Zoek een verzorg paard, want een paard kopen kan iedereen maar onderhouden is een ander verhaal, je moeder zegt ik kan het niet betalen, geloof je moeder, zij weet hoe duur alles is en dat word alleen maar erger, jij lrijgt het druk met school enz en straks met vrienden en vriendinnen, als je perse een paard wil ga dan sparen , zet elk beetje geld opzij tot je 16 ben en kan gaan werken om mee te betalen, als je dat op kan brengen om al je geld opzij te leggen geen duren kleren meer geen uitjes met vriendinnen dan ben je klaar om je eigen paard te hebben, maar nu ben je 12 en hebt geen idee hoe en wat , je zal ook moeten lessen en dat kost ook geld, dus zoek een verzorg dier en kijk of je het volhoud om elke dag 7 dagen in de week op kan brengen om het dier te gaan verzorgen en dat totdat je 16 ben.
Mando
Geplaatst: 17-07-12 12:34
Kosten: een paard met een paard.
Het blijft niet bij stalling... mijn ouders konden het op mijn 12e ook niet betalen, en dat heb ik gerespecteerd en mijn ouders zeiden altijd... als je zelf verdien dan koop je er zelf maar een maar dat geld dat ik kwijt ben voor je paard daar kunnen we de hele maand voor eten.
Ik was 40 toen ik een paard kocht ook omdat je vanaf je 18e hele andere interesses krijg.. school, jongens, uitgaan enz enz en sommige vinden dat erg leuk en andere geven daar minder om waardoor ze wel van hun verdiende geld een paard kunnen onderhouden
En wil jij je hand bij de familie ophouden voor geld. Je moet je ogen uit je kop schamen ...die zullen zelf ook wel het geld zelf hard kunnen gebruiken ipv mee te gaan betalen voor een luxe probleem van een nichtje.
Als mijn nichtje hiermee aan zou komen dan zou ik echt haar oren wassen, je gaat er maar voor werken.
Ok wat kost een pony goedkoop op stal.
Stal 100,00 eur want je wilt toch ook niet dank je wel zeggen tegen de ouders van je vriendin die dan omdat jij graag een pony wil voor jouw kosten op moeten draaien en tuurlijk zeggen vriendinnen dat tegen elkaar. Hoefsmid iedere 2,5 maand 30.00, enting 1x per jaar. Wat denk je van zadel, hoofdstel enz enz. Als de DA moet komen, kost ook geld want die man komt ook niet voor niets.
Ik zou nog lekker gaan zoeken naar een verzorgpony... of die van je vriendin gaan verzorgen
Even gewoon ter info... mijn pony sloeg over de kop na 6 maanden dokteren, osteopaat er meerdere malen bij in revalidatietraiging moeten zetten. Kosten totaal incl zadel, training, benzinekosten enz enz 5000.00 ... daar gaat je zakgeld, denk dat je moeder dan erg blij met je is.
irmsel
Geplaatst: 17-07-12 12:40
Beste Iris
Buiten alle kosten en zorgen om het dier en om school.... Er komt ook een puberteit aan Sommige pubers gaan vroeg het huis uit omdat het niet gaat wegens div. omstandigheden. Dat kan aan je jezelf, moeder,zus(in mijn geval)of broer liggen.
Tuurlijk blijft het altijd een risico om een dier/paard aan te schaffen. maar helemaal als je zelf financieel afhankelijk bent van een ander. Dus vertrouw nog wat jaartjes op je moeders mening .. zoals eerder gezegt ga sparen, start eerst je middelbaar, neem daarnaast nog eens een baan. Kijk dan nog eens of je tijd over hebt en dan nog eens naar je geld. Tussentijds zat paardjes die eigenaren hebben die tijd te kort hebben. Of te groot zijn geworden of een pony hebben als gezelschap.