KBK, dacht je nou werkelijk dat ´ik´ (even hypothetisch want mijn paard is kerngezond en het is me godzijdank nog nooit overkomen) een paard ´zomaar´ zou laten inslapen of slachten zonder dat ik vooraf heel, heel, heel, héél goed onderzoek zou (laten) doen of het paard al dan niet pijnvrij kan leven? Natuurlijk bestaat de optie dan niet ´dat er na een week iemand opstaat om me te vertellen dat het paard in kwestie pijnvrij had kunnen leven´, of diegene moet helderziende zijn

Ik zeg alleen dat ik het niet eerlijk vind dat als de dierenarts nu zegt dat hij niet zeker weet of het paard ooit nog pijnvrij kan leven maar het paard nu zeker pijn heeft, het paard dan lekker te laten leven. Dat doe je dan als eigenaar alleen voor jezelf, voor je eigen ego. Daarom snap ik niet waarom dit respectloos zou zijn voor het paard. Ik vind het puur getuigen van hoe belangrijk je jezelf vindt. Ik doe graag een stap terug als dat in het belang van mijn paard zou zijn, juist omdat ik zo gek ben op haar.
Chipieke, toch is het zo dat als je stopt met fokken met al die paarden met (aanleg tot) artrose - wat inderdaad allemaal erfelijk is, de paardenpopulatie een stuk gezonder zou worden

Anyway....... TS, geef eens duidelijkheid