Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fonnie schreef:Wat een smerige rot hond!![]()
?
Sando schreef:ja, ik vind het ook een rot hond hoor. Zoiets is geen natuurlijk instinct.
Als mijn hond met een konijntje terug zou komen in de bossen, dan is dat heel erg voor het konijntje, maar ja, daar is dan niets aan te doen. Maar een hond die een ren kapot maakt en de konijnen "vermoord"......
nee dat is geen instinct hoor, mijns inziens dan hè......
Desiree"]
[quote="Sando schreef:ja, ik vind het ook een rot hond hoor. Zoiets is geen natuurlijk instinct.
Als mijn hond met een konijntje terug zou komen in de bossen, dan is dat heel erg voor het konijntje, maar ja, daar is dan niets aan te doen. Maar een hond die een ren kapot maakt en de konijnen "vermoord"......
nee dat is geen instinct hoor, mijns inziens dan hè......
Noureyev"]
Je moet honden gewoon aangelijnd houden
Je mag ze pas loslaten waar het mag en is toegestaan.
.
[/quote]
Ik vind van niet!Een hond heeft bewegingsvrijheid nodig, net als mensen, katten en paarden.
[quote="Noureyev schreef:Tenminsten dat vind ik.
Of je hond moet zo goed luisteren dat hij ook terug komt als jij het zegt.
.
Desiree"]
[quote="Noureyev schreef:Je moet honden gewoon aangelijnd houden
Je mag ze pas loslaten waar het mag en is toegestaan.
.
gabyfedde schreef:Jagen is een natuurlijk instinct van een hond.
Slecht van de eigenaar dat de hond los liep, aan de andere kant: Hoe kan die hond in jullie tuin komen? Als ik dieren in de tuin zou houden zou ik zorgen dat er geen openingen in de tuin waren. En dan zou ik ook zorgen dat er stevig gaas bij die konijnen zit, want sterk gaas kan een hond niet kapotmaken.
Ik vind dat in dit geval de eigenaar van de ond net zo verantwoordelijk is als jijzelf, hoe sneu het ook is voor je konijntjes.