Dag niet geweest schuldgevoel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:44

Schuldig hoef je je zeker niet te voelen!

Mijn paard staat niet vol pension (control freakje :o ) en ging voorheen altijd 7 dagen per week. Toen ik op een gegeven moment serieuzer werk ging doen merkte ik dat het mij wel veel energie koste om iedere dag te gaan. Op een gegeven moment ben ik gestart met een instructeurscursus waardoor ik 1 dag per week gewoon niet kon komen (om 7.00 naar werk, om 18.30 weer thuis en om 19.00 naar de cursus). Een vriendin van mij is toen 1 dag per week mijn paard gaan 'doen' en dat is eigenlijk altijd zo gebleven :). En soms heeft zij ook alleen maar tijd voor het voer klaar zetten en mesten (en dat heb ik ook nog geregeld) maar zolang mijn paard lekker met vriendjes buiten staat heeft ze mij niet zo hard nodig...

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:47

Mijn paard staat ook volpension,
word elke dag gemest, gevoerd buiten gezet, binnen gehaald, in de molen gezet.

alsnog word ik flink aangevallen als ik een keer niet kom. |(
zelf vond ik het aanstellerietus, ziek = ziek, zo simpel is dat.
maar wanneer er mensen waren die haar niet even wouden bekijken of der geen steentje bijv. in der hoef zat, moest ik toch echt zelf even gaan.
tsja anders krijgk toch ook een schuldgevoel

Heleennn

Re: Dag niet geweest schuldgevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:48

Ik ben nu al drie dagen niet geweest en het begint toch een beetje te knagen moet ik eerlijk toegeven... Mijn paard staat wel in volpension, dus komt niets tekort behalve dat ene extra kroeltje of koekje :)

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:52

Ik vindt ook wel dat je minstens 5x per week moet gaan, dus 2 x per week "overslaan" is geen probleem in mijn ogen. Zolang je er zeker van bent dat de verzorging en beweging verder goed is natuurlijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:03

Mijn paarden staan ook vol pension maar ik ben er elke dag, ondanks een meer dan full time baan.
Ik wil gewoon met eigen ogen zien dat alles in orde is. Een ander kan van mening zijn dat alles goed is maar wat de één in orde vindt hoef ik nog niet in orde te vinden. Plus dat ik mijn eigen paarden toch echt het beste ken en direct zie of ze wel of niet in hun hum zijn.
Mooi voorbeeld: afgelopen december was Willem ziek, hij stond buiten in zijn eigen groepje, hij is altijd van het spelen en vrolijk zijn, nu stond hij op een afstandje alles stilletjes gade te slaan en had een matte uitdrukking. Niemand had gezien dat zijn koker zo dik was als een voetbal, heb hem mee naar binnen genomen en een thermometer er in gestopt, zijn temperatuur was bijna 40 graden...
Hij is 2 weken goed ziek geweest en bijna dagelijks de dierenarts over de vloer.
En daarom wil ik ze dus zelf met eigen ogen zien! Jij ziet dingen die een ander niet ziet.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 15:21

Ik ben blij te horen dat het helemaal niet zo erg is als ik denk. En dat er meer mensen zijn die het herkennen. Ben met vandaag drie dagen niet geweest. Mis ze toch wel.
Ga morgen gezellig met een vriendin er langs. Even lekker tutten poetsen en een appeltje brengen.

uJildXH0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:42

Ik ga ook wel eens een dag niet. Mijn paard staat vol pension, komt buiten in een kudde, krijgt eten etc etc etc. Dus een dagje zonder mij overleefd hij wel :D :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:45

Ik sla nooit over ik kan dat niet ook al staat mijn paard volpension.