vanaf welke leeftijd mogen kindjes paardrijden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:58

Ik vind dat je niet zo vroeg moet beginnen met rijden... Je kan pas echt beginnen vind ik als je goed weet wat links en rechts is... Want dat is toch best wel belangrijk...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:59

Bij ons op de manege mogen ze pas komen ponyrijden als ze 7 jaar oud zijn.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:44

Da's wel erg als je bekken dan gaat vervormen. Ligt het enkel aan het paardrijden, of ook een je botstruktuur?
Ik had zelf een eigen dravertje op m'n 13de, heb dus best ook wel aktief gereden in m'n jonge jaren .... Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:46

Ik ben voor Robin ook al aan het informeren geweest, het variereerd van 6 jaar tot 8 jaar. Nu 'rijdt' ze vanaf haar 1e Haha! Maar goed, laten we dat geen echte paardensport noemen Knipoog

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:34

Op mijn oude manege mocht het vanaf een jaar of 9, waar ik nu rijd mag het al eerder. Hoe vroeg precies weet ik niet, maar ik heb toch wel een aantal kleine hummeltjes te paard gezien sinds ik hier ben ... zij rijden overigens niet echt zelf; de pony wordt door iemand aan een halstertouw vastgehouden (en rondgestuurd) en galop komt er niet aan te pas. Ziet er lief uit en als ze er zelf plezier in hebben is het toch geweldig? Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:42

sonjabelgium schreef:
Ik ben begonnen op m'n 7de, en heb geen vervormd bekken of zo, en ook geen zware bevallingen, eerder twee SUPERMAKKELIJKE bevallingen gehad Knipoog ... volgens mij is het een bakkerspraatje!

Nee, een bákerpraatje (baker is soort vroedvrouw) op basis van reëele risicos: weet je waar die naam keizersnee vandaan komt? Juist!

Overdaad schaadt en paardrijden is een vrij zware belasting op nog groeiende botjes.