Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dreamybol schreef:Ik ben 32 en vind het er heerlijk, zo fijn dat je ook als volwassene in een roze rijbroek de les in kunt en mee kunt doen met een pas de deux wedstrijd in thema (zie mijn profiel voor een foto, hihi). edit: da's niet verplicht hoor, iedereen is gewoon goed zoals die is.
Het is wel een recreatieve manege, wat voor mij ook heerlijk was aangezien ik van een stal kwam (niet in deze regio) waar je alleen les kreeg op het moment dat je paard in de krul liep. Hier is je tempo en houding van belang en van daaruit moet je paard gaan zakken. Ik heb de afgelopen 2 jaar beduidend beter leren zitten en ben veel meer ontspannen in mijn handen geworden (en dat was hard nodig).
Maar de sfeer die op Castellum hangt, ben ik nog op geen andere manege tegengekomen en die moet je passen, maar dat geldt ook weer voor de sfeer op andere maneges.
Op de site van Castellum staat nu het zomerrooster en daaronder de normale lestijden.

Dus het moet wel mogelijk zijn om bijvoorbeeld om de week te lessen.

laetitia schreef:Ooh dat weet ik eigenlijk niet, ben al een tijdje weg uit de regio.
Hoop dat de paarden een beter thuis krijgen dan!
horselover22 schreef:hey june ik rijd ook op manege de gagel en die dekens onder de zadels zijn niet om dat ze anders niet passen maar om druk pleken van het zadel te voorkomen ik vind het een hele leuke kleine manege ps ik op dinsdag avond bvan 7 tot 8
een lekkere rustige les met 5 a 6 ruiters
. Anoniem schreef:Nou, ik ben er geweest!
Iets jongere kinderen, zeer, zeer hartelijke ontvangst! Meneer kwam even de les in om te vragen hoe ik het op Lybini deed! Paarden hebben heerlijk pakkie stro, staan helaas veel op stal.
In de les leer je veel, goede vriendelijke uitleg met oog op de paarden. Inderdaad echt een kinder-pony stal. Veel kinderen in de les: 11. Het max is 13. Pony's ogen tevreden.
Treace schreef:horselover22 schreef:hey june ik rijd ook op manege de gagel en die dekens onder de zadels zijn niet om dat ze anders niet passen maar om druk pleken van het zadel te voorkomen ik vind het een hele leuke kleine manege ps ik op dinsdag avond bvan 7 tot 8
een lekkere rustige les met 5 a 6 ruiters
Jij zal denk voornamelijk alleen op Picasso rijden omdat de rest gewoon vrij klein is
eline128 schreef:manege de gagel.. ik heb er 2/3 jaar gereden en na een halfjaartje is het niks meer, ponys staan in veeeel te kleine stallen rijden 2/3 uur op een dag, de kantine in een soort woonwagen waar je opgepropt zit, en de bak is het ook niet helemaal.
je moet eens gaan kijken bij Natascha op de molenpolder! heeft zo'n 7/8 ponys en paarden aan huis staan waar ze daar les mee geeft, ze heeft een hele grote eigen bak stallen en stapmolen. zelf kan ze heel goed rijden en geeft fijn les, daar leer je nog eens wat! er is daar maar 4 dagen per week les en 1 uur per dag, dat betekent dus dat je nooit op een afgerost paard komt te zitten. ze heeft geen site maar ik zou er gewoon eens langs gaan!
Over manege Castellum heb ik vervelende verhalen gehoord. Een vriendin van mij rijdt daar en ze zegt dat om de les er iemand van het paard afgegooid wordt. Ook noemt haar instructeur de paarden "knollen." Sommige paarden zijn vals (door hoe ze behandeld worden) en bijten en schoppen snel. Dit zijn mijn ervaringen, ik heb trouwens wel gehoord dat manege Castellum een nieuwe eigenaresse zou hebben en het nu beter is... Ik hoop dat je er wat aan hebt