Roos schreef:Maar wat voor maaltijden maak jij dan klaar, Sonja, die zo snel klaar zijn? Pasta (of Spätsles) is relatief snel klaar, maar volgens mij de therapie om dicht te groeien -
Pasta kan gerust, maar uitkijken met roomsauzen want dan gaat het inderdaad hard. Maar spaghetti met spinazie en een beetje geraspte kaas kan gerust hoor. Groene salade erbij en wat fruit en/of yoghurt toe en je hebt de hele schijf van vier weer gehad. Ook tomatensaus mag gerust, en daar kun je ook voldoende mee varieren door verschillende groenten toe te voegen, of ketjap en sambal bijvoorbeeld.
Snel klaar en makkelijk?
* Nassi
* Bami
* Rijst, kipfilet en roerbakgroenten (zijn al 20 variaties op te maken)
* Aardappeltjes (die gele
) met roerbakgroenten, effe wokken (ook heel veel variaties op te maken)
* Soep met stukje (bruin!) afbakbrood (tomaat, groente, kip, champignon, en daar maak ik dan weer de meest wilde variaties op door er verse groenten extra aan toe te voegen. Dus bv champignonsoep met broccoli, echt yummie!)
* Stamppotje bv andijvie (puree uit zakje gebruiken) met uitgebakken spekjes
* Gewoon vlees met groenten. Ik gebruik dan bv biefstuk die ik even in de contactgrill doe (dus geen vet) en de groenten maak ik klaar in de magnetron. Lekker snel en ze blijven mooi en knapperig. Bv broccoli, boontjes, peentjes, peultjes, bloemkool etc.
* Pizza op bv een Turks brood, is ook supersnel klaar. Brood doorsnijden, pakje Sugo (italiaanse saus, rood dus niet te vet) erop, verse groenten erop, evt ham of tonijn als je van dode beesten houdt en wat geraspte kaas en verse kruiden (heb ik zelf in de keuken in potten staan). Kwartier later heb je pizza die niet druipt van het vet zoals vanuit de pizzeria
Dingen als soep, nassi, pasta etc maak ik altijd voor twee dagen, dus ons weekmenu kan er bv als volgt uitzien:
Maandag Nassi
Dinsdag groentensoep
Woensdag Nassi
Donderdag groentensoep
Vrijdag biefstuk met bloemkool
Zaterdag en zondag kook ik wat uitgebreider vanwege meer tijd en/of eters
En dan zou het de week daarna bv kunnen zijn:
Maandag Andijviestamp
Dinsdag Rijst/kipfilet/roerbakgroenten
Woensdag Vlees/groenten Bv vis met worteltjes
Donderdag Rijst/kipfilet/groenten
Vrijdag Pizza
En ook stoommaaltijden zoals van de appie kun je zelf heel makkelijk maken hoor!
Magnetronschaal nemen, aardappeltjes en verse groenten erin met 1 eetlepel water. Kipfilet of bv visfilet met de kruiden die je lekker vindt erbovenop leggen. Je kunt dan bv ook een klein beetje (!) boursin oid toevoegen voor het smaakje en om het niet al te droog te laten worden.
Magnetronfolie erop en 8 minuten op 900 Watt aanzetten.
Yummie!
Zoals je ziet spreekt hier een echte smulpaap