Batlow schreef:Hier doe ik het met 650 p maand voor 2 paarden, stalling is 300 p maand voor beide en daarbij komen nog kosten bij, dus rond de 400. Verder heb ik dan mijn ouders die betalen als er een dierenarts te pas moet komen, dit betaal ik dan terug. Wij zetten niet 600 euro per maand opzij voor de paarden, wij rond de 100. Maar dit gebruiken wij niet als de dierenarts moet komen voor iets simpels. Wij betalen dingen direct en sparen daar niet voor.
Toch handig als je een financier achter je hebt staan, hoef je je idd geen zorgen te maken hoe je het financieel rond moet breien. Het bedrag van 500-600 Euro per maand opzij zetten is inclusief stallingskosten. Niet iedereen kan toe met 150 Euro per paard, in het Westen van het land en met name in de randstad ben je per box 300 Euro kwijt, in bepaalde regio's nog meer.
Ik betaal voor 3 paarden 300 Euro per paard per stal. Door wisseling van werk en minder inkomsten lukt het me nu even niet om per maand wat opzij te zetten, ik ben blij als ik de winter doorkom, alle rekeningen kan blijven betalen, en hopelijk als de situatie op de arbeidsmarkt beter wordt kans maak op een baan met meer salaris.
In de situatie waar ik nu inzit zou ik geen paard aanschaffen. De paarden die ik heb hoop ik te kunnen aanhouden. De oudste zal tzt ingeslapen moeten worden, maar ik hoop dat dit nog heel lang nog niet aan de orde is.