Fjord Ray voor het eerst in HAW, aan het werk in de bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xvanny

Re: Fjord Ray voor het eerst in HAW, aan het werk in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:31

Ik vind het er netjes uitzien!
Ik ga niets zeggen over 'vet' want dat heeft iedereen zo'n beetje hier al gezegd ;p

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:45

ziet er leuk uit! Jullie komen er wel. Zie alleen dat je bandje van zweep om je pols hebt, als je valt kan je gemakkelijk je pols breken door het bandje. Snap nog steeds niet waarom ze die bandjes eromheen maken :(

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 19:14

Heel erg bedankt! Ik ga zeker wat met jullie tips doen, donderdag ga ik hem weer rijden! :)
Mijn zweepje heb ik meestal los met het bandje niet om mijn hand, maar nu wel omdat hij die dag daarvoor was gevallen in het duin, haha :)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:19

Zoooo wat kijkt ie vriendelijk op sommige foto's :')
Meeste tips zijn al gezegd.. leuke fjord :D

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 19:28

Haha ja, hij kan hele boze blikken werpen maar meestal kijkt ie gewoon blij hoor, haha :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:10

Heey!
Wat een heerlijk hoofd heeft jou fjord :D

Als eerste de vraag: "Past je zadel wel?" Dit omdat hij op geen enkele foto mooi in balans ligt (misschien heeft het gepast maar is Ray aangekomen?

Dan wat pluspunten van jullie:
-Je hebt een erg mooie beenhouding.
-Beweegt netjes tussen je handen door met lichtrijden.
-hebt hem af en toe fijn voor elkaar, maar als hij in een mindere houding loopt rijd je hem toch nog vriendelijk!

Wat beter kan met tips:
-Let op dat je niet achterover gaat hangen, probeer de beweging meer op te vangen met je onderrug/bekken, op die manier span je niet onnodig en kun je meer op de bewegingen rijden. Door de betere balans kan Ray ook meer in balans lopen en omdat je op de beweging kunt rijden komen hulpen eerder op het juiste moment door.
-Probeer te zorgen dat Ray jou niet uit je balans trekt door op de voorhand te vallen en zijn neus naar voor te steken, blijf bij zijn achterhand en blijf deze rijden, op de voorhand worstelen met een fjord is vaak geen succes.
-Het overkruist galoperen, dit kan kracht zijn, maar kan ook met het zadel te maken hebben, in ieder geval is het belangrijk dat je vanuit balans aangaloppeerd en niet bijvoorbeeld door eerst heel hard te draven of door zelf alle kanten op te hopsen, dan wordt het voor hem niet makkelijker.

Maar het sterkste van jullie vind ik nog dat jullie eruit zien als een team! Succes

Keell006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:54

als ik de 1e foto's zie zou ik zeggen de beugels mogen wel wat langer maar als ik dan de rijfoto's zie zeg ik ze mogen wel wat korter :P
je leunt erg ver naar achter en je zit nogal gespannen heb ik zo het idee,

probeer je te ontspannen en niet naar achteren te gaan leunen,

en een tipje, probeer je hakken meer uit te drukken naar beneden :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:58

Ik zou daarvan maken probeer veer te hebben in je enkels. De beweging van het paard omhoog moet je opvangen in je enkels. Veren dus. Hakken uitdrukken is hetzelfde maar als je je daarop concentreerd schieten je onderbenen vaak naar voren. :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:00

uitdrukken klinkt mij idd ook te statisch, iets wat je niet wilt.

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:58

LS, het valt me op dat je verzorgfjord erg veel op de voorhandloopt. probeer meer vanuit je been te werken en minder vanuit je handen. en ik weet het niet zeker aangezien het een foto is maar bij de foto dat je van galop naar draf gaat lijkt het er op dat hij onwijs terug valt. als dat zo is probeer dan meer voorteberijden
Laatst bijgewerkt door Coby op 18-07-12 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde post verwijderd.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:49

Wat een leuke Fjord zeg! :j

Alles is al zo'n beetje gezegd, maar wat mij ook opvalt in galop, hij zit steeds overkruist! Voor goed, achter fout.. Voel je dat niet? Als je het wel voelt, probeer hem dan zo snel mogelijk te corrigeren.

Heel veel succes! :D

sarahmango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:50

erg leuke fjord !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:55

Leuke Fjord!
Ik vind dat je beugels misschien iets langer mogen, lijken best kort. Je rijd vriendelijk en als je gaat lessen komt het goed :).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:05

Voor er nieuwe dingen komen over de bouw van Ray, TS mag zich niet bemoeien met de voeding, dus opmerkingen als dat hij op rantsoen moet zijn naar mijn idee overbodig. Verder vind ik het er leuk uitzien, je hangt af en toe alleen heel erg naar achteren. Ga zo door zou ik zeggen!

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:29

lailapri schreef:
Heey!
Wat een heerlijk hoofd heeft jou fjord :D

Als eerste de vraag: "Past je zadel wel?" Dit omdat hij op geen enkele foto mooi in balans ligt (misschien heeft het gepast maar is Ray aangekomen?

Dan wat pluspunten van jullie:
-Je hebt een erg mooie beenhouding.
-Beweegt netjes tussen je handen door met lichtrijden.
-hebt hem af en toe fijn voor elkaar, maar als hij in een mindere houding loopt rijd je hem toch nog vriendelijk!

Wat beter kan met tips:
-Let op dat je niet achterover gaat hangen, probeer de beweging meer op te vangen met je onderrug/bekken, op die manier span je niet onnodig en kun je meer op de bewegingen rijden. Door de betere balans kan Ray ook meer in balans lopen en omdat je op de beweging kunt rijden komen hulpen eerder op het juiste moment door.
-Probeer te zorgen dat Ray jou niet uit je balans trekt door op de voorhand te vallen en zijn neus naar voor te steken, blijf bij zijn achterhand en blijf deze rijden, op de voorhand worstelen met een fjord is vaak geen succes.
-Het overkruist galoperen, dit kan kracht zijn, maar kan ook met het zadel te maken hebben, in ieder geval is het belangrijk dat je vanuit balans aangaloppeerd en niet bijvoorbeeld door eerst heel hard te draven of door zelf alle kanten op te hopsen, dan wordt het voor hem niet makkelijker.

Maar het sterkste van jullie vind ik nog dat jullie eruit zien als een team! Succes

Fijn om te horen wat ik wel goed doe!! :D
Over het zadel: Ik dacht in de eerste instantie dat het zadel ook niet helemaal lekker lag, maar de eigenaresse zij tegen mij dat het wel gewoon goed ligt! :) Maar zij vind Ray afgevallen?! Al zijn spullen waren eigenlijk te groot, dus ik mocht gaatjes bij prikken en dat heb ik dan ook gedaan! Onder het zadel ligt trouwens ook al een gelpad! :)
Bedankt voor het fijne commentaar!

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:30

leilapri, ik denk dat het inderdaad een trauma is :j .

LS, probeer de volgende keer goedte kijken waarneer je paard gekruistgaloppeerd. je hebt paarden die springen al gekruist aan maar je hebt ook paarden die springen (vaak) in dehoeken achter over naar de andere galop. dit komt doordat ze het moeilijk vinden om hun evenwicht te houden. vaak helpt het dan om de galop iets te versnelle. als dat na een tijdje goed gaat ga je steeds weer een beetje meer verzamelen tot dat hij normaal kan galoperen in de goedegalop. en ga lekker met hem aan de slag om hem op eigenbenen te laten lopen veel overgangen. succes

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:32

DW_Dressage schreef:
Wat een leuke Fjord zeg! :j

Alles is al zo'n beetje gezegd, maar wat mij ook opvalt in galop, hij zit steeds overkruist! Voor goed, achter fout.. Voel je dat niet? Als je het wel voelt, probeer hem dan zo snel mogelijk te corrigeren.

Heel veel succes! :D

Nou hij galoppeerd inderdaad wel anders dan andere paarden.. maar ik heb het eigenlijk nog nooit echt opgemerkt! :) Bedankt!

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:33

xVioolx schreef:
leilapri, ik denk dat het inderdaad een trauma is :j .

LS, probeer de volgende keer goedte kijken waarneer je paard gekruistgaloppeerd. je hebt paarden die springen al gekruist aan maar je hebt ook paarden die springen (vaak) in dehoeken achter over naar de andere galop. dit komt doordat ze het moeilijk vinden om hun evenwicht te houden. vaak helpt het dan om de galop iets te versnelle. als dat na een tijdje goed gaat ga je steeds weer een beetje meer verzamelen tot dat hij normaal kan galoperen in de goedegalop. en ga lekker met hem aan de slag om hem op eigenbenen te laten lopen veel overgangen. succes

Bedankt!! :j

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:34

Dankjewel allemaal! :D
Ik heb nu al weer zin om hem donderdag te rijden! Al ga ik dan misschien wel naar het duin! :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:16

duin rechtuit de galop oefenen hihi.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:53

Haha zal ik doen!! :)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:50

Leuke foto's !!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:54

:wow: Ik zou er niet eens op durven gaan zitten maar eerst longeren om hem enigzins een klein beetje op gewicht te krijgen! Arm, arm paard.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:02

Ik ben hem ook al 3 keer in de week aan het werk aan het zetten! ;) Alleen dat werkt niet echt omdat de eigenaresse hem bijvoert omdat ze vind dat hij is afgevallen!! :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:13

Leuke fjord :j even off-topic... mag ik vragen of dat een wintec 500 cair dressurzadel is? :) En ben je er tevreden over?