wedstrijd met 1 teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:46

deruijter schreef:
lisaxrocky schreef:
je hebt helemaal gelijk, ik vind dat je moet kunnen samen werken met je paard en het niet dwingen door alles maar in zn mond te proppen. gisteren bij het springen reed een van de Nederlanders bitloos, nou dan denk ik voor mij heb jij al gewonnen ! +:)+ geweldig gewoon ! _/-\o_

Dat de springruiters met een hackamore rijden heeft helemaal niks te maken met diervriendelijkheid.
De hackamore werkt nog veel sterker in vandaar dat Maikel en Gerco de hackamore gebruiken,
jammer dat jullie 'bitloos' meteen associëren met 'diervriendelijkheid' terwijl dit helemaal niet zo is.
Het is maar net wat beter inwerkt bij het paard, soms met een bit en soms zonder bit.
Het is in ieder geval niet meer of minder diervriendelijk.

Ik vindt gerco anders vriendelijk rijden, in tegenstelling tot andere ruiters, met of zonder bit, met of zonder hackamore.
Sommigen gaan gewoon helemaal aan het hoofd hangen, ik heb gerco weinig zien trekken oid.

deruijter

Re: wedstrijd met 1 teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:49

Daar ging het niet om, ze zegt dat ze gerco al een winnaar vond OMDAT hij bitloos reed.
Maar het is niet diervriendelijker, ik heb het verder niet over de rijstijl van Gerco.

lisaxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:49

oeps, sorry dan heb ik dat verkeerd gezien. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:50

deruijter schreef:
Daar ging het niet om, ze zegt dat ze gerco al een winnaar vond OMDAT hij bitloos reed.
Maar het is niet diervriendelijker, ik heb het verder niet over de rijstijl van Gerco.

Oh, op die manier :o

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:52

Ik vind het ook meer de kunst om een paard op hoogniveau te rijden op een simpel trensje of bitloos. Je moet toch laten zien wat je kan en hoe beheerst het gaat? Met die stang en trens kunnen ze niet veel kanten op. Tegewoordig mag je wel z starten met een trensje tot aan de gran prix dacht ik, wel een leuk verschil dan om na zulke wedstrijden te kijken (vooral amateurs hebben het hoog in hun bol..ooit een "Z" ruiter op mijn paard laten rijden...die kreeg hem niet aan de praat..ze moest sporen om hebben?! uuhm je rijd toch Z? ze was overgens alleen nog maar bezig met voorwaarts rijden....