Lange teugelen : Je kan eht googlene, er is een speciale site voor. Het is een soort vorm van grondwerk, en je loopt eigenlijk heel plat gezegd achter het paard aan met teugels. Hierdoor sta je wel in verbinding met de mond van eht paard.
Toiletteren: Vlechten en dergelijke:)
Verder kan je altijd wat vreiheids dressuur proberen. Dit is eigenlijk kunstjes leren aan je paard.
ik heb een leaspony, Noa. ik rij niet alleen maar op haar hoor! ook gezellig wandelen, heel lang poetsen, longeren, spelen, truckje's leren enz.. en ja, natuurlijk rij ik op mijn leaspony maar er zijn ook een heleboel andere leuke dingen te doen.
PINK
Geplaatst: 07-08-12 14:50
Hier zijn al heel veel topics over (zoekfunctie).
Wat je zoal kunt doen: - Wandelen - Longeren - Grondwerk, vrijheidsdressuur, parelli - Poetsen - Foto's maken - Knuffelen.
Nee Steigeren en bokken enzo leren we niet want dat gaat ie fan ook doen allemaal tijdens poetsen enzo, dat doet hij dus ook met de buiging... Maar we zijn bezig hem te leren alleen te doen als we het vragen en dat ie er anders toch geen snoep voor krijgt dsja
eva0106
Geplaatst: 10-08-12 18:12
Een voetje optillen is om hem uit te krabben enzo dat is zeker niet de Jambette Maar als je met VD wil beginnen zijn Eva Roemaat & Jesse Drent zeker aan te raden! Verder wens ik jullie veel plezier!
Ja we wilden eerst de jambette misschien leren maar nu ie ze optilt gebruiken we het meer voor de hoeven dus jambette leren we niet meer, aangezien dat eigenlijk iets anders is... Ik heb ook al veel filmpjes van nalanta gezien
Lange teugels: Mennen zonder karretje . . Dus je zit niet in een karretje maar loopt met hetzelfde tuig achter je pony aan
Donnieboy
Geplaatst: 03-12-12 19:55
paardjuhh123 schreef:
En dan?????
Beetje moeilijk uitleggen maar ik doe dan de teugels van zijn hoofdstel vervangen voor twee longeerlijnen en dan kun je vanaf de grond sturen zegmaar,
annekeh
Geplaatst: 09-12-12 23:55
mijn verzorgpony staat buiten het dorp, ik ga in de zomer heel vaak dan een blokje om gewon lopen/ en ik laat los in de bak en dan op commando iets doen! en longeren. wassen enz