mishandeling of nog net niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:25

Emeraldo schreef:
Mishandeling vind ik een groot woord, zolang het paard eten en drinken krijgt is het niet al te erg. Een uur longeren in galop is wel wat zwaarder dan wedstrijdgericht rijden, maar dierenmishandeling is het nu ook weer niet. Tuurlijk vind ik het ook erg dat dit gebeurd, maar ik denk dat je dit beter tegen die man zelf kan zeggen.

Dat uur longeren is imo ook het probleem niet, maar wel het hoe en waarom.
Hij jaagt door zijn rijkunsten dat paard helemaal over ze zeik.
Heeft verder niet de rijtechnische kennis omdat fatsoenlijk op te lossen, dus laat hij zijn paard maar rond galoperen tot hij er bijna dood bij neervalt, zodat hij hem kan rijden Verward

Nou, dat is bij mij toch wel degelijk een vorm van mishandeling.

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:41

Ik vind het ook mishandeling, het is lichamelijk, maar het paard wordt er van binnen ook niet beter op, je kan er denk ik niet veel aan doen, bij zulk soort mensen krijg je vaak te horen als je er iets over zegt: het is toch mijn paard... Boos! grrrrrrrrr!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:45

benneton schreef:
vorige week heb ik er dus 10 minuutjes opgezeten (
hij was al naar het bos geweest, 2 uur paard was moe Scheve mond
) maar hij kon dus achterwaarts, schouderbinnenwaarts, liep netjes nageeflijk enz.

Wat ik mij hier nu afvraag is, waarom ga jij in 's hemels naam op een paard rijden dat in jouw ogen moe is en dan nog allerlei kunstjes doen ook?
Had die man op dat moment gezegd dat je dat niet wilde omdat het paard in jouw ogen moe was en zijn rust verdiend had? Dan was hij misschien gestopt met rijden, of ging hij er weer op, maar dan heb jij niet meegewerkt aan het doorrijden van een moe paard.

Ik denk dat een direct gesprek met hem niet zo veel zal uithalen, op ruzie na dan misschien.. Kijk of de eigenaar van de stal/manege hem tot zinnen krijgt? (goedschriks of kwaadschiks)..

In ieder geval veel succes!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:17

Filmen lijkt me best een goed idee, en als het jouw bak is, zou ik hem even op een aantal regels wijzen. Praten kun je proberen, maar hoe sterk sta je als je er zelf ook op gaat?

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 21:35

MacavityL"]
[quote="benneton schreef:
vorige week heb ik er dus 10 minuutjes opgezeten (hij was al naar het bos geweest, 2 uur paard was moe Scheve mond ) maar hij kon dus achterwaarts, schouderbinnenwaarts, liep netjes nageeflijk enz.

Wat ik mij hier nu afvraag is, waarom ga jij in 's hemels naam op een paard rijden dat in jouw ogen moe is en dan nog allerlei kunstjes doen ook?
Had die man op dat moment gezegd dat je dat niet wilde omdat het paard in jouw ogen moe was en zijn rust verdiend had? Dan was hij misschien gestopt met rijden, of ging hij er weer op, maar dan heb jij niet meegewerkt aan het doorrijden van een moe paard.

Ik denk dat een direct gesprek met hem niet zo veel zal uithalen, op ruzie na dan misschien.. Kijk of de eigenaar van de stal/manege hem tot zinnen krijgt? (goedschriks of kwaadschiks)..

In ieder geval veel succes!

[/quote]

hej, ik heb het paardje maar 10 minuutjes gereden, en wel in stap.
hij is namelijk in staat om NIET uit te stappen en dat leek me niet verstandig, dacht namelijk ook dat ie daarna zou stoppen...niet dus...
volgende keer zal ik hem er op wijzen en anders kan hij vriendelijk vertrekken Schijnheilig