Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:Als je het paard eerst aan een boom gaat binden en dan een pak rammel geeft, ben ik ook absoluut tegen.
Want als je hem een pak rammel geeft doe je het meteen en niet na eerst afgestapt te zijn.
Dus jou vergelijking heeft nergens mee te maken.
Koortje"]
[quote="runningkawa schreef:Als je het paard eerst aan een boom gaat binden en dan een pak rammel geeft, ben ik ook absoluut tegen.
Want als je hem een pak rammel geeft doe je het meteen en niet na eerst afgestapt te zijn.
Dus jou vergelijking heeft nergens mee te maken.
Citaat:Ik geef toe dat ik van 20 keer het nut ook niet zie hoor.
Maar een een keer of 3 wel.
Citaat:BTW, jonge paarden recht uit het land, daar is zoiets nooit mee gebeurt.
Het gaat echt om oudere verpeste, verwende beesten.
Citaat:sorry maar als een paard niet luistert, dan geef je hem toch die meppen achter elkaar door
Citaat:Het gaat niet om paarden die eens een keer bokken, een keertje omhoog gaan, of er eens uit naaien.
Nee, het gaat om paarden die zo erg zijn dat de dood ze staat te wachten en zoiets nog als laatste geprobeerd word
runningkawa schreef:Ik heb zelf namelijk eens staan kijken bij iemand die aan het rijden was.
Een goede ruiter.
Dat paard leek harstikke groen, hooguit een week onder het zadel.
Liep helemaal uitelkaar, luisterde niet naar het been, hoofd ergens half in de lucht. Leek bang te zijn van een kast in de hoek, waar hij hem dan flink voorbij mepte.
Ik moest me echt in moest houden.
Maar na een kwartier snapte ik waarom de man zo reed.
Er kwam ineens een ander paard toen hij zich overgaf.
kende alles.
was perfect aan het been, gewoon nageeflijk, helemaal niet bang van de kast en reageerde op elke hulp.
er werd nog 5 min. op een nette manier doorgereden.
Paard werd veelvoudig beloond in die 5 min en mocht toen uitstappen.
Daarna vertelde die man dat hij van een meisje was geweest die hem altijd zijn zin gaf.
Hij bleek voorheen ook nog flink omhoog te komen, maar dat deed hij ondertussen al niet meer. (En ga er maar niet vanuit dat dat met brokjes opgelost is)
Hij probeerde elke dag opnieuw eerst uit of hij de baas was, omdat het meisje dan altijd afgestapt was.
maar nu er doorgereden werd, werd hij erg dominant.
maar volgens hem werd het al minder.
En zelf kan ik je vermelden dat ik ook zulk soort paarden heb gereden en het ook zo opgelost hebt.
Zal voor een buitenstaander ook wel ooit raar hebben geleken.
Maar omdat je dan wel het verleden van zo'n paard kent, weet je waarom je het doet.
runningkawa schreef:Enuh, 600 kg angst krijg je niet over een sprong
en als je slaat helemaal niet meer. Dan sta je bij elke mep 3 meter verder van de hindernis vandaan.
Dus 1 ding weet ik zeker in dit verhaal, angst is het niet.