Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Appie schreef:[
Het kan ook andersom, dat andere mensen denken dat jij een gevaarlijk paard rijdt (omdat het toevallig een hengst is). Terwijl er niets aan de hand is. Paard kan af en toe wat opgewonden zijn, maar zit andere paarden echt niet in de weg. Maar ja, mensen zijn dan bang dat er dan wat kan gebeuren. Dus ik moest echt genoeg afstand houden hoor (alsof ik dat al niet deed) , anders...
[/quote]
Desiree schreef:Neeneenee, dat is de omgedraaide wereld. Daar moet je niet mee accoord gaan. Jouw paard doet niets verkeerds. Als ZIJ bang zijn, moeten ZIJ afstand houden van jou! En jij rijd gewoon en concentreert je op je eigen paard. En op die manier kun je hem ook het beste intomen omdat je er zo voor zorgt dat hij zich op jou concentreert en niet op de andere aanwezige paraden. MAar niet als je steeds uit je concentratie word gehaald door het gezeur van anderen.
Appie schreef:Ik probeerde me er ook altijd weinig van aan te trekken. Maar sommige mensen zijn zo 'panisch', dat ze de raarste figuren gaan rijden om jou maar te ontwijken...En daar moet je dan echt, hoe vervelend ook, wel op blijven letten.
holly schreef:Mag ik dan ook een punt aanhalen waar ik me aan geirriteerd heb.
Een meiske die niet op kinderleeftijd is om het zo maar te zeggen, maar nog wel op school![]()
Heeft een hele chique pony maar dat beest zal en moet doen wat zij wil. Aan haar rijden kan het niet liggen dat er wel eens iets schort aan de comunicatie want dat beest doet het gewoon fout![]()
Krijg je dus acties als ineens een kei harde snuk in de mond zodat het beest van paniek op de rem gaat, waarbij hij ook nog eens flink geschopt word en met de zweep een klap op zijn hoofd krijgt. En dat alles omdat ze bv stelling vraagt wat niet lukt. Ten eerste erger ik me hier al dood aan en houd ik daarover mijn mond ook echt niet dicht en ten tweede is het zo ontzettend irri om met zo iemand in de bak te rijden omdat je niet aan ziet komen waneer ze weer zo'n actie heeft en je er dus doodleuk ineens bovenop knalt.
Is ze dan zo stom, waarschijnlijk wel, want ze is er door honderden al op aangesproken maar blijft volhouden dat dit de enige manier is om duidelijk te maken aan je paard wat je wil.
pmarena schreef:Die van Mango , die ken ik , weet meteen wie ze bedoeld
Was als klein kind al zo erg , op zich best een goeie meid hoor maar alleen erg vermoeiend
Ik sta *godzijdank* maar met 1 ander pensionklant op stal ,
bovendien een fijn paarden-iemand en geen doos-met-paard.
Ik heb er altijd zo'n gloeiende hekel aan als mensen TE aanwezig zijn ,
dat je constant dat gebral en gerommel wat je niet KUNT negeren om je heen hebt
Op vorige stal had ik een stalgenoot die er maar heel kort gestaan heeft.
Aardige vrouw hoor , maar typisch het ERG aanwezige typ dat niet aan andermans welzijn denkt
De hele tijd te mutsen tegen dat paard , daar kan ik al erg slecht tegen.
Zo'n ongemanierd paard dat gewoon alleen maar even nodig heeft : NEE !.
En klaar. Omdat het eigenlijk een doodbraaf beestje is.
Maar dan krijg je hele verhalen , en elke keer weer "doe eens niet lieverd" , of het zeurende "neeeeeee-heeeeeeeej"
Paard telkens weer hetzelfde irritante gedrag laten vertonen ,
constant dat niets-uithalende gemiep aan moeten horen.
VEEL te veel stro en hooi geven , echt onzinnig....
Bovendien was bekend dat wij met z'n allen met die aanwezige voorraad moesten doen de hele winter , dus wij doen allemaal zuinig.
7 Beestjes van ons gebruiken allemaal samen op 1 dag evenveel als haar 2 paarden op 1 ochtend.... waardoor alles veels te snel opgaat.
Hondje mee , dat gewoon op het erf en in andermans weiland scheit ,
en tegen het hooi en stro aanpist.
Ze ziet het wel , maar lacht er vertederd om.
Het diertje liep dus elke keer , onder haar ogen notabene !!!
Vanaf het erf naar MIJN wei toe , wurmde zich onder het hek door en ging daar lekker een flinke hoop draaien.
Dus op andermans erf , en in de wei waar IK voor betaal...
dubbel schandalig dus !
Heb het een paar keer gezegd dat dat hondje op moest zouten uit mijn wei. Eerst vriendelijk gevraagd , want ruzie daar hou ik niet van.
Kreeg ik een ongeinteresseerd : "........O, mjaja is goed......."
en volgende dag kom ik op stal , zie ik WEER dat poedersuiker-hondje door mijn wei scharrelen terwijl zij er vlakbij haar paard staat te poetsen
Ik al dat hele hek over de hele lengte dichtgemaakt zodat het vuile kreng er niet meer zo tussendoor kan floepen en ze hem toch wel in de gaten heeft voordat hij er is....*zucht*....
Nee hoor , gewoon doorgaan , en ook in de wei van nog iemand anders ,
en in het hooi en stro pissen want ze houdt het dier absoluut niet in de gaten , vind het allang best.
Beest gaat ook zo het erf af en de weg over om het hondje van overburen te tiranniseren...wordt bijna aangereden...of beest loopt in de bak te rennen , scheiten / graven whatever terwijl je daar rijdt.
Komt in de schuur en begint spullen uit je kast aan te vreten ,
neemt ze mee tot onder HAAR neus en gaat op het gemak liggen kauwen.
Nee hoor , zij ziet niks , totdat je het in de gaten hebt en haar erop aanspreekt , dan doet ze er heel even iets aan.
GRRRRRRRR...wordt er nu nog kwaad om !!!
DAT is erg *woeste blik* .
Astragirl schreef:Zijn ze niet hatelijk soms, zo'n mensen die alles durven zeggen en doen om maar iemand belachelijk te maken, of uit pure afgunst.
Ik ken zelfs een meisje die gewonnen had op wedstrijd en ze gaven haar paard geen eten meer terwijl hij toekeek op de anderen. Toen hij sterk vermagerde en hoefkatrol en andere dingen kreeg, was de maat vol. Paard moeten weggdoen naar ergens anders verder.
Astragirl schreef:Zijn ze niet hatelijk soms, zo'n mensen die alles durven zeggen en doen om maar iemand belachelijk te maken, of uit pure afgunst.
Ik ken zelfs een meisje die gewonnen had op wedstrijd en ze gaven haar paard geen eten meer terwijl hij toekeek op de anderen. Toen hij sterk vermagerde en hoefkatrol en andere dingen kreeg, was de maat vol. Paard moeten weggdoen naar ergens anders verder.
Eyes"]
Wat een heerlijk topic zeg! Vooral de titel 'ZEIKWIJVEN". YEAH!!!![]()
![]()
Zo zie je maar weer.... er bestaan geen zeikkerels
[/quote]
Ehm, oeps, hihi:
[quote="AnneOmie schreef:Wij hebben zo'n soort man op stal.. die zeikt niet hoor maar is gewoon levensgevaarlijkHij heeft les voor mij en als ik dan aan het instappen ben met mijn paard moet ik uit eigen belang gaan slalommen en dekking zoeken omdat hij geen stuur op zijn paard heeft.. hij kan nog niet echt goed rijden en heeft een halstertouw om de hals van zijn paard geknoopt en dan moet hij aangaloperen en dan gaat hij helemaal schudden en roept hij hard: HUUUU ik schrik me dan helemaal de zenuwen en moet soms ook hard lachen.. maar het is best link en die knol is eigenlijk ook niet echt een brave knol dus het is echt uitkijken geblazen.