Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lailapri schreef:Heey!
Wat een heerlijk hoofd heeft jou fjord![]()
Als eerste de vraag: "Past je zadel wel?" Dit omdat hij op geen enkele foto mooi in balans ligt (misschien heeft het gepast maar is Ray aangekomen?
Dan wat pluspunten van jullie:
-Je hebt een erg mooie beenhouding.
-Beweegt netjes tussen je handen door met lichtrijden.
-hebt hem af en toe fijn voor elkaar, maar als hij in een mindere houding loopt rijd je hem toch nog vriendelijk!
Wat beter kan met tips:
-Let op dat je niet achterover gaat hangen, probeer de beweging meer op te vangen met je onderrug/bekken, op die manier span je niet onnodig en kun je meer op de bewegingen rijden. Door de betere balans kan Ray ook meer in balans lopen en omdat je op de beweging kunt rijden komen hulpen eerder op het juiste moment door.
-Probeer te zorgen dat Ray jou niet uit je balans trekt door op de voorhand te vallen en zijn neus naar voor te steken, blijf bij zijn achterhand en blijf deze rijden, op de voorhand worstelen met een fjord is vaak geen succes.
-Het overkruist galoperen, dit kan kracht zijn, maar kan ook met het zadel te maken hebben, in ieder geval is het belangrijk dat je vanuit balans aangaloppeerd en niet bijvoorbeeld door eerst heel hard te draven of door zelf alle kanten op te hopsen, dan wordt het voor hem niet makkelijker.
Maar het sterkste van jullie vind ik nog dat jullie eruit zien als een team! Succes

Maar zij vind Ray afgevallen?! Al zijn spullen waren eigenlijk te groot, dus ik mocht gaatjes bij prikken en dat heb ik dan ook gedaan! Onder het zadel ligt trouwens ook al een gelpad! 
.DW_Dressage schreef:Wat een leuke Fjord zeg!
Alles is al zo'n beetje gezegd, maar wat mij ook opvalt in galop, hij zit steeds overkruist! Voor goed, achter fout.. Voel je dat niet? Als je het wel voelt, probeer hem dan zo snel mogelijk te corrigeren.
Heel veel succes!
Bedankt! xVioolx schreef:leilapri, ik denk dat het inderdaad een trauma is.
LS, probeer de volgende keer goedte kijken waarneer je paard gekruistgaloppeerd. je hebt paarden die springen al gekruist aan maar je hebt ook paarden die springen (vaak) in dehoeken achter over naar de andere galop. dit komt doordat ze het moeilijk vinden om hun evenwicht te houden. vaak helpt het dan om de galop iets te versnelle. als dat na een tijdje goed gaat ga je steeds weer een beetje meer verzamelen tot dat hij normaal kan galoperen in de goedegalop. en ga lekker met hem aan de slag om hem op eigenbenen te laten lopen veel overgangen. succes

even off-topic... mag ik vragen of dat een wintec 500 cair dressurzadel is?
En ben je er tevreden over?