Wat vinden jouwn vader/moeder ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:06

Mijn vader is de aanstichter van alle kwaad Lachen Hij is begonnen met die paardengekte, heeft mijn moeder aangestoken en toen kwam ik.... ja dat was duidelijk, toen ik 3 was hobbelde ik rond op mn eigen ponietje. Mijn moeder is al jaren geleden gestopt met rijden, maar mijn vader rijdt nog steeds fanatiek (op het moment fanatieker als ik). Mijn tweede thuis (de buren) zijn ook erg fantiek geweest. Ze zijn nu beiden tegen de 70, maar de buurman wil nog wel eens op een paard klimmen, zelfs op zn 70ste kan ie nog akelig goed mee. Een jaar of 2 geleden had ie eigenlijk alleen nog paarden voor mij en een andere meid. Gaf ons les en ging met ons op wedstrijd, zelf maakte hij zo nu en dan alleen een buitenritje.
Ik heb dus geluk: Mijn ouders en mijn surrogaat ouders zijn gek op paarden. Haha!:D
Nog meer geluk, mijn vriend heeft ook 2 paarden en zijn ouders zijn er ook gek op. Haha! LUCKY GIRL!!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:18

Ik heb de liefde voor paarden van mijn opa denk ik. Hij had vroeger altijd min- shetjes en daar was ik vroeger ook altijd mee bezig. Van mijn opa heb ik dan ook Lady gekregen. OK dan!
Mijn moeder was altijd bang voor paarden, maar dat ze lady voor het eerst zag vondt ze het een lieverd en durfde er bij te staan en te aaien. Nu komt ze ook wel eens kijken op stal en heel misschien gaat ze wel een keer rijden
Mijn vader heeft er niks mee, vindt het wel leuk maar verder ook niks. Mijn broertje vindt het maar stom en hij vindt het geen sport Boos! Hij zegt altijd: je zit maar een beetje te zitten en verder doe je niks dat paard loopt wel. Maar zelf durft ie er niet op te zitten, laat staan dat ie in de buurt van Lady komt Haha!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:18

Mijn vader vindt het hardstikke leuk..
Hij was al helemaal weg van mijn eerste paardje..
Ook bij mijn 2e paardje kwam hij regelmatig kijken..en hield dan hele gesprekken met m'n paard..
Echt zo grappig..
Hij heeft er ook een keertje op gezeten..maar hij mocht niet gaan lopen..want dan zou die eraf springen Haha!
Nu met Jersey gaat m'n vader ook heel vaak mee..
Mijn moeder vindt het allemaal maar stinken.. die paarden Tong uitsteken
Maar ze gaat ook wel eens mee en aait dan jersey wel eens over d'r neus maar verder zou ze er nooit op durven zitten ofzo..
Maargoed mijn ouders vinden allebei paardjes dus wel leuk..

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:53

mijn pappie ging vroeger paardrijden bij opa op de boerderij Lachen
en mijn mammie ging altijd met het hele gezin buitenrijden en ze reed wel eens op de manege.
En nu rijd ze af en toe wel weer eens een stukje buiten *LOL*

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:17

Mijn moeder is er bang Nagelbijten / Gniffelen voor maar vind ze wel mooi .

Mijn vader is er ook bang Nagelbijten / Gniffelen van, maar doet nog stoer Cool en aait hem wel eens.

Maar eigenlijk zijn mijn ouders er nooit, bij paardrijden dan.

Ze komen wel op wedstrijden.

Mijn vader is (eigen baas) dus heeft het over het algemeen ALTIJD druk en mijn moeder gaat toch echt niet naar de paarden in haar eentje Haha!

Maar MIJN ouders zijn de beste.
Door een BEETJE financiële steun heb ik mijn eerste EIGEN paard kunnen kopen.

Dus PAPS en MAMS nog hartelijk bedankt OK dan!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:20

Mijn moeder durft ze te voeren als ze op stal staan. Aaien alleen als er visite bij is Tong uitsteken

Mijn vader zou zelf veel meer tijd voor de paarden willen hebben. Hij zorgt er prima voor als ik een paar dagen weg ben o.i.d.
Zodra hij met pensioen gaat, ben ik een paar pony's kwijt die hij dan gaat beleren Haha!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:33

Mijn vader en moeder kan het geen ruk schelen wat ik allemaal met de pony's doe. Alles wordt door mijzelf betaald, behalve de rijlessen. Af en toe een endurance vinden ze wel leuk, maar als het vaker in de maand wordt gaat het niet door. Haha! Vin dik wel jammer maar goed, who cares... Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:48

Mijn moeder is er hartstikke bang voor. Verward Terwijl ze vroeger ook paarden gehad heeft. Maar ze vindt het aan de andere kant wel leuk en is ook heel trots als ik goed gereden heb op wedstrijd. (tegen iedereen zeggen, stukjes uit de krant knippen waar t in staat enz enz Tong uitsteken)
Mn vader vindt t ook wel leuk allemaal, en helpt me vaak, komt wel eens kijken op wedstrijd enz enz. Hij heeft zelf zo'n jaar of 5 geleden ook een aantal maanden gereden met zijn broers, maar dat was voor de lol. En vorig jaar had 'ie bijna een haflinger gekocht voor hem.. Maa rhelaas niet door gegaan! (hij is helemaal verliefd op haflingers en tinkers)
Toen ik Onyx nog had wilde hij leren mennen. Dus mijn vader vindt t wel leuk! Haha!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:51

Mijn vader en moeder hebben niets met paarden. Ze vinden het wel heel leuk voor me dat ik daarin een hobby heb gevonden en dat ik van paarden mijn beroep wil maken.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:54

Mijn ouders hebben allebei op paardrijden gezeten.
Ik heb ze helemaal aangestoken met de paardegekte.
Ze hebben zelf op de manege waar ik vroeger reed een ponykamp georganiseerd en zijn ook zelf meegegaan.

Met mijn vader reed ik zelfs welleens buiten, ( hij op de belg echt geen gezicht)
Mijn moeder is er helemaal weg van maar is eigenlijk bestwel bang voor ze.

Soms als ik aan het rijden ben zegt ze inneens mag ik even en dan na een paar rondjes galoppeerd ze ook welleens een stukje.

Ook wilde ze ooit heel graag een rondje op de belg buitenrijden maar ze durfde niet los.
Toen is mijn goeie ik een heel rondje met haar buiten gaan lopen (7,5km)
He syl ik wil ook wel even draven hoor ( en daar rende ik met mijn moeder door de polder)

Ik heb het erg getroffen met mijn ouders. ze komen altijd kijken,
Bij wedstrijden stonden ze altijd voorraan ( mijn pa rekende dan even uit hoeveelste ik zou worden en had nog vaak gelijk ook)
ze keken dan niet alleen naar mij maar naar iedereen.

Ik ben heel blij met mijn ouders en ben stiekem heel trots op ze ( jammer dat ze niet op bokt kijken)

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:11

Mijn vader vond ze eng maar sinds 2 jaar durft hij ze te aaien, vasthouden en als het echt moet loopt hij nu ook met ze.
Mijn moeder had er geen interresse in. Meenemen ofzo, geen probleem, maar meer ook niet. Ze is al een paar keer gebeten en getrapt in panieksituaties of door ongelukjes.
Een paar maanden terug heeft ze het in haar hoofd gehaald dat ze wil leren paardrijden en ze krijgt nu af en toe les op Arsen!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:49

Mijn vader heeft vroeger een aantal jaren gereden en dankzij hem heb ik het virus ook gekregen Haha!
Hij mende een aantal keer per maand met Tos en baalt dat hij weg is. Mijn moeder was eerst echt bang voor hem, maar uiteindelijk durfde ze hem toch vast te houden enzo en laatste jaar was het altijd zodra ze op stal kwam werd mijn emmer koekjes leeggeroofd en stond ze hem te voeren Haha!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:28

Mijn ouders vinden ze allebij wel leuk!!!
Maar pap gaat er zeker niet op Haha! waarom weet ik ook niet. en mam durft er niet op want is er vroeger ooit heel hard afgevallen. ( van een boerenknol van een vriendin van haar)
Maar ze aaien ze wel allebij dus ze vinden ze wel lief.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:20

Mijn vader vind er niks aan.. Mijn moeder is bang voor pony's maar toch gaat ze wel eens mee Beetje aaien, eten geven en mee met wandelen durft ze (bij veerle) nog wel Lachen

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:06

Mijn moeder vind het allemaal heel leuk enzo, en zat er aan te denken om ook op les te gaan en dan Witje te kopen ( een hele slome goedzak waar je veel van zou kunnen leren Haha! ). Maar nu wij onze pony's meer dan een jaar hebben begint ze het ook al minder leuk te vinden, omdat ze nu ook de 'minder leuke kanten' van het paarden hebben heeft gezien, ze zegt overigens nog wel altijd tegen iedereen als ze bij ons op bezoek komen hoe leuk ze onze pony wel niet vind...... Maar verder is ze er niet echt serieus mee bezig, ze regelt wel alle financien Tong uitsteken ! Mijn vader is best wel betrokken, hij voert elke ochtend samen met mij en hij rijdt 3 keer per week met de trailer! Verder is mijn vader dokter, dus hij zit nou allemaal over ziektes en de bouw van paarden te leren enzo!
Kortom.. ideale paardengekouders....! Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:12

mijn ouders zijn er niet bang van, maar heel leuk vinden ze het ook niet. ze vinde het prima dat ik rijd en ze komen wel kijken als ik in de buurt een keer wedstrijd heb, maar verder intereseren ze zich niet echt voor paarden.

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:38

mijn mamma rijdt ook paard, dan wel op de manege, maar ok.
Ze zou het liefst ook wel een eigen paard willen, maar daar heeft ze geen tijd voor. Op mijn paard kan ze niet omdat die af en toe nog net even te fel voor haar is...vink wel sneu voor haar maar ach ze heeft het ook naar haar zin op de manege zegt ze..

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:24

Mijn moeder vind het erg leuk. Ze helpt weleens ze buiten zetten als Metel bijvoorbeeld iets heeft gaat ze naar hem toe. Laatst zat er en nagel verkeerd in zijn voet en moest hij 2 x per dag in de soda. Ons mam is toen naar stal gegaan paard uit de stal en hup zo in het water. Ze kan het erg goed. Ook al loopt metel wel te donderen met haar! Haha! Maar ze laat niet los dus het gaat prina. Ook zomers op de wei zetten vind ze geen punt. Toch raar dat hij met mijn mam altijd braaf meeloopt en met mij altijd loopt te klieren. Vind ze mooi hoor. Gaat ze voordoen hoe zij het doet. Ja mam! Verward gaat zij mij uitleggen hoe ik met mijn paard om moet gaan *LOL* Yeah Right! Haha! Mijn vader vind het ook leuk. Vooral als hij met de trailer mag rijden. Hij vind het het leukst als ze netjes op en af de trailer gaan zonder dat ze lopen te etteren. Vooral van Sandro is hij dan masjokke! Kijk zeg hij dan zo moet het! Metel gaat ook wel maar die moet altijd eerst even kijken na ja je kent het wel. Met rijden vind mijn vader het ook wel leuk. Maar minder als met die trailer. In het bos vind hij wel prachtig. Vooral als hij er naast mee wandeld en ik dan af en toe een stuk ga galloperen! Lachen

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:50

Mijn ouders hebben eigenlijk niets met paarden...... Scheve mond (hoe kan dat nou he Tong uitsteken ).
Mijn vader kan niet eens zo breed zitten want dan krijgt ie het in zn rug ofzo Verward en mijn moeder was altijd een beetje bang...
Maar de laatste tijd wil ze les op mijn pony Lachen dat vind ik wel leuk.
En ze zou nu ook best een paard willen hebben maar dan moet het een fries zijn.......Zozo ook nog wensen Schijnheilig Tong uitsteken

maar mijn oom heeft er zo ongeveer voor gezorgd dat ik me met de paardjes ging bezig houden Lachen hij liet me toen ik klein was de pony's rijden die bij zijn huis stonden.... Pling

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:16

Mijn moeder was er in het begin erg bang voor.. Tegenwoordig aait en voert ze wel vanachter het schot of hek.. Ze heeft ook een keertje geprobeerd met het paard aan het halster een stukje te lopen.. Het (overigens superbrave) paard kwam naar haar zin toen iets te dichtbij, dus duwde ze een beetje tegen zn nek.. en toen rolde ie om! Waarschijnlijk gestruikeld ofzo.. maar we hebben echt gegierd van het lachen! Paard wist denk ik ook niet wat m overkwam en bleef echt even heel suf liggen met de beentjes in lucht. M'n moeder: Bloos! Ik heb m omgegooid! Dat was de eerste en laatste keer dat mn moeder met een paard liep.. Haha!
Mn vader is er trouwens totaal niet bang van en zorgt ook vaak voor mn paardje Lachen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:32

Mijn ouders hadden helemaal niets met paarden toen ik een paard van ze kreeg. Inmiddels is het zo dat we van 1 paard naar 4 paarden zijn gegaan, mijn vader al jaren ment en ze nu beide ook onder het zadel rondsturen! Bloos!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:36

mijn moeder vind het niet echt fantastisch dat ik er zo serieus mee bezig ben en steunt me er ook niet echt in. Mijn vader in tegenstelling vind het fantastisch en vind het super en voert hem dan ook ieder ochtend en avond en verzorgt hem als ik op vakantie ben, steunt me er altijd mee en gaat altijd mee op wedstrijden en leest voor en in is een super groom haha.

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:22

Mijn moeder heeft zelf paardgereden, toen ze zelf jonger was en toen ik op paardrijden zat kwam ze bij mij in de les uiteindelijk.
Haar lievelingspaardje toen is nu van een bokker (noushera).

En sinds mijn vader voor het laatst heeft paardgereden vind ie het niet meer zo leuk Knipoog
Hij vind de paardjes voor mij heel leuk maar klimt er zelf geloof ik nooit meer op (alleen vasthouden gaf hem al de kriebels de laatste keer toen paardje heel zachtjes een beetje schrok).
(Was er namelijk afgevallen geloof ik toen paardje raar ging doen en hij zonder zadel erop zat, was ik niet bij overigens).

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:31

Mijn ouders rijden allebei paard! Haha! Op ijslanders... en a.s zaterdag komt mijn moeders eigen paardje Lachen Nooit gedacht dat mijn ouders er nog aan zouden beginnen. Ze leren ook ontzettend snel over ijslanders... Mijn moeder weet nu al meer over allerlei afstammingen dan ik... en dat terwijl ze nog maar een half jaar rijdt Haha! Ze gaat al vrolijk mee naar buiten (te paard niet te vergeten)... en ja, ook in galop *LOL* Knipoog Ik ben wel blij dat het zo gelopen is, want mijn ouders vinden het ook prachtig dat ik wedstrijden rijd en ze willen me naar elke les/training/cursus brengen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 03:42

Mijn vader vind paarden geweldig en rijd zelf ook. Mijn moeder is bang voor paarden, maar vind ze wel leuk als ze op een zekere afstand blijven.

Mijn vader had ooit een paard gekocht, een hele grote lompe met voernijd die sowieso niet bepaald vriendelijk was. De eerste dag dat hij bij ons stond waren mijn vader, mijn zusje en ik op de manege. Was dat beest (stond aan huis) intussen uit de stal ontsnapt en heeft mijn moeder hem geprobeerd te lokken met een bakje voer. Dat lukte en het beest kwam in volle galop op haar af. Uiteindelijk stond ze klem achterin de box met het (stampende en dreigende) paard voor haar neus. Na een tijdje is ze toch de box uitgekomen en heeft ze de schuifdeur met wel 10 strotouwtjes en nog een heleboel meer driedubbele knopen vastgebonden. Ze is met een grote zweep voor de box blijven staan totdat wij (inmiddels van de situatie op de hoogte) weer terug waren.

Op dat moment zag ze het beest echt als een afschuwelijk monster dat elk moment dwars door de box heen naar buiten kon breken...

We kochten diezelfde dag nog een stevige ketting om de box extra mee te sluiten en ik geloof dat mijn moeder wel een paar keer per dag vroeg of de ketting wel stevig vast zat Haha!. Ook moesten we nog heel goed nakijken of de wanden van de stal wel goed verankert zaten...

Na die dag vond ze paarden al helemaal eng... Toch vond ik het wel heel knap dat ze hem gevangen heeft!