Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lovely schreef:Soms word je werkelijk eens misselijk als je jonge meiden op een wedstrijd hoort praten over hun paard. Er wordt meestal gesproken over mijn Jazz of mijn Ferro. De naam van het paard zelf doet er kennelijk niet zo toe.
machie schreef:ik noem mn pardje eigenlijk altijd: draak, knol of gewoon Baloe
Want als ik er van ga maken: de bachelor, dart klinkt toch niet?
Soms als men vraagt anar zn afstamming zeg ik altijd dat het een kleinzoon van burggraaf is, en daarna dat zn vader bachelor is, misschien heb ik zelf toch enige trots dat het een kleinzoon van burggraaf is
Maar nee, bij ons op stal hebben de paarden gewone namenL een Pearl, een Multi, een Baloe en een Muts (al heet die eigenlijk fiona)
jessy"]
[quote="Lovely schreef:Soms word je werkelijk eens misselijk als je jonge meiden op een wedstrijd hoort praten over hun paard. Er wordt meestal gesproken over mijn Jazz of mijn Ferro. De naam van het paard zelf doet er kennelijk niet zo toe.
machie schreef:ik noem mn pardje eigenlijk altijd: draak, knol of gewoon Baloe
Want als ik er van ga maken: de bachelor, dart klinkt toch niet?
Soms als men vraagt anar zn afstamming zeg ik altijd dat het een kleinzoon van burggraaf is, en daarna dat zn vader bachelor is, misschien heb ik zelf toch enige trots dat het een kleinzoon van burggraaf is
Maar nee, bij ons op stal hebben de paarden gewone namenL een Pearl, een Multi, een Baloe en een Muts (al heet die eigenlijk fiona)
En ik maar denken: "ze hebben het toch over namen? Of zou hij vinden dat je niet mag afkorten?" Hmmm, ik zit duidelijk niet zo in die afstammelingen wereld. Vind ik ook niet zo interessant. Als ik naar mijn eigen vader en moeder kijk hoop ik eigenlijk ook heel anders te worden en ben ik dat volgens mij ook welCitaat:Er wordt meestal gesproken over mijn Jazz of mijn Ferro. De naam van het paard zelf doet er kennelijk niet zo toe.
Citaat:Diegene waar jij het over hebt, die ken ik (heel zeker weten).
Maar het stukje ging niet alleen over hoe je je paard noemt, maar vooral over de gemakzucht waarmee men tegenwoordig met het paard omspringt, de inruilcultuur is daar een voorbeeld van. Wat ik er ook uithaal is dat men zich niet zo interesseert voor het wezen van het paard in kwestie (waarvan een voorbeeld van de namen en afstammingen), zolang ie maar knap is en doet wat er van hem winstpunttechnisch verwacht wordt, dan mag hij blijven. Zo niet, dan een ander baasje of geen toekomst.