Gewoon laten gaan, ze neemt toch niks van je aan. Mocht er wat gebeuren merkt ze het vanzelf, en ben jij degene die al had gewaarschuwd. Bij sommige dingen kan je je maar beter neerleggen, anders krijgen jullie nog ruzie ook.
Fu_Qi
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 22:56
.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-07-25 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Splinterz
Geplaatst: 22-08-12 22:57
Ik denk dat je je energie verspilt, ze heeft haar zinnen op dat paard gezet. Nu kun je alleen hopen dat het gezond is. Maar hoe dan ook zal ze er wel van leren.
Fu_Qi
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 23:00
.
Saintelette
Geplaatst: 22-08-12 23:01
Beslist zij alleen welk paard ze gaat kopen en is zij de enige in het spel? Lijkt me dat jouw vriendin ook nog ouders heeft die een beetje kunnen nadenken.. Misschien kun je tegen haar ouders even tussen neus en lippen door wat mompelen over een eventuele check door de veearts? Maar ik zou haar lekker laten kopen hoor, ze heeft blijkbaar het hele plaatje al voor haar (in dr hoofd) en jij kunt er niks tegenin brengen.. En dat een paard niet zo gespierd is wil niks zeggen over zijn gezondheid.. het lijkt nu een beetje alsof de manege eigenaren niet goed voor het paard gezorgd hebben..
ik voel toch een lichtelijke gevalletje jalouzie. Gewoon laten gaan die meid.. en ook vooral geen gekke verhalen over je zogenaamde vriendschap neerzetten op bokt, kun je later alleen spijt van krijgen.
Fu_Qi
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 23:26
.
Fu_Qi
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 23:27
.
Een 13 jarige die alles van paarden weet. Laten gaan, kan je niks aan doen. Als er iets met het paard is dat later boven komt drijven komt het niet eens op haar schouders terecht maar op die van haar ouders. Als je per se iemand wil adviseren stap dan naar hun. Zelfs als ze niet luisteren dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Ik neem aan dat als ze 13 is ze zelf niet het geld gaat betalen voor het paard. Zowel de aankoop als het onderhoud... dat betekend dat (waarschijnlijk) haar ouders voor de kosten op gaan draaien en behoorlijk moeten gaan investeren in het paard voor haar. Ik raad je aan om gewoon toevallig bij haar thuis eens op het onderwerp te komen waar haar ouders bij zijn. Dan weten die ook dat het verstandiger is om het dier te laten keuren. Als er namelijk later wel iets mee blijkt te zijn zullen zij ook voor die extra kosten op moeten draaien voor een eventuele genezing... Voor hen dus best relevant om er van te weten!
Over haar keuze voor rijden kun je niet te veel zeggen... als ze goed met sporen kan rijden is daar niets mis mee, als ze bitloos snapt en het paard er goed op reageert is ook daar niets mis mee. Je kunt alleen adviseren om lessen te nemen... En dan niet 'omdat ze niet kan rijden' want dan raakt ze gepikeerd, maar om hen als team beter op weg te helpen, om er voor te zorgen dat er geen fouten in gaan sluipen, om nieuwe dingen uit te kunne proberen... maak er wat moois van! Probeer haar enthousiast te krijgen maar niet aan te vallen want dan schiet ze alleen maar in de verdediging en gaat jullie vriendschap naar de knoppen.
Fu_Qi
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 17:05
.
Mandy66
Geplaatst: 23-08-12 17:48
Laat haar gaan meid, maar het is inderdaad wel handiger om een check te laten doen door een veearts. Maar het word tenslotte haar paard en daar kan niet echt veel aan veranderen wat zij wil