Hardlopen met paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:20

Geryon schreef:
Ik heb het ook een tijdje gedaan! Vond het zonder paard niks aan :o

Daarom ging ik idd ook met paard hahaha. In mijn eentje doe ik het hooguit een week :z

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:36

Daar heb ik ook vaak aan gedacht en een keer geprobeert maar mijn pony wil dan heeeel snel draven en dat hou ik nooit vol :o hihi als ik rustig ga joggen is het net te langzaam voor haar dus dat wil niet echt. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's ervan, leuk om te zien :D

Gini

Re: Hardlopen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:39

Ik deed het eerst met mijn shet. Sinds ik meer conditie heb en ik ook wat sneller kan, gaat mijn paard mee. :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:41

Ik ga ook wel eens gaan gaan lopen met mijn tinker. Zijn tempo is pefect voor het mijne... hou het
wel niet lang vol maar vind het wel eens leuk om te gaan lopen er mee, alleen vind ik er echt niks aan maar met 2... af en toe eens prima :j

Ik doe met halster en touw/longe of touwhalster en longe... nooit met bit :n

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 11:54

Wat leuk dat eigenlijk zoveel mensen het doen!! Moeten maar een HK topic maken, voor iedereen die hardloopt met paard/pony. Haha!

Mijn beestje doet het super, haar conditie is alleen wel stukke beter dan die van mij. Oeps!

Ik heb een touwhalster om gedaan en longeerlijn, maar die is echt veel te lang en houdt niet fijn vast. Gewoon een halster touw is denk ik weer te kort, al hoef ik niet bang te zijn dat ze van me weg springt of loopt.

Hoe lang is een leadrope? Of welke lengte is het makkelijkste om mee te lopen.

Ze reageert in ieder geval wel super op mij, als ik langzamer ga doet zij dat ook meteen en wanneer het tempo omhoog gaat gaat ze prima mee. Super dus. Alleen de eerste keer aandraven gaat niet zo enthousiast. :P

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:02

Hey wat leuk topic. Ik doe het werkelijke en vind het eigenlijk leuker dan rijden.
Helaas is mijn conditie beter dan die van de pony en houd dat wat tegen.
mar laatst buitenrit gedaan 2 mensen op het paard en ik er naast.
Ook 2 galopjes gedaan gaat super. Paard is ook helemaal op mij ingespeeld.
Loop nu zo'n 7 km. Wil toch richting halve marathon trainen. Helaas dat je een singelloop niet met paard kan doen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:16

floorsil schreef:
Helaas dat je een singelloop niet met paard kan doen.

Ze zien je aankomen :')
Ik vind het leuk om te lezen dat zoveel meer mensen dit al doen. Je hoort er nooit wat over en eerlijkgezegd heb ik ook nog nooit iemand met een paard langs de weg zien sjouwen in hardloopkleding. Maar op deze manier kun je de boel mooi combineren :j
Mijn ambitie ligt eerst op de 10 km. Wat er daarna nog mogelijk is, is bonus ;) Ik denk toch serieus dat paardlief verplicht mijn loopmaatje gaat worden, binnenkort :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:18

Leuk om te lezen dat nog meer mensen hardlopen met het paard! Ik doe het ook regelmatig, mijn tempo houdt zij makkelijk bij in de jog en dat gaat heel goed. Ook ik gebruik een touwhalster met leadrope, ik meen dat die van mij 3,7 meter lang is. Ik heb ook een langere maar die vind ik niet prettig voor het hardlopen. :) Wanneer ze lekker meeloopt gooi ik het touw trouwens meestal over haar hals, heb ik mijn handen lekker vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:18

Ik doe ook stukken hardlopen met m'n pony :) Niet echt heel regelmatig.. Dat zou ik eigenlijk wel weer moeten doen omdat ik echt de conditie van een goudvis heb.. :+
Ik doe d'r gewoon een halster en een halstertouw om.. Heb een vrij lang halstertouw (eskadron touwen vind ik toch het fijnst :D ) dus heb genoeg ruimte voor d'r :)
Pony vind het erg leuk en we kunnen gelijk wat tempowisselingen oefenen :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:23

Elles schreef:
en eerlijkgezegd heb ik ook nog nooit iemand met een paard langs de weg zien sjouwen in hardloopkleding.

Ik liep gewoon in een rijbroek maar dan op sportschoenen hoor! Eerst een eindje samen lopen, daarna evt. nog rijden. Is weer eens wat anders dan het eeuwige longeren vooraf. Zal na de bevalling ook weer eens beginnen zodra het mag, mijn vissen hebben een betere conditie dan ik ;) ik vermoed dat ik niveau naaktslak heb ofzo.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:47

Haha dat deed ik ook wel eens, is best grappig :) Idd gewoon hardloopschoenen aan, en gaan met die banaan :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:55

Haha, dat zal er wel grappig uitzien :D
Met mijn vorige pony ging ik wel eens fietsen, dat ging ook altijd leuk.

Denk dat ik wel de snelheid van Usain Bolt moet hebben wil ik mijn huidige paard bijhouden op de weg _O-

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:25

Ik ging gewoon met mn sportbroekje, shirt en mn all-stars :D

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:46

Ik zelf heb het wel is gedaan, ongeveer een half jaartje terug. Cevvin liep
keurig mee :) Ook heeft me stiefpa het een keer gedaan maar dat liep weer uit de hand :P

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:14

Ik doe het ook met mijn vzpaardje!
Gezellig door de bossen wandelen is natuurlijk wel leuker voor allebei als het soms even in een hogere versnelling kan! Handig ook voor het oefenen met eigen ruimte en tempo :-)
Je wordt ook wel grappig bekeken, in mijn geval is het geen pony maar n paard van 165 m...

Nandor15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:38

Ik loop wel eens hard met mijn shetlander. Levert wel veel starende blikken op..

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:09

lijkt me geweldig!
Als ik ooit een VP heb ga ik dat zeker doen. Alleen heb ik ook niet bepaald een conditie dus wordt het denk ik. De heen weg rennen daarna maar op de rug van de het paard/pony naar huis xP
Maar ja, eerst maar beginnen bij het begin: een VP vinden

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:36

Dawn en ik gingen altijd samen!
ik voor conditie, zij voor haar dikke buik :=
nu ze Fay heeft zijn we een tijdje gestopt, maar ik wil het wel weer gaan doen! :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:39

ik heb het gedaan. maar 1 pony maakte er een wedstrijd van en de ander moest ik vooruit trekken..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:01

Als ik dit lees begint het toch weer te kriebelen :D