wel of geen cap?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:21

Ik heb mijn cap op tijdens het springen en buiten rijden. Niet altijd gehad hoor en dat is inderdaad dom geweest van me. Maar nu heb ik hem altijd tijdens springen en buitenrijden op. Gewoon dressuur niet, ik weet het dan kan ik ook vallen maar ik vind hem niet zo fijn om hem altijd op te doen...

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:40

OP de manege rijd ik altijd met cap (is verplicht) maar bij mijn verzorpaarden nooit eigenlijk, waarom weet ik eigenlijk niet gewoon het gemakkelijkst, denk ik, en de paarden zijn geen van beide zo dat je er zomaar vanaf valt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 21:15

Saskia9"]
[quote="Desiree"][quote="verootjoo schreef:
[
Er zijn tegenwoordig zoveel modellen in de handel, dat er vast wel een is die bij jou past, en als je gewoon je haar los doet, of een lage staart in doet heb je echt geen last van een cap. En heet is het ook niet, want tegenwoordig heb je ook caps met luchtsleuven, en lichtgewichten, en die zitten echt heerlijk!
[/quote]
ik heb zo'n dure lichtgewicht veiligheidscap gekocht. Het kreng. Het paste voor geen meter! Niets past. En ik rol mijn haar altijd op, anders moet ik het te vaak wassen en het is al zo droog. dus........... geen cap voor mij!

wacht maar tot je er een keer af valt en een gigantisch gat in je hoofd hebt..
dan had je maar al te graag een 'stomme'cap op gehad...
[/quote]

als het dan blijft bij dat gat in het hoofd heb je geluk, als je goed met je hoofd tegen de rand aan kletterd, kun je het misschien ook niet eens meer navertellen.

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:15

Ik draag altijd een cap op Herlando, je weet nooit wat er kan gebeuren. Hij heeft echt tijden dat hij braaf is, maar andere keren denkt hij echt van: Gassennnn!!! Tong uitsteken

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:19

Ik doe m bijna altijd op met buitenrit, en op club altijd want dan is het verplicht.

Ik ben weleens blij geweest dat ik GEEN cap op had iig.Niet dat dat een argument is om m niet te dragen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:31

Ja ik heb altijd een cap op, niet dat ik het idee heb dat het veel veiliger is ofzo want ik ben nog nooit op m'n hoofd gevallen, ja dat kan thuurlijk nog wel komen, maar ik val eerder op m'n arm ofzo heb denk ik eerder daar bescherming nodig maar dat rijd niet zo fijn
Maar toch heb ik de cap wel op want je weet maar nooit, eens moet het de eerste keer zijn, gelukkig is er bij mij nog nooit iets gebeurd

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:40

Jady schreef:
Ik heb op Destiny ALTIJD mijn cap op,op Roduque niet altijd... Bloos
Maar als ik naar buiten ga wel altijd!!
Ik vind ook,dat kinderen onder de 16 verplicht cap moeten dragen,zowel in de manegelessen,als pensionklanten.
Die regel is er bij mij op stal ook,alleen de pensionklanten worden nergens toe verplicht,alhoewel dit WEL in de regels staat.Ik vind gewoon dat eigenlijk iedereen een cap zou moeten dragen,je weet immers maar nooit!
Je hoeft er niet af te vallen,maar je kunt bijv ook net als ik laatst hebben in de buiten bak dat er een duif keihard tegen je hoofd aanvliegt,ik had gelukkig een cap op Knipoog

hoezo tot 16 jaar?!?! ik ben nu 16, maar ik snap niet echt waarom dan niet meer.. bedoel net of je als je een dag na je verjaardag opeens een harder hoofd heb?! tis voor je eigen veiligheid, ik heb helaas al tevaak gezien dat het ook fout kan gaan.. k rij dus altijdmet cap Lachen
maar ik vind een leeftijdgrens een beetje overdreven.. ook als je 18 ben kan je op je kop vallen Verward slaat lekker nergens op Haha!

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:18

ik rij sinds enkele weken met een westerncap (ja cap is het eigenlijk niet echt het is zo een ding voor in mijn hoed). heb hem nu steeds in de bak en sinds vandaag (voor het eerst buiten) ook buiten op. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:28

Ik rijd meestal zonder cap. Ik heb gewoon echt last van zo'n ding op mijn hoofd en ik wil mijn humeur niet iedere keer verpesten als ik rijd... Met is ongetwijfeld verstandiger, daar ben ik het wel helemaal mee eens.

Ik heb al tig modellen geprobeerd, maar tot nu toe heb ik maar 1 cap gevonden die goed zit en dat is de Swing. Deze heeft echter geen ventilatiesleuven, dus je krijgt er een behoorlijk zweethoofd in.

Laatst ging ik op de pony van mijn zusje rijden en moest ik hem op (op de manege waar hij staat is cap verplicht voor iedereen). Na een half uur moest ik gewoon stoppen met rijden, omdat de cap af moest Boos!.

Als ik ooit een cap vind die ik op mijn hoofd verdraag, denk ik wel dat ik er een gewoonte van ga maken om hem ook op te zetten. Tot nu toe is dat helaas nog niet gelukt...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:59

ik heb altijd met cap gereden en ben het ook van plan te blijven doen.

ik kan wel horrorverhalen gaan vertellen, maar daar heeft niemand wat aan, ik vind het gewoon veiliger, en inderdaad, sinds ik zo'n lichtgewicht casco ding heb, heb ik er ook zero last meer van.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:02

silleke schreef:
ik rij sinds enkele weken met een westerncap (ja cap is het eigenlijk niet echt het is zo een ding voor in mijn hoed). heb hem nu steeds in de bak en sinds vandaag (voor het eerst buiten) ook buiten op. OK dan!

Hoe ziet zo iets er uit? Heb je daar een foto van?
Bevalt dat nou geod?

Ik rij trouwens altijd met cap Pling .
Ik vind het heel belangrijk om te beschermen wat er te beschermen valt.
Zonder voel ik me ook kaal, ook op mijn eigen paard heb ik mijn cap altijd op.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 01:16

Een cap? Wat is dat? Oh, dat zwarte ding wat meegaat op concours bedoel je?
Nee, zonder gekheid, ik zet hem alleen op als het verplicht is en als ik een jong paard zadelmak maak. Voor de rest zit ie in een tasje en wordt ie ook niet vies/bruin etc. Ik zorg gewoon dat ik altijd het paard tussen de benen houd. De laatste keer dat ik eraf ging???? Ik kan het me niet meer heugen. Ga tegenwoordig altijd met paard en al als er wat gebeurt. Kom eigenlijk altijd op mijn voetjes terecht (de voltige van vroeger was zo gek nog niet) Heb iig met kickboxen veel meer blessures gehad als met paardrijden terwijl ik dat niet zo lang gedaan heb.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:12

Ik rijd áltijd met cap. Het is gewoon veiliger en ik mis inderdaad ook iets als ik hem niet op heb!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:22

Ik krijg gewoon hoofdpijn van zo'n ding Verward Ik vind ze echt niet prettig zitten, maar ik hou sowieso niet van hoofddeksels, vreselijk! Dus geen cap voor mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 10:25

ilse_lieffie"]
[quote="Jady schreef:
Ik heb op Destiny ALTIJD mijn cap op,op Roduque niet altijd... Bloos
Maar als ik naar buiten ga wel altijd!!
Ik vind ook,dat kinderen onder de 16 verplicht cap moeten dragen,zowel in de manegelessen,als pensionklanten.
Die regel is er bij mij op stal ook,alleen de pensionklanten worden nergens toe verplicht,alhoewel dit WEL in de regels staat.Ik vind gewoon dat eigenlijk iedereen een cap zou moeten dragen,je weet immers maar nooit!
Je hoeft er niet af te vallen,maar je kunt bijv ook net als ik laatst hebben in de buiten bak dat er een duif keihard tegen je hoofd aanvliegt,ik had gelukkig een cap op Knipoog

hoezo tot 16 jaar?!?! ik ben nu 16, maar ik snap niet echt waarom dan niet meer.. bedoel net of je als je een dag na je verjaardag opeens een harder hoofd heb?! tis voor je eigen veiligheid, ik heb helaas al tevaak gezien dat het ook fout kan gaan.. k rij dus altijdmet cap Lachen
maar ik vind een leeftijdgrens een beetje overdreven.. ook als je 18 ben kan je op je kop vallen Verward slaat lekker nergens op Haha!
[/quote]

Ik denk dat ze bedoeld dat je daarna zelf je verantwoordelijkheid kunt dragen, en dus zelf wel oud&wijs genoeg bent om zelf te weten of je een cap opzet of niet.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:27

Ik rij nooit met een cap en dat heeft niets met mijn rijkwaliteiten te maken. Ben nl ooit eens gevallen samen met mijn paard en had toen meer blessures aan mijn hoofd dan aan de rest van mijn lichaam en dat allemaal door die cap.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:31

Saskia9 schreef:
[

[/quote]

Niet zo belerend he tante! misschien gebeurt dat wel een keer, en misschien verander ik dan van gedachten (voor zolang het duurt want ik heb wel een paar keer besloten om met cap te gaan rijden maar stapte iedere keer van die nieuwe gewoonte af). MAar tot die tijd ben ik nog niet echt overtuigd. Ik heb er te veel ongemak van. Ben veel gevallen hoor, maar niet op mijn hoofd.

Ik draag altijd een pet bij het rijden. Is fijn. Houdt voortdurend het haar uit mijn gezicht. Een cap heb je alleen tijdens het rijden op, niet ervoor en erna. Een pet wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:16

Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar (medische klachten daar gelaten) excuses als ik krijg er hoofdpijn van, mijn haar gaat in de war, het gaat zo zweten, etc.. Vind ik allemaal grote onzin. Als je hoofdpijn krijgt is je cap waarsch. te klein.
Ik heb een Horka Airstream. Ontzettend licht ding, en ondanks dat ik altijd een rode streep op mijn voorhoofd heb staan als ik hem afzet, merk ik er echt niks van. Ding weegt niks, gaat niet zweten, is verstelbaar, kortom, ideaal!
Ik rij bijna altijd met cap. Alleen op Honey zet ik hem nooit op, wat eigenlijk weer belachelijk is, aangezien ik van hon net zo erg af kan vallen als van Jamaica.
Tijdje terug reed ik de pony van mijn vriendin. Mijn Cap lag op stal, haar cap paste niet. Volledig van mijn geloof afgevallen maar een keer zonder cap gereden, en ik heb hem heel de rit gemist!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:34

Tja, ik ben pas wijs geworden m'n eerste ongeluk............ik ben een cap gaan kopen en heb hem ALTIJD opgehad. Wat een commentaar kreeg ik, want ik reed toch op een braaf paard..............net of er dan nooit iets kan gebeuren.....ook brave paarden kunnen schrikken en geloof me, ongelukken zitten ECHT in kleine hoekjes...........
Ik rijd dus ALTIJD met cap. Nu heb ik 3,5 maand geleden een echt rot ongeluk gehad en had ik hem niet 'nodig' gehad,, maar geef mij hem maar liever wel hoor!! Voor hetzelfde geld was ik wel met m'n kop ergens op gevallen....................liever een cap op m'n kop dan een gespleten hoofd.................maar okee, zoals ik al zei: bij mij was er ook eerst een ongeluk voor nodig en iedereen moet het voor zichzelf weten !

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 11:51

Desiree"]
[quote="Saskia9 schreef:
[

[/quote]
Niet zo belerend he tante! misschien gebeurt dat wel een keer, en misschien verander ik dan van gedachten (voor zolang het duurt want ik heb wel een paar keer besloten om met cap te gaan rijden maar stapte iedere keer van die nieuwe gewoonte af). MAar tot die tijd ben ik nog niet echt overtuigd. Ik heb er te veel ongemak van. Ben veel gevallen hoor, maar niet op mijn hoofd.

Als je dan nog van gedachten kán veranderen, zijn zat mensen die een ongeluk met een paard hebben gehad, en het niet meer na kunnen vertellen.

Ik snap niet dat mensen zó eigenwijs kunnen zijn. Het zit misschien bij jou niet lekker, dat kan, of je vind dat je voor banketstaaf loopt, kan ook. Maar wat níet kan, vind ik, is om daar je leven voor op het spel te zetten. Oké de kans is klein, maar hij is er wel. En het hoeft niet eens je eigen schuld te zijn. Je kunt aangereden worden oid. Ook heb ik een keer gehoord van iemand, waarvan de vriendin overleden is, doordat ze met haar hoofd tegen de bakrand viel, doordat de pony struikelde over een ZWEEP. Ik bedoel maar! Het ongeluk zit in een klein hoekje, en iedereen moet uiteraard zelf weten of hij een cap draagt, maar ik iig wel!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:01

verootjoo schreef:
[Het ongeluk zit in een klein hoekje, en iedereen moet uiteraard zelf weten of hij een cap draagt, maar ik iig wel!
[/quote]

Precies, iedereen moet het voor zichzelf weten. En iedereen heeft zijn eigen argumenten.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:04

Bij jonge paarden die net onder het zadel zijn draag ik wel een cap. Maar zoals bij Simoon die ik nu zo'n 6 maanden onder het zadel rij heb ik toch al een hele tijd geen cap meer op. Ben er nog nooit afgekukeld (afkloppen!)
En op wedstrijden draag ik een cap natuurlijk.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:15

Bij mijn oude paard had ik geen cap op. Viel er ook nooit af.
Nu heb ik wel een cap bij mijn 3 jarige. Ben er eigemlijk wel aangewend en denk dat ik me nu zelfs 'kaal' voel als ik hem niet opzet.
Het ziet er niet uit, maar je voelt hem eigenlijk haast niet zitten.
Dat was met die oude dingen wel ander, vooral als de temperatuur wat opliep. Daarom ben ik toen zonder ga rijden.

Als ik het van de zomer weer warm krijg en ik ben zeker van hem zet ik hem misschien wel af, ik weet het niet. Maar zoals ik er nu tegen aan kijk hou ik hem lekker op!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:19

Never ! verschrikkelijke ondingen Punt 1: Ik vind het klef, punt 2, Mijn haar gaat er van in de war, punt 3: ik lijk wel een paddestoel, punt 4: Ik zou het toch vergeten op te zetten en punt 5: mijn leven, mijn risico.

Ik heb niet eens een cap. Ja, vroeger had ik die voor de wedstrijden, maar ik heb al 5 jaar geen cap opgehad. En het heeft niets met stoer te maken.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:20

Met buitenrijden heb ik mijn cap altijd op, ook omdat ik cindy niet zonder cap mag rijden. Als ik les heb in de bak op Jacks zet ik mijn cap niet op ( weet het stom omdat Jacks ook nog erg jong is), maar wel bij moeilijke paarden. Ik zou het niet echt erg vinden als het verplicht zou worden, heb ongelukken zien gebeuren waarbij we blij waren dat ze een cap op hadden.
Maar zoals Verootjoo zegt moet iedereen het voor zichzelf weten.