die zo snel klaar zijn? Pasta (of Spätsles) is relatief snel klaar, maar volgens mij de therapie om dicht te groeien - kijkend naar de omvang van mijn onderlichaam Huilen . Eigenlijk is alleen groente (Lang leven Bonduelle restaurante) met iets van vlees nog het snelste klaar. Ik ga meestal na mijn werk eerst naar huis (dat is rond 18.00 uur of 18.30 uur) en dan drink ik iets en pleur wat in de magnetron op de ontdooistand, dan ben ik rond 21.30 uur weer thuis en ga daarna aan het eten beginnen. Vaak is het zo dat ik dan überhaupt geen trek meer heb of zin om te koken en doe dat dan soms ook niet meer. Jammer van het vlees maar een geluk voor de kattenstapel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:53

Maar Sonja en Abby...........je weet toch niet van te voren waar je Zin in hebt? Ik weet echt niet op zaterdag wat ik de week daarop op woensdag wil eten?

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:09

Pipo schreef
Citaat:
Maar Sonja en Abby...........je weet toch niet van te voren waar je Zin in hebt? Ik weet echt niet op zaterdag wat ik de week daarop op woensdag wil eten?

Dat klopt, maar daar heb ik het volgende op gevonden: op zaterdag doen we de boodschappen tot en met dinsdag. Dinsdags kookt Limo en dan doe ik eerst de boodschappen voor de rest van de week. Drie dagen vooruit denken lukt me wel

Toen Meagan in Utrecht stond was ons schema echt superstrak: 17.00 uur thuis, 17.30 uur eten, 18.00 uur in de auto. Toen kocht ik wel een week vooruit en dan vooral diepvries (wij ontberen een magnetron, maar missen doen we hem niet) en dat was niet echt een feestje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:30

Roos schreef:
Maar wat voor maaltijden maak jij dan klaar, Sonja, die zo snel klaar zijn? Pasta (of Spätsles) is relatief snel klaar, maar volgens mij de therapie om dicht te groeien -

Pasta kan gerust, maar uitkijken met roomsauzen want dan gaat het inderdaad hard. Maar spaghetti met spinazie en een beetje geraspte kaas kan gerust hoor. Groene salade erbij en wat fruit en/of yoghurt toe en je hebt de hele schijf van vier weer gehad. Ook tomatensaus mag gerust, en daar kun je ook voldoende mee varieren door verschillende groenten toe te voegen, of ketjap en sambal bijvoorbeeld.

Snel klaar en makkelijk?

* Nassi
* Bami
* Rijst, kipfilet en roerbakgroenten (zijn al 20 variaties op te maken)
* Aardappeltjes (die gele Tong uitsteken ) met roerbakgroenten, effe wokken (ook heel veel variaties op te maken)
* Soep met stukje (bruin!) afbakbrood (tomaat, groente, kip, champignon, en daar maak ik dan weer de meest wilde variaties op door er verse groenten extra aan toe te voegen. Dus bv champignonsoep met broccoli, echt yummie!)
* Stamppotje bv andijvie (puree uit zakje gebruiken) met uitgebakken spekjes
* Gewoon vlees met groenten. Ik gebruik dan bv biefstuk die ik even in de contactgrill doe (dus geen vet) en de groenten maak ik klaar in de magnetron. Lekker snel en ze blijven mooi en knapperig. Bv broccoli, boontjes, peentjes, peultjes, bloemkool etc.
* Pizza op bv een Turks brood, is ook supersnel klaar. Brood doorsnijden, pakje Sugo (italiaanse saus, rood dus niet te vet) erop, verse groenten erop, evt ham of tonijn als je van dode beesten houdt en wat geraspte kaas en verse kruiden (heb ik zelf in de keuken in potten staan). Kwartier later heb je pizza die niet druipt van het vet zoals vanuit de pizzeria

Dingen als soep, nassi, pasta etc maak ik altijd voor twee dagen, dus ons weekmenu kan er bv als volgt uitzien:

Maandag Nassi
Dinsdag groentensoep
Woensdag Nassi
Donderdag groentensoep
Vrijdag biefstuk met bloemkool

Zaterdag en zondag kook ik wat uitgebreider vanwege meer tijd en/of eters

En dan zou het de week daarna bv kunnen zijn:
Maandag Andijviestamp
Dinsdag Rijst/kipfilet/roerbakgroenten
Woensdag Vlees/groenten Bv vis met worteltjes
Donderdag Rijst/kipfilet/groenten
Vrijdag Pizza

En ook stoommaaltijden zoals van de appie kun je zelf heel makkelijk maken hoor!
Magnetronschaal nemen, aardappeltjes en verse groenten erin met 1 eetlepel water. Kipfilet of bv visfilet met de kruiden die je lekker vindt erbovenop leggen. Je kunt dan bv ook een klein beetje (!) boursin oid toevoegen voor het smaakje en om het niet al te droog te laten worden.
Magnetronfolie erop en 8 minuten op 900 Watt aanzetten.
Yummie!

Zoals je ziet spreekt hier een echte smulpaap Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:33

Pipo schreef:

ZIN is iets dat niet meer meetelt als je allebei fulltime wilt werken en twee paarden wilt rijden Tong uitsteken
Wij passen het huidige menu aan aan de Zin.... Zin in pittig? Ombouwen naar iets met ketjap en sambal erin. Zin in zoet? Bevredigen met je toetje of fruit toevoegen aan wat er op het menu staat (bv banaan in je zuurkool of ananas in je nassi) Zin in vet? Onderdrukken! (of de frietpan aanzetten en sch**t hebben aan het menu Haha! *LOL* *LOL* *LOL* )

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:33

Ik eet ook altijd na het rijden.
Ik kom meestal rond 6 a 7 uur thuis, en dan staat er een prakje in de magnetron.
Als ik ook nog werk dan wordt het weleens half 10 voordat ik eet, maar dan heb ik nooit zo'n trek meer dus sla ik het dan vaak over (foei Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:37

Jahaaaa maar wie zorgt er dan voor dat prakje? Dat zal toch ook gekookt moeten worden neem ik aan? Offfffff heb jij een heeeeeele lieve moeke die toevallig ook nog es bij je in de buurt woont???? Tong uitsteken

Dragoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:38

's Morgens geef ik mijn paard om 6.30 eten.
Daarna eet ik zelf.
Meestal breng ik mijn paard om 7 uur naar de wei.
Kan ook wat later zijn, ligt er al aan wanneer ik naar de les moet.
's Avonds ga ik ze om 5 - 5.30 halen en krijgt ze een beetje hooi.
Daarna eet ik zelf en om 7 uur krijgt mijn paard eten en nog hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:52

Ik doe hetzelfde als Jola, 's avonds eet ik nog eventjes. Vaak is dat wel iets uit de magnetron Lachen. Zulke hele strakke schema's zijn niks voor mij, dat zou voor mij een soort race tegen de klok worden en dat levert alleen maar ellende op.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:33

Ik ga na mijn werk ook meteen door, ben zo rond 17.30 bij mijn paard en rond 20.00 uur weer thuis. Meestal kook ik in het weekeinde dubbele porties, zodat de rest door de weeks 2 dagen alleen maar opgewarmd hoeft te worden. Verder kookt mijn vriend gelukkig ook Lachen en soms kook ik zelf nog als ik thuis kom. Dus vaak eten we rond 20.00 - 20.30 uur.
Als ik om 18.00 uur een maaltijd voor mijn neus heb staan, heb ik absoluut geen trek!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:23

Ik ga altijd uit mijn werk eerst naar mijn paard: rond etenstijd is het lekker rustig op stal. En daarna pas koken en eten dus vaak eet ik pas rond 9 uur....da's laat ja, maar het voordeel is dat er dan geen tijd meer is voor chips enzo... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:28

Ik doe sinds kort een strak schema qua boodschappen in het weekend, zodat ik dat savonds niet meer hoef te doen. DOe ik sinds een maand of 3. En dat gooi ik allemaal in de diepvries...................wat denk je? Er past niets meer in de diepvries, die zit namelijk overvol. Dat spul moet namelijk eerst ondooit worden voor je het klaarmaakt en dan is die stoommaaltijd van de appie altijd al weer snel gehaald. Lui dus!

Wel zorg ik ervoor dat ik goed en gezond lunch. En sinds ik dat doe, merk ik dat me veel beter voel!! ( of zullen die vitaminepillen daar wat mee te maken hebben)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:29

Na een dag hard werken (nou ja ik doe alsof hahahaha)...heb ik toch wel aardig honger gekregen...dus eet ik na het werk gelijk =rond 18.00 uur...daarna ff eten laten zakken en rond een uur of 19.30 uur ga ik naar sherif en wordt hij lekker op stal gezet en krijgt zijn volledige verzorging...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:22

Ik word 'inbedwang gehouden' door mijn ouders gelukkig. Het eten staat rond 6 uur op tafel, en ik zorg maar dat ik d'r ben, anders krijg ik niets.

Maar als mijn ouders er niet zijn eet ik ook op heel rare tijden. Heel vroeg of juist heel laat.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:27

Ik had er gister toevallig weer eens ruzie om met mijn ouders. Ze baalden ervan dat ik weer eens bij de paarden zat rond etenstijd. Ouders...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:37

Ik eet altijd voor dat ik naar stal ga. Anders trek ik t echt niet. Ik moet gewoon warm eten ophebben, op een paar boterhammen kan ik geen paar uur teren.
Ik kom om 5 uur thuis uit m'n werk, neem de post door, geef de katten en konijn eten, maak t huis ff snel netjes, soms een wasje erin of een afwasje tussendoor. Dan maak ik eten klaar, meestal makkelijke dingen zoals pasta, rijst met wat erbij, of stamppot. Rond half 6 is m'n vriend thuis, we drinken wat en rond zessen is t eten meestal ook klaar.
Eigenlijk heeft m'n vriend een makkie als ik dit verhaal zo doorlees.. Scheve mond