Ik ga maar sparen voor een hobbelpaard....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 20:01

Ik ben gewoon op zoek naar een leuk paardje waar ik op kan rijden en m'n moeder ook.
Voor mij om te dressuren en waar m'n moeder lekker mee in de bk kan werken en af en toe een buitenritje.
Ruin of merrie maakt niet uit, zolang het maar niet zo'n onwijze zeikmerrie is (heb er een gehad nl).
Boven de 1.65m, anders hang ik er met m'n lange stelten al gauw onderuit.
Kleur maakt niet uit.
Ohja, liefst zonder stalgebreken.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:09

Er is nog tijd genoeg om een hobbelpaard aan te schaffen, maar met veel geduld en uitproberen zijn er heus wel paarden onder de €4000 te vinden, waarmee je met goede begeleiding de Z in kan knokken. Paarden, waar niemand wat in zag kunnen zeer ver komen met goede verzorging en training. Zelf heb ik er ook ervaring mee en ben voorheen vaak genoeg in de nek aangekeken, maar het zijn wel kampioenen geworden en de laatste aankoop is nu bijna 3 en kampioen zal hij worden. Zonder instelling kom je nergens. Zoek een paard, jong, leergierig, gezond en met goede gangen... de rest ligt aan het klikken van de combinatie ruiter/paard.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:13

Feetje schreef:
Ik ben gewoon op zoek naar een leuk paardje waar ik op kan rijden en m'n moeder ook.
Voor mij om te dressuren en waar m'n moeder lekker mee in de bk kan werken en af en toe een buitenritje.
Ruin of merrie maakt niet uit, zolang het maar niet zo'n onwijze zeikmerrie is (heb er een gehad nl).
Boven de 1.65m, anders hang ik er met m'n lange stelten al gauw onderuit.
Kleur maakt niet uit.
Ohja, liefst zonder stalgebreken.

Er staat namelijk nog een te koop bij mij op stal. Een 9-jarige KWPN ruin. Z2 startgerechtigd, 170 donkerbruin/zwart. Kan ook leuk springen is geloof ik L uitgebracht en is verkeersmak, heel fijn paard voor buitenritten.
Ik weet de vraagprijs mocht je intresse hebben mag je PBén.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 20:14

Daar ben ik ook naar opzoek.
Ene die wil werken zodat we er samen voor kunnen gaan!
Mijn haflinger wilde nooit werken dus dat was helemaal niet leuk...

Het lijkt me zo leuk om van een paard wat eigenlijk "niets" is een mooi paardje te maken wat lekker kan lopen...

Antoinette, ik wil je wel pb'en maar vrees dat ie te duur is...

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:19

Belachelijke prijzen allemaal hè!!
Verward Voor de gulden is een euroteken voor gekomen, en dan nog eens de helft erbij.
Je moet al echt een mazzeltje hebben, om aan een leuk paardje te komen voor een leuk prijsje.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:19

Ik heb je een pb gestuurd Feetje

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:10

runningkawa schreef:
Voor 20.000 heb je imo nog geen GP paard hoor.
Maar 1 die lekker mee kan in de basis (als je dat zelf kunt natuurlijk)

ik bedoelde ook niet dat je voor 20.000 een GP paard hebt, geen idee, interesseert me ook niet.
Maar voor de basis sorry hoor, maar daar hoef je echt geen 20.000 voor neer te leggen, nog niet in guldens...........................wat een onzin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:04

En dan krijg je vervolgens de klachten, er lopen zoveel goede bewegers, die elke keer 1 staan. Daar kan ik niet tegen rijden met mijn paard.
Bedenk je dan wel dat dat de 20.000 euro paarden zijn.
Je haalt ze er op concours meteen uit hoor.

Maar dat is dus waar je voor kiest.
Ik kies ook voor een gewoon paard en vind het niet eens erg, maar als ik het geld had, kocht ik toch zeker een duurder paard.

Ik weet ook dat als ik paarden ga kijken er elke keer de dure uit pik en waarom, omdat als je die ziet lopen je gewoon spontaan begint te kwijlen.
En dat weet de eigenaar ook wel en hij zou gek zijn om er dan maar 5000 voor te vragen Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:05

Toch ben ik bang dat je aardig die kant op gaat als je een goede paard wil dat imponeert in de ring.
Zeker als je een gewilde maat en kleur en mooi papier wilt...

Als je echt een heel goed paard wilt dan ben je nog wel wat meer kwijt Knipoog
En op zulke handelsstallen en trainingstallen ligt de prijs ook gewoon iets hoger. Maar dan heb je wel een goed en correct gereden paard en dat moet je bij een particulier ook maar afwachten. Als die een echt goed paard hebben willen ze er vaak weer niet vanaf

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:12

je was me voor Kawa