amykimmie schreef:De toon die de wielrenster aansloeg zeker wel?
Paard is redelijk verkeersmak, het is heus niet de eerste keer.
Ze is vrij kijkerig, wil nog wel eens stil gaan staan of een sprint trekken.
Dat de toon van die wielrenster niet in de haak is, kan zijn, maar ze fietste gewoon daar waar ze hoorde te fietsen en waar ze mag verwachten dat er geen paard dwarsover de boel blokkeert.
En als je paard "nog wel eens stil gaat staan of een sprint trekt" klinkt dat niet als redelijk verkeersmak, maar als niet verkeersmak. Paard hoort voldoende onder controle te zijn als je zonder begeleiding op pad gaat. Op een fietspad staan en niet voor- of achteruit willen is niet acceptabel!
amykimmie schreef:Die regels en wetten, sorry maar dat intereseert me niet tegenover het feit dat ik het gewoon ONFATSOENLIJK vind dat iemand alsnog met een behoorlijke snelheid achter mn paard langs ragt.
En het is niet onfatsoenlijk om een fietspad te blokkeren voor de rechtmatige gebruikers? Zij heeft ongetwijfeld snelheid en wil gewoon doorfietsen over het fietspad, ziet daarvoor ruimte en gaat er (inderdaad onterecht) vanuit dat jouw paard voldoende onder controle is om die "ruimte" te gebruiken.
amykimmie schreef:Uh, ja. Een paard wat het hoofd omhoog gooit, danst op de plek, telkens aan het bit rukt, daar stap ik niet zo maar van af. Dan denkt het paard ook nog eens dat ze gewonnen heeft omdat haar ruiter maar afstapt.
Hoezo, een wegdeel waar paard niet thuishoort? Nee, paard hoort niet op het fietspad. Is het mijn bedoeling om daar te rijden? Nee. Paard schrikt, wil niets meer en gaat op het fietspad.
Jij begeeft je dus op de openbare weg met een paard dat je niet onder controle hebt. En een paard dat bang is denkt helemaal niet in de term "gewonnen" als je afstapt, maar grote kans vindt het paard het prettig om steun van de baas te krijgen en durft dan wel met je mee te lopen.
amykimmie schreef:En tijdig is al helemaal niet het juiste woord. Ze belt op 3 meter afstand en schiet er gelijk achter langs.
Denk je dat ik in die tussentijd dan ook nog af had kunnen stappen? Hooguit 5 seconden, toen was ze er al langs.
Tja, als ze op 3 meter afstand belt, dan is ze in die 5 seconden allang gepasseerd.
Weetje, natuurlijk zijn wielrenners hinderlijke verkeersdeelnemers, maar wees ook bereid om je eigen aandeel hier te zien en te snappen dat jij echt niet een "onschuldig slachtoffer" was van "onfatsoenlijke wielrenners".
Jouw paard is niet verkeersmak, dus ga je niet zonder begeleiding langs de weg, zo simpel moet het zijn. Jij brengt namelijk andere verkeersdeelnemers in gevaar met een paard dat niet altijd bestuurbaar is.