C-pony goed voor meisje 1.65 groot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: C-pony goed voor meisje 1.65 groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:12

Wat is dat een rare reden .. Als je met zijn twee bent heb je toch meer tijd dan in je eentje. Dus meer tijd voor de pony . Dus is de pony nergens het dupe van . Ieder heeft dan bijv 3 dagen om te rijden en te verzorgen en 1 dag rustdag .. In je eentje kost het je 7 dagen met zijn tweeën 3 à 4 dagen per week

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:18

Heb met het samen kopen van een paardje alleen maar dingen mis zien gaan.
NOOIT met 2 een pony kopen! De vriendschap van de eigenaren van de 3 pony's die ooit samen gekocht was is op een gegeven moment over.
Echt geen aanrader!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:20

Ik ben het wel met mijn voorgangers eens, een paard met zijn tweeën kopen kan goedgaan, maar vaak gaat het niet goed. Wat doe je als jullie het over belangrijke zaken niet eens worden? Bijvoorbeeld met opvoeding, wie wat moet betalen, de manier van rijden enz?

Een C pony zou nu nog net kunnen, ik zag er niet eens gek uit met 1,70 op mijn pony van 136. Maar ik zou er nu niet voor kiezen om deze maat te nemen als ik haar nog had moeten kopen. Je kunt beter een wat grotere pony nemen, dan weet je zeker dat je er nog lang plezier mee kan maken wat de lengte betreft.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:21

Het gaat niet altijd fout vooral niet als je goede afspraken maakt .. Zie bij ons gaat al 7 jaar top we hebben een gezamelijke rekening en al

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:46

Ik zal niet ingaan op de aanschaf van een paard door 2 personen ;)

Je omschrijving vind ik te kort om te zeggen dat een c pony goed kan. Je maat zou net aan kunnen bij bv een nrps (grote c), maar als jij een bepaald doel voor ogen hebt, wat ik begrijp voouit je verhaal..ben ik benieuwd wat voor doel. .(stel je wilt de sport in, sowiezo nietd oen, zoek dan naar een klein paard).

Succes

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:09

Met 2 jaar zou ze dan met een pony tussen de paarden moeten starten .

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:01

Nou idd, maar een C pony is wel erg klein voor t beeld..helaas wordt daar toch ook geregeld naar gekeken, wil je hogerop komen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:03

Sowieso vind ik het persoonlijk te groot ik heb de zelfde lengte en een E pony en dat vind ik al krap aan

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:11

DB_CARTAGO schreef:
Ook hebben we beidde verschillende doelen, ik heb hier geen problemen mee en mijn vriendin ook niet

Wat wil jij met het paard en wat wil je vriendin ermee? Wat zijn jullie doelen? Ik zou zeker voor een groter dier gaan. Eigenlijk zelfs voor een paard kiezen...

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:37

Lindy1982 schreef:
Het gaat niet altijd fout vooral niet als je goede afspraken maakt .. Zie bij ons gaat al 7 jaar top we hebben een gezamelijke rekening en al

Ja en jij bent 29, dus was 22 toen je deze regeling aan ging. Dat vind ik toch wel heel wat anders als 16 zoals TS. Bovendien heb jij een fulltime baan en deze twee meiden waarschijnlijk nog niet.

Daarbij, dat het bij jou goed ging en gaat betekent niet dat dat meteen de regel is. Waarschijnlijk zijn er ook wel voorbeelden waarbij het niet goed is gegaan.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:42

Nee zeg niet dat het altijd goed gaat , alleen de meeste zeiden het gaat nooit goed en dat is niet waar. Ik ben idd 29 maar degene met wie ik het samen doe is net een maand 23 dus reken maar uit 16 jaar ook en overgens nog steeds student.

Weet niet hoe het bij hun zit maar op mijn 16 de onderhield ik mijn paarden ook al zelf incl stallingsgeld etc . Ik had dus gewoon een baantje om mijn paarden te betalen .

Met andere woorden de ene 16 jarige is de andere niet. De 1 heeft wel veel verantwoording en de ander niet

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:20

Over het en paard kopen met z'n 2en zeg ik niks, 't kan volgens mij ook heel goed gaan :j.
Wel zou ik voor een groter paard gaan zeker met z'n 2en, want stel dat jij er over een jaartje te groot voor bent, maar jouw vriendin past er nog op. Wat doe je dan? Verkopen? Houden?
Veel succes!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:27

Ik zou ook voor een grote pony gaan, een C-pony vindt ik persoonlijk echt te klein. Een grote D of E komt eerder in de buurt. Er zijn zoveel ponys te koop waar je waarschijnlijk weer weer verknocht aan zult raken. Ga niet op de eerste de beste pony af, verkom teleurstellingen voor laten en bedenk goed waar je aan begint om met zn 2 een pony te kopen. Tuurlijk het kan goed gaan... maar als het fout gaat ben je waarschijnlijk je pony én je vriendin kwijt...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:36

Pony op 2 namen is best lastig, één van 2-en zou toch beslissingsrecht moeten hebben. Hoe doe je dat anders bij een conflict? Deel je de pony in 2 als er een meningsverschil is?
C pony zou ik niet doen. Echt te klein.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:35

zorg dat jullie ouders er in iedergeval goed voor staan en alles goed geregeld hebben voordat jullie iets gaan ondernemen!! ik zou eerder een D of een E nemen :) dat is een iets mooier maatje. nog mooier zou rond de 1.60 zijn. ik ben ook 1.65 en mijn verzorgpaard is 1.60 en dat past prima!!

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 08:43

Danseresje schreef:
DB_CARTAGO schreef:
...
Nu zijn e alletwee verkocht aan een paardje genaamd Rana ...

Ik moest hier toch wel even om lachen hoor! hoop dat je niet verkocht bent aan het paardje, maar dat je er aan verknocht bent.....

ja sorry typfout

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 08:46

Amy77 schreef:
Nou idd, maar een C pony is wel erg klein voor t beeld..helaas wordt daar toch ook geregeld naar gekeken, wil je hogerop komen.

Ik heb onder andere al wat opgezocht en binnen twee jaar zou ik dan een paard moeten hebben omdat ik anders geen wedstrijden mee kan rijden. Dus hebben we gezcht naar verschillende paarden waar we ook al mee zijn gaan rijden.

1. een 10 jarige bwp genaamd rex hij springt graag en word recreatief gereden hij is verkeers en trailermak en eeft al eerder wedstrijden gereden.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 08:47

Er volgen er nog maar die moet ik nog uittesten.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:22

Toen ik 12 was kochten de ouders van mijn vriendin en mijn ouders samen mijn eerste pony.
Gelukkig stond de pony op de naam van mijn vader, want het is compleet fout gelopen. Ik zou het dus niet aanraden.. Ik heb toen 5 jaar geen contact met haar gehad. Nu ga ik voorzichtig weer met haar om.
Maar buiten dat, ga voor een E pony of een paard! Jullie zullen inderdaad nog groeien. En als jullie 18 zijn en jullie willen wedstrijden rijden, moeten jullie tussen de paarden. En dan is een E pony toch fijner dan een C'tje!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:45

je zegt zelf al: we hebben heel verschillende doelen met de pony.
dat gaat je op termijn écht opbreken!

ook ik zou voor groter gaan...

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:47

DB_CARTAGO schreef:
ja daar hebben we over nagedacht en ik en mijn vriendin kennen mekar al 15 jaar vanaf de creche dus. en onze ouders hebben al gezegt dat de pony dan op beidde personen hun naam zo komen te staan.

Zou inderdaad aan een groter formaatje gaan denken heb je langer plezier van.

Maar ook ik ga lastig doen over het feit dat je met zijn tween dit paardje aan wilt gaan.
Zowieso als je een kleine pony koopt krijg je straks dat de een haar wilt gaan verkopen en op zoek wilt gaan naar een grotere pony en de ander nog even door wilt rijden. Zoals ik begrijp kan je dit in je eentje financieel niet aan, dus ben je genoodzaakt om de pony te verkopen.

Wat dacht je van vriendjes en andere interesses als je 16 jaar bent verander je vaak nog erg veel. Je hebt nog geen vast vriendje of wilt toch vaker uit etc. etc. Dit zijn vaak veel dingen waar de jongere meiden op vast lopen.

Ook moet je nadenken over andere punten. Als een van de twee een week weg wilt met het paard. Je uitrusting zoals zadel etc. Maar waar je denk ik nog het meest over na moet denken is als je paard iets krijgt. Jij wilt misschien gelijk met hem langs de dierenarts, je vriendin misschien niet.

Bij heel erg veel mensen is dit fout gegaan. Ik zeg niet dat dit altijd zo is, maar het is niet gemakkelijk en het zal eerder slagen bij mensen die al wat meer 'op leeftijd zijn'.

Bas_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:51

Ik denk dat het ook ten koste van jullie vriendschap kan gaan om samen 1 pony te nemen. Jullie kunnen hier ruzie over krijgen als jullie op hetzelfde moment pony willen rijden of als er iets is met de pony kunnen jullie elkaar daar de schuld van geven.

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:56

Ik zou er een E pony van maken :')

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:42

C-pony is wel erg klein, vooral als je aangeeft dat je dus wedstrijden wil rijden. Hou er rekening mee dat als je wedstrijden wil rijden er getraind moet worden, als de pony de helft van de week niet serieus wordt gereden (omdat de ander iets anders wil doen), wordt het trainen erg lastig en zal je weinig succes boeken in de wedstrijdring.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:04

Ik zou een grote D of een E kopen, ik ben 1.66, maar als ik op een C-pony ga zitten ziet dat er echt niet meer mooi uit, ik heb zelf een grote E-pony en dat vind ik wel een goed formaat voor mij.