Ons konijntje is zojuist vermoord....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:28

ohhhhhhhhh........... arm konijntje Boos!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:12

Aaaah wat vreselijk om je knijn zo aan te treffen...
Mijn kuiken lag verleden jaar met zn kop eraf in zijn ren...Was 1 of andere f*cking rat die zijn kop eraf had gebeten...Ben blij dat ik dat niet gezien heb...Als een hond dat bij mijn knijn had geflikt had ik heb geloof ik ook zijn kop omgedraaid ondanks dat ik zielsveel van honden hou...Veel sterkte ermee hoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:23

jeetje wat een naar verhaal,ik leef helemaal met je mee!!

alleen iedereen moppert wel op die hond, maar IK vind persoonlijk het baasje van de hond de boosdoener!!!!!
als je weet dat je hond konijnen grijpt, en je bent op een vreemde plaats met weinig tot geen toezicht, waarom zet je je hond dan niet goed vast????????
onze honden zijn allebei schatjes wat dat betrefd, die zijn onze katten gewend en konijnen...ach ze kijken er wel naar maar grijpen doen ze ze echt niet, maar als ik wist dat een van onze honden wel weg zou lopen van me om zoiets uit te gaan vreten....dan zou ik dus echt wel beter opletten !!!!
dus ik vind dat je het die hond niet kwalijk moet nemen, was het een jack-russel toevallig??of een fox??
maar goed, wat ik wil zeggen, een hond volgt zijn instinct, samen met een slechte opvoeding kan dat tot zulke "gruwelijke" moorden leiden!
dus geef baasje ook een pak slaag!!
en vraag vergoeding voor de ren en het konijn (valt onder WA verzekering!)dan leren ze meteen dat ze hun hond bij moeten houden!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 18:29

Haar hond had dit nog nooit eerder gedaan (zei ze dan). En ze kan hem waarschijnlijk nu ook niet meer loslaten,want nu heeft hij de smaak te pakken natuurlijk! Gelukkig wwont ze hier niet in de buurt, en zullen we de hond ook waarschijnlijk niet meer hier aan treffen. Mocht dat wel zo zijn.... Nou verberg je dan maar!

Ik weet niet wat voor hond het was, heb enkel zijn kon geizen toen hij hem peerde uit angs voor ons geschreeuw.
Het was geen fox of jackrusseltje, wel een redelijk grote hond.

Die vrouw was ook heel erg geschrokken en zat ook half met de tranen in haar ogen.

Wat ik niet begrijp is dat die mensen die ook daar aanwezig waren en buiten stonden niets hebben ondernomen. De hond ging vreselijk tekeer, en als je er dan zo'n geschreeuw van een konijn bij hoort, dan ga je er toch snel heen?! Of ben ik nou gek!!!!

Het is helaas gebeurd... Ik begrijp wel dat het het instinct is vna zo'n dier, mara op dat moment wilde ik hem echt vanalles aan doen. Natuurlijk is het het baasjes schuld en niet van die hond...

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:36

wat erg zeg! ik hoop dat je andere konijntje er snel bovenop komt..
idd de baas zijn schuld,die hoort ook te weten dat een hond ook ineens zn instinct kan volgen.
ik hoop dat het andere konijntje geen pijn heeft gehad

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:38

goh, wat sneu voor je. Sterkte ermee !
Tja, jammer dat die hond er niet meer was.
Ik zou die hond echt een flinke pak rammel hebben gegeven hoor.
En als het mijn hond was geweest had ik het bij mijn hond gedaan, is hij nou helemaal gek geworden ! Helaas zat er teveel tijd tussen waarschijnlijk, en die hond zal zich misschien van geen kwaad bewust zijn......al kan ik me dat niet voorstellen eerlijk gezegd. Dit is geen normaal jachtinsinct namelijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 19:36

Ik denk dat de hond behoorlijk is geschrokken en daardoor best weet dat hij iets fout heeft gedaan. Het is inderdaad jammer dat we hem niet op zijn kop konden geven, maar mischien ook wel beter zo.

Ik zou het ook echt niet van mijn hond pikken, hij zal het dan echt weten hoor! Die van mij heeft wel eens een kudde schapen achterna gezeten, en ik kon hem maar niet pakken. UIteindelijk had ik hem, en heeft hij echt vreselijk op zijn kop gekregen. Mischien wel iets te laat dan zijn daad, maar voor zoiets mag ie toch nite ongestrafd wegkomen vind ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:49

Fonnie schreef:
Wat een smerige rot hond! Stoom uit je oren
?

Hoezo? Als een kat het had gedaan was het zijn instinct en katten mogen los rondlopen, nu is het een hond die hetzelfde doet en dan is het een smerige rot hond.

Die baas die deugt niet! Die was zeker in geen velden of wegen te bekennen, of is hij nog achterhaald>? ik hoop van wel namelijk. Als mijn hond zoiets zou leveren dan stond hem echt wat te wachten! Maar polleke doet dat niet. Mijn konijntjes lopen gewoon los bij haar in de tuin.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:01

ja, ik vind het ook een rot hond hoor. Zoiets is geen natuurlijk instinct.
Als mijn hond met een konijntje terug zou komen in de bossen, dan is dat heel erg voor het konijntje, maar ja, daar is dan niets aan te doen. Maar een hond die een ren kapot maakt en de konijnen "vermoord"......
nee dat is geen instinct hoor, mijns inziens dan hè......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:05

Sando schreef:
Als mijn hond met een konijntje terug zou komen in de bossen, dan is dat heel erg voor het konijntje, maar ja, daar is dan niets aan te doen. Maar een hond die een ren kapot maakt en de konijnen "vermoord"......

waarom niet? hoe moet die hond het verschil dan weten?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:18

Jagen is een natuurlijk instinct van een hond.
Slecht van de eigenaar dat de hond los liep, aan de andere kant: Hoe kan die hond in jullie tuin komen? Als ik dieren in de tuin zou houden zou ik zorgen dat er geen openingen in de tuin waren. En dan zou ik ook zorgen dat er stevig gaas bij die konijnen zit, want sterk gaas kan een hond niet kapotmaken.
Ik vind dat in dit geval de eigenaar van de ond net zo verantwoordelijk is als jijzelf, hoe sneu het ook is voor je konijntjes.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:42

gadsie wat een eng verhaal. dit zijn bij mij wel eens nachtmerries geweest: dat een hond of kat mijn ratjes probeerde te pakken en doden maar dat zijn maar dromen, jij hebt het in het echt gezien Scheve mond
heel veel sterkte ermee!!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:50

Desiree"]
[quote="Sando schreef:

waarom niet? hoe moet die hond het verschil dan weten?
[/quote]

een ren kapot maken ? nee, dat doet een hond normaal niet...
een wezel ofzo.. dat is wat anders.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:52

een hond zal proberen ergens doorheen te breken als hij iets ziet wat zijn jachtinstinct op wekt. Als hij een konijntje ziet en hij wil het hebben, maakt het voor hem niet uit dat het in het bos in een hol zit (gaat hij het uitgraven) of in een ren achter gaas. Ik denk niet dat er zoveel verschil is, al vereist het laatste wel wat meer handigheid van de hond.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:54

ja, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor.
ik kan het niet zo goed uitleggen helaas.
Ook vraag ik me idd af, hoe die hond in de tuin kan komen ?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:18

Sando schreef:
Ook vraag ik me idd af, hoe die hond in de tuin kan komen ?

gewoon, omdat die eigenaar hem laat aanrotzooien en er niet op let. De meeste tuinen van bijvoorbeeld vrijstaande huizen zijn vrij toegankelijk. Een klein hegje of zo aan de voorkant maar niet aan de kant waar de oprit loopt.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:29

Wat een vreselijk verhaal!
Ik zit hier met kippenvel op mijn armen je bericht te lezen.
Heel veel sterkte!

Alinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:57

Wat erg voor je, ik heb zelf ook een konijntje en als daar een hond bij zou komen dan zou ik die hond ... Maarja hoe gaat het ondertussen met Dombo??

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:04

Je moet honden gewoon aangelijnd houden Boos!
Je mag ze pas loslaten waar het mag en is toegestaan.

Tenminsten dat vind ik.
Of je hond moet zo goed luisteren dat hij ook terug komt als jij het zegt.

Nou meid sorry.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 16:58

Noureyev"]
.
[/quote]
Ik vind van niet! Haha! Een hond heeft bewegingsvrijheid nodig, net als mensen, katten en paarden.
[quote="Noureyev schreef:
Tenminsten dat vind ik.
Of je hond moet zo goed luisteren dat hij ook terug komt als jij het zegt.
.

DAt vind ik wel! Een hond moet je kunnen loslaten, en dat kan alleen op voorwaarde dat hij naar je luistert.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:14

Desiree"]
[quote="Noureyev schreef:
.

Ik vind van niet! Haha! Een hond heeft bewegingsvrijheid nodig, net als mensen, katten en paarden.
[/quote]

niet mee eens hoor.
Een hond mag je pas loslaten op plaatsen waar het mag.
Er zijn ook nog mensen die bang zijn van andere honden.
En als ik mijn hond aan de lijn heb en bijvoorbeeld jouw Polleke komt eraan en denkt..aha...eens even kijken bij die hond, en mijn hond pakt die van jou...dan heeft jouw hond toch echt pech, want dan mag je ze zelf uit elkaar komen halen hoor....en dan denk ik dat Polleke er slecht vanaf zal komen.
Polleke is een slecht voorbeeld, want die komt niet naar andere honden, maar je begrijpt wat ik bedoel.

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:16

Echt zo verrot is dat.
Ik weet pricies hoe je je voelt,
onze kat is ook op zo een manier aan zijn einde gekomen Verdrietig ,ook door zo een ******* hond.
Maar het komt allemaal weer goed.
Heel veel sterkte ermee Ach gut

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:42

wat vreselijk ik hou ook van honden aar als een hond dat bij mijn konijntje deed ook al was het onze eigen hond had ik hem er ook erg van langs gegeven een knuffel aan dombo en veel sterkte knuf

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 22:02

gabyfedde schreef:
Jagen is een natuurlijk instinct van een hond.
Slecht van de eigenaar dat de hond los liep, aan de andere kant: Hoe kan die hond in jullie tuin komen? Als ik dieren in de tuin zou houden zou ik zorgen dat er geen openingen in de tuin waren. En dan zou ik ook zorgen dat er stevig gaas bij die konijnen zit, want sterk gaas kan een hond niet kapotmaken.
Ik vind dat in dit geval de eigenaar van de ond net zo verantwoordelijk is als jijzelf, hoe sneu het ook is voor je konijntjes.

Mensen moeten zorgen dat die honden niet in andermans tuin gaat rondselen!! Daar let je toch op?! Ik kan het best begrijpen dat ze hier wel in de buurt loslopen hoor, maar even in de gaten houden mag ook wel! Kijk, als er eentje in de tuin beland geen probleem, maar er is dan vrijwel vaak een baasje dat er gelijk achteraan gaat!!

Waarom moeten wij onze tuin helemaal dichtbouwen??? Die mensen moeten zorgen dat ze de honden in de gaten houden!!!

En zorgen voor stevig gaas, lekker makkelijk gezegt! ALs je gaas koop neem je aan dat het stevig is, en dat was het ook! Je koopt toch geen gaas met de reden van stel dat er een hond erdoo rheen gaat. Daar denk je dan echt niet aan hoor!! Die klote baas, moest gewono haar hond in de gaten houden!

En toen hij zo'n herrie maakte (Blaffen etc) had ze actie moeten ondernemen!!!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:56

Waarschijnlijk is dit ons konijn ook gebeurd, heel lang geleden. Zoiets blijft een moeilijk geval, mensen moeten hun hond wel aanlijnen als hij niet onder controle staat, maar er kan ook een zwerfhond langs komen en de tuin in glippen.

Overigens is het bij konijnen die samen leven, waarvan de ene sterft, zo dat de ander vaak wegkwijnt en ook snel sterft. Ik weet niet of je het wil, maar snel een nieuw vriend(in)je erbij is voor het konijn wel het beste.