En een enorm expressief paard is ze. Iedereen die haar ziet staan zegt je kan echt 'aflezen' wat ze denkt.
Dit is natuurlijk heel basic zoals ik wil een koek, ik wil lopen, ik wil gestreeld worden... (
).Sommige dagen is ze explosief, sommige dagen loom. Soms druk soms rustig. Sommige dagen is ze plagerig.
Ze heeft dan schrik van dingen waar ze anders geen schrik van heeft. Loopt dan met een huppeltje de piste door, met mij rond aan het rijden. Maak mij er ook zelf nooit druk in. Dus het is geen reactie op mijn reactie. Natuurlijk is dit ook op een bepaald moment geconditioneerd geweest door haar minder aan het werk te zetten op dat moment.
Malenka in verband met paarden waar je geen onbekende of onervaren iemand kan opzetten. Ik denk dat dit veel met vertrouwen te maken heeft. Mijn oudere nerveuze merrie kon je gelijk wie opzetten en vetrouwde iedereen blindelings. Terzijl mijn jonge expressieve rustige merrie moet je het vertrouwen van winnen anders staakt ze alleen maar.
)
. De staleigenaar die ook mijn lesgever is zit meestal op en stoel in de hoek.
. Geen stap verkeerd zetten hoor, dat doet ze niet, maar dat is dan ook precies wat ze doet. Niets dus. En ondertussen de meest hilarische bekken trekken zodat de mensen er om heen in een deuk liggen.
), andere paarden of de buien van de aanwezigen.
....affijn rondje verder... hetzelfde en dan gaat hij plassen.... een ministraaltje.
... althans dat wilde hij proberen..
.
)