Ziet jouw paardje jou ook graag (aankomen)? :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:27

Mijn paarden staan 24/7 buiten en meestal breng ik wel voer mee maar heus niet altijd. Mijn Fjord herkent onze auto van in de verte en staat dan heel luid te hinniken (bijna brullen hihi) en komt dan aangegalopeerd. De andere paarden hinniken ook maar wel minder luid := En hebben ze een superdag dan bokken en springen ze als ik aan kom (wat ik wel heel cool vind van mijn 23jarige merrie *\o/* )

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 10:28

Jackytje schreef:
Ik heb er wel nog eentje... Ik waarschuw jullie wel, want ik had mijn hoge piepstem opgezet en het klinkt nergens naar :+

(Stal is trouwens inloopstal, zonder tralies etc, ze kan gewoon overal lekker meekijken :j )
Geen gehinnik hier, maar wel een lief koppie :o

Jawel hoor, in het begin toch even ;) Leuk filmpje, heel herkenbaar de piepstem ik kan dat ook niet laten :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:29

Wij krijgen hier tegenwoordig meestal een simultaan gehinnik van Fries en pony tegelijk. Ze staan naast elkaar. Jippe mijn fries buldert dan een flinke huhuhu, soms vrij hoog en altijd vrolijk. Tenzij hij zijn bakkes vol heeft met voer/kuil dan flapperen zijn neusvleugels heftig met een gedempt hinnik. Kato de pony hinnikt ook altijd met een tevreden zacht knorretje. En dan blijven ze staan tot we ze komen aaien.

XMandylover

Re: Ziet jouw paardje jou ook graag (aankomen)? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:33

Mijn lievelingsmanegpony Chica hinnikt vaak naar meals ze me ziet .
In de wei loopt ze ook altijd als ik en mijn zus een andere pony moeten ophalen .

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:36

Die van mij hinnikt niet, maar als ik aan kom lopen, komt ze wel vrolijk naar me toe lopen met oortjes naar voren :)
Vorige begon heel erg te hinniken als we kwamen maar dat is meer omdat ze dan wat te eten kregen :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:37

gohya schreef:
@pleiada
Vind je dat een teken dat ze het naar de zin hebben als ze niet naar je hinniken?
Het is toch juist een teken dat ze blij zijn als ze je zien aankomen en daarom spontaan hinniken?
Als ik de voerton open maak,ja dan hinniken ze ook,maar das dan puur om de biks te doen.

Als mijn paarden genoeg gras hebben en ze vermaken zich goed,vind ik dat leuk om te zien..Ze kijken dan een keer op en gaan dan weer verder..Als ik smorgens kom hinniken ze ook wel,maar dan krijgen ze altijd eerst eten en dan doe ik het draad naar de wei open..Als ze de hele dag naar me aan het hinniken zijn als ik eraan kom,is er iets waardoor ze het niet helemaal naar de zin hebben..Paarden die bv op stal staan hinniken ook naar hun eigenaar,maar ja wat wil je als je het enige lichtpunt bent naast het voer in zon paard zijn leven..haha ik heb wel eens dat er elke keer als ze me zien lopen gehinnikt word,maar daar wordt ik echt niet goed van hoor :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:42

mijn paard hinnikt af en toe als ze me niet heeft zien aankomen en ik plotseling opduik :+
of als ze in de regen staat. Heel boos dan ook :+ hoe durf ik haar buiten in de regen te laten staan.. ^)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:43

Haha als ik aan kom fietsen hebben ze me meestal al in de gaten, dan stormen ze naar de dam met zn drieën. Als ik de schuurdeur opendoe, hinniken ze. Helemaal rondjes draaien bij de dam, 'neem mij neem mij!' (ze hebben genoeg eten, no worries ;) )
Als ik dan de pony meeneem blijven ze eerst nog 10 minuten bij de dam staan, beetje kijken wat we aan het doen zijn :') Dan lopen ze terug, meestal helemaal naar achteren in het land. Als ik dan de pony terug doe, komen ze soms naar de pony toe, of ze stapt/draaft naar de rest.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:44

Mijn paarden staan 24/7 buiten (4 paarden waarvan 2 mijn eigendom) en als ik kom aanlopen zijn het enkel mijn paarden die me heerlijk begroeten.
Amore begint te brommen en Zita laat een hinnik horen.

's ochtends word ik begroet omdat ze uiteraard om de wei mogen of hooi krijgen,
maar 's avonds kom ik om te trainen en dan krijg ik alsnog een fijne begroeting :j

En wat een discussie weer over die stal, jongens toch!!! Even vergeten dat gemakkelijk 70% van bokt hun paarden in 'een betonnen cel' heeft staan?

Als jullie paard ziek is en heeft verplichte boxrust, wat doen jullie dan? Ik hou mijn paarden ook liever 24/7 buiten,
maar vorige winter heeft mijn paard wel 14 dagen lang (!!!!!) 24u/dag op stal moeten staan wegens medische redenen.

Dus doe een beetje normaal en laat het rusten ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:45

Wat praat jij leuk TS :))

Mijn paard komt me vaak vrolijk begroeten, zowel als hij in de stal staat als in de paddock, dat maakt dus ook niet echt wat uit lijkt me ;) Denk niet dat paarden alleen maar hinniken naar hun baasje als ze 'gered' willen worden!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:48

Die van mij hinnikt alleen maar in de ochtend en in de avond.. wanneer ik met brokken en hooi kom. Als ik zo tussendoor kom, ziet ze me nog niet eens staan en gaan ze gewoon verder met hun ding.. -O-

Mijn paarden staan 24/7 buiten.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:49

Bij mij hinnikt hij bijna nooit. Hij kijkt altijd wel heel lief, en in de paddock komt hij ook wel naar me toe, maar hinniken doet hij bijna niet. Alleen een keer toen ik met een ander paard bezig was, elke keer dat ik langsliep liep hij naar me te hinniken. Hoezo jaloers :+
Jou paardje doet het wel heel leuk TS!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:49

saskiakefie schreef:
Caira schreef:
hmm ik zou ook hinniken als ik helemaal ingepakt zo in een betonnen cel zou staan, hopen dat iemand mij eruit haalt.... Nee mijn paarden begroeten me niet zo, die kijken even, en als ik met hooi aankom dan willen ze wel komen. Maar geen hinnik scenario's waarom zouden ze?

Inderdaad dat was wat ik ook dacht :\

wat een raar antwoord weer
mijn haf staat 24 uur per dag in de wei nu
en al kom ik met de auto de straat al in
de dames in de wei vind hij dan niets meer hoor
hij hinnikt net zo lang tot dat ik bij hem kom

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:47

Hinniken doet ze niet, maar ze herkent me voetstappen als ik aan kom lopen direct! Koppie gelijk naar buiten, oortjes naar voren en haar vrolijke hoofdschudden.. :') In de wei komt ze 9 van de 10 keer op me aflopen. Als ze erg ver staat dan blijft ze liever lekker staan. :P

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:49

Hier ook 2 hele lieve paardjes, die van achter uit de wei hinnekend naar het hek toe komen <3

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:49

Mijn pony hinnikt ook naar mij als ik aan kom <3

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:50

Geen idee, mijne loopt meestal stro te eten als ik eraan komt.
Pas als ik van Hey Nowie zegt dan pas draait ze om dan is het wel even hey hoe gaat die en gaat ze meestal weer door eten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:56

Die van mij hinniken ook altijd, vooral als ze weten dat ik eten kom brengen :') Maar als het water op is en ik kom dat bijvullen dan murmelt Amber ook weleens. Als ze staan te eten en ik kom langs dan krijg ik soms een zacht hinnikje, hangt denk ik aan de bui. Dan kijken ze even en dan eten ze gewoon verder. Ze herkennen het geluid van de schutting, dus mijn buurtgenoten weten precies wanneer ik ze ga voeren, want dan staan ze al te hinniken.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:10

Ze hinnikt altijd, alleen als helemaal schter staat hoort ze het soms niet. maar meestal wel.......

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:35

Ja altijd een luide hinnik en soms komen ze eraan gegaloppeerd, en als ze daar geen zin in hebben dan stappen/lopen ze gewoon <3

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:56

Die van mij hinnikt ook naar me op stal, ik vind het eerlijk gezegd een beetje zorgwekkend dat zoiets als positief wordt beschouwd. In de wei komt ze soms naar me toe, maar ik kan haar altijd pakken.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:56

Hé TS, waar staat jou paard gestald als ik vragen mag? Ik herken het denk ik, maar ik kan niet op de naam komen...

Mijn paard begroet mij meestal niet zo uitbundig. :P Als ie op de paddock staat komt ie wachten tot ik hem eraf haal, maar als ie op de wei staat niet hoor. Dan eet ie lekker verder.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:33

Die van mij ziet me niet zo graag aankomen, boven de 60 kilo hoef ik echt niet meer op haar rug te stappen.

(Sorry, sorry, sorry, sorry :+ )

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:00

Beide shets komen als ik fluit aangerend in de weide.

Op stal word ik begroet met een hoge hinnek of diepe knor als ze mn stem horen

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:23

Ik snap de reacties wel hoor. Tuurlijk kan een paard blij zijn om je te zien maar dit is erg vaak omdat jij degene bent die eten komt brengen of ze uit hun stal haalt.

Wanneer ik in de ochtend kom om ze buiten te zetten hinniken ze flink! In de avond ook als ze op stal gaan en brok en hooi krijgen, dan zijn ze ook maar al te blij om mij te zien :Y) maar als ze zich gewoon lekker vermaken overdag op de wei dan hebben ze echt niet zo een behoefte mij te zien hoor.

Veel mensen willen heel graag denken dat hun paard denkt jippie ik mag gaan rijden! Maar helaas komt dit niet vaak voor. Ik ben allang blij dat ze nooit zullen weg lopen, en vaak toch ook wel komen aan wandelen als ik de wei in ga, maar als ik kom om echt te rijden hoeven ze van mij niet hinnikend naar de draad te komen rennen hoor.