zeikwijven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:01

Wat heb ik een geluk gehad op mijn vorige pensionstal zeg daar waren helemaal geen miepers.
Soms iemand met een jong paard die vroeg of wij wilden gaan stappen omdat het paard niet altijd te sturen was op de hoefslag maar dat ging dan in overleg.

Juistom dit soort actie's die jullie beschrijven heb ik meteen toch geen pensiongasten aangenomen.
Ik heb er eerst over zitten denken maar nee toch liever niet.
Op dit moment staat Lisa van Ilindra hier op bokt tijdelijk bij mij en als ze allemaal zo waren dan mochten er wel 10 komen.Van haar heb ik echt totaal geen last

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 10:03

Appie schreef:
[
Het kan ook andersom, dat andere mensen denken dat jij een gevaarlijk paard rijdt (omdat het toevallig een hengst is). Terwijl er niets aan de hand is. Paard kan af en toe wat opgewonden zijn, maar zit andere paarden echt niet in de weg. Maar ja, mensen zijn dan bang dat er dan wat kan gebeuren. Dus ik moest echt genoeg afstand houden hoor (alsof ik dat al niet deed) , anders...
[/quote]

Neeneenee, dat is de omgedraaide wereld. Daar moet je niet mee accoord gaan. Jouw paard doet niets verkeerds. Als ZIJ bang zijn, moeten ZIJ afstand houden van jou! En jij rijd gewoon en concentreert je op je eigen paard. En op die manier kun je hem ook het beste intomen omdat je er zo voor zorgt dat hij zich op jou concentreert en niet op de andere aanwezige paraden. MAar niet als je steeds uit je concentratie word gehaald door het gezeur van anderen.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:09

Desiree schreef:
Neeneenee, dat is de omgedraaide wereld. Daar moet je niet mee accoord gaan. Jouw paard doet niets verkeerds. Als ZIJ bang zijn, moeten ZIJ afstand houden van jou! En jij rijd gewoon en concentreert je op je eigen paard. En op die manier kun je hem ook het beste intomen omdat je er zo voor zorgt dat hij zich op jou concentreert en niet op de andere aanwezige paraden. MAar niet als je steeds uit je concentratie word gehaald door het gezeur van anderen.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is bij zulke mensen niet altijd even makkelijk. Ik probeerde me er ook altijd weinig van aan te trekken. Maar sommige mensen zijn zo 'panisch', dat ze de raarste figuren gaan rijden om jou maar te ontwijken...En daar moet je dan echt, hoe vervelend ook, wel op blijven letten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 10:12

Appie schreef:
Ik probeerde me er ook altijd weinig van aan te trekken. Maar sommige mensen zijn zo 'panisch', dat ze de raarste figuren gaan rijden om jou maar te ontwijken...En daar moet je dan echt, hoe vervelend ook, wel op blijven letten.

Juist, en over zulke mensen heb ik het. Is het niet beter dat ze gewoon stoppen met rijden of ergens gaan rijden waar ze helemaal alleen in de bak zijn zodat ze niemand anders lastig vallen met hun schrik?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:19

maar sommige mensen houden echt geen rekening met anderen.
Ik rijd ook met een hengst en opzich hoef je geen extra rekening met mij te houden maar van die kleine dingen als ik voorrang heb net zover van de hoefslag afgaan dat we beugel aan beugel moeten passeren.
Of mij afsnijden.
iets waar ik met lodewijk al niet al te blij mee ben maar met de hengst ben ik daar echt niet blij mee.
Kijk het is echt niet zo dat men 5 meter naar binnen hoeft of moet stappen als ik wil galloperen maar ik hield op mijn vorige stal altijd uit mezelf iets meer rekening met mensen met een hengst of jongere paarden.

Anderen zullen mij dan een zeikerd vinden als ik vraag of ze aan de kant willen maar een paard blijft wel een paard en wat is het dan veel moeite om bij het passeren inplaats van 50 cm 1 meter te nemen?

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:23

Tja, veel mensen geven zelf niet toe dat ze bang of onzeker zijn. Nee, want het ligt altijd aan de ander.
Nimber, dat komt me ook erg bekend voor, bijv. even met een merrie vlak voor jou gaan afsnijden. Hoe bedoel je slim...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:34

holly schreef:
Mag ik dan ook een punt aanhalen waar ik me aan geirriteerd heb.
Een meiske die niet op kinderleeftijd is om het zo maar te zeggen, maar nog wel op school Tong uitsteken
Heeft een hele chique pony maar dat beest zal en moet doen wat zij wil. Aan haar rijden kan het niet liggen dat er wel eens iets schort aan de comunicatie want dat beest doet het gewoon fout Verward
Krijg je dus acties als ineens een kei harde snuk in de mond zodat het beest van paniek op de rem gaat, waarbij hij ook nog eens flink geschopt word en met de zweep een klap op zijn hoofd krijgt. En dat alles omdat ze bv stelling vraagt wat niet lukt. Ten eerste erger ik me hier al dood aan en houd ik daarover mijn mond ook echt niet dicht en ten tweede is het zo ontzettend irri om met zo iemand in de bak te rijden omdat je niet aan ziet komen waneer ze weer zo'n actie heeft en je er dus doodleuk ineens bovenop knalt.
Is ze dan zo stom, waarschijnlijk wel, want ze is er door honderden al op aangesproken maar blijft volhouden dat dit de enige manier is om duidelijk te maken aan je paard wat je wil. Verdrietig

damm zulke mensen!!!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:37

Dat soort mensen heb je inderdaad ook nog, die vinden dat jij daar dan maar niet moet gaan rijden met 'dat beest'...
Ik heb ook een tijdje een hengst gereden, erg fijn als mensen dan met hun merrie halthouden pal voor je neus. En dan nog roepen dat als ik hem niet aankan ik daar niet moet gaan rijden *zucht*.

Of iemand die terwijl hij jou passeert zijn paard even een onwijze opsodemieter verkoopt en daarbij de zweep even een meter opzij haalt zodat jouw paard ook een klap krijgt. Erg fijn als je paard dan gelijk in paniek door de bak rent.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:03

pmarena schreef:
Die van Mango , die ken ik , weet meteen wie ze bedoeld *LOL*
Was als klein kind al zo erg , op zich best een goeie meid hoor maar alleen erg vermoeiend Tong uitsteken

Ik sta *godzijdank* maar met 1 ander pensionklant op stal ,
bovendien een fijn paarden-iemand en geen doos-met-paard.

Ik heb er altijd zo'n gloeiende hekel aan als mensen TE aanwezig zijn ,
dat je constant dat gebral en gerommel wat je niet KUNT negeren om je heen hebt Scheve mond

Op vorige stal had ik een stalgenoot die er maar heel kort gestaan heeft.

Aardige vrouw hoor , maar typisch het ERG aanwezige typ dat niet aan andermans welzijn denkt Boos!

De hele tijd te mutsen tegen dat paard , daar kan ik al erg slecht tegen.
Zo'n ongemanierd paard dat gewoon alleen maar even nodig heeft : NEE !.
En klaar. Omdat het eigenlijk een doodbraaf beestje is Lachen .

Maar dan krijg je hele verhalen , en elke keer weer "doe eens niet lieverd" , of het zeurende "neeeeeee-heeeeeeeej"

Paard telkens weer hetzelfde irritante gedrag laten vertonen ,
constant dat niets-uithalende gemiep aan moeten horen.

VEEL te veel stro en hooi geven , echt onzinnig....
Bovendien was bekend dat wij met z'n allen met die aanwezige voorraad moesten doen de hele winter , dus wij doen allemaal zuinig.

7 Beestjes van ons gebruiken allemaal samen op 1 dag evenveel als haar 2 paarden op 1 ochtend.... waardoor alles veels te snel opgaat.

Hondje mee , dat gewoon op het erf en in andermans weiland scheit ,
en tegen het hooi en stro aanpist.

Ze ziet het wel , maar lacht er vertederd om.

Het diertje liep dus elke keer , onder haar ogen notabene !!!
Vanaf het erf naar MIJN wei toe , wurmde zich onder het hek door en ging daar lekker een flinke hoop draaien.

Dus op andermans erf , en in de wei waar IK voor betaal...
dubbel schandalig dus ! Boos!

Heb het een paar keer gezegd dat dat hondje op moest zouten uit mijn wei. Eerst vriendelijk gevraagd , want ruzie daar hou ik niet van.

Kreeg ik een ongeinteresseerd : "........O, mjaja is goed......."
en volgende dag kom ik op stal , zie ik WEER dat poedersuiker-hondje door mijn wei scharrelen terwijl zij er vlakbij haar paard staat te poetsen Boos!

Ik al dat hele hek over de hele lengte dichtgemaakt zodat het vuile kreng er niet meer zo tussendoor kan floepen en ze hem toch wel in de gaten heeft voordat hij er is....*zucht*....

Nee hoor , gewoon doorgaan , en ook in de wei van nog iemand anders ,
en in het hooi en stro pissen want ze houdt het dier absoluut niet in de gaten , vind het allang best.

Beest gaat ook zo het erf af en de weg over om het hondje van overburen te tiranniseren...wordt bijna aangereden...of beest loopt in de bak te rennen , scheiten / graven whatever terwijl je daar rijdt.

Komt in de schuur en begint spullen uit je kast aan te vreten ,
neemt ze mee tot onder HAAR neus en gaat op het gemak liggen kauwen.
Nee hoor , zij ziet niks , totdat je het in de gaten hebt en haar erop aanspreekt , dan doet ze er heel even iets aan.

GRRRRRRRR...wordt er nu nog kwaad om !!!

DAT is erg *woeste blik* .

wat een drama kind he heel vermoeiend maar ook super ego
en idd gebruikt ook stro voor 2 paarden en dan nog vragen 'zal
dit genoeg zijn voor Pucke-kind??' en ze heeft haar ook al onder
de deken staan terwijl ze binnen staat!!!!!
waar ken je haar van dan??

o jij hebt dat paard met die appeltjes ik had ook gereageerd toen op dat topic mijnes had dat ook !!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:22

Zijn ze niet hatelijk soms, zo'n mensen die alles durven zeggen en doen om maar iemand belachelijk te maken, of uit pure afgunst.
Ik ken zelfs een meisje die gewonnen had op wedstrijd en ze gaven haar paard geen eten meer terwijl hij toekeek op de anderen. Toen hij sterk vermagerde en hoefkatrol en andere dingen kreeg, was de maat vol. Paard moeten weggdoen naar ergens anders verder.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:34

Als ik zie dat mensen met jonge paarden rij hou ik daar altijd rekening mee. Hou wat meer afstand dan anders. Uit mezelf hou ik ook wat afstand van hengsten al kijk ik wel of hij zich heel erg druk maakt of niet. Als de hengst gewoon is om tussen merries gereden te worden (hengstig of niet) heb ik daar geen probleem mee maar ik ga ook niet de hengst gaan uitdagen om vlak voor het paard af te draaien of zo. Het blijft nog steeds een hengst ook al is hij braaf. Veel mensen houden ook geen rekening met jonge paarden die soms nog maar pas zadelmak zijn of nog niet goed aan de hulpen staan. Ik heb nog op wedstrijd meegemaakt dat een Z2 ruiter andere ruiters gewoon van de sokken haast reed. Meneer dacht dat de inrijbak voor hem alleen was. OOk zijn zoon is zo'n mieperd. Vorig jaar reed ik mijn proefje in L1 en meneerke kwam maar effe vlak naast de A halthouden net waar ik een volte van 10m moest rijden. Tja als je dan een paard hebt dat naar ieder paard slaat die binnen de 2m komt van haar kun je natuurlijk al raden wat er gebeurde. Ik had een hele grote rode strik in haar staart gedaan dus hij kon er echt niet naast kijken maar nee hoor meneer moest mij komen ambeteren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 09:52

Astragirl schreef:
Zijn ze niet hatelijk soms, zo'n mensen die alles durven zeggen en doen om maar iemand belachelijk te maken, of uit pure afgunst.
Ik ken zelfs een meisje die gewonnen had op wedstrijd en ze gaven haar paard geen eten meer terwijl hij toekeek op de anderen. Toen hij sterk vermagerde en hoefkatrol en andere dingen kreeg, was de maat vol. Paard moeten weggdoen naar ergens anders verder.

Dat zijn dierenbeulen. Om een mens een hak te zetten via het paard! Dat zijn geen paardenliefhebbers. en dat zij het paard eerst liet vermageren voordat ze ingreep!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:49

Astragirl schreef:

Oh, de eigenaresse van de manege waar ik een hoop jaartjes terug stond, kon het niet helemaal hebben dat het zo goed ging met mij en mijn pony op wedstrijd. Wat deed ze... ze spoot mijn pony met 20 graden vorst in een open buitenstal kletsnat, net toen ik weg was.
Volgende dag kwam ik en trof mijn pony met een zware, dubbele longontsteking aan. Zodra ze weer kon staan ben ik verkast naar een andere stal waar ze niet zo kinderachtig doen.
Om deze reden heb ik mijn pony jaren later af moeten laten maken, ze is er dampig van geworden.
Dus eigenlijk heeft die aardige mevrouw mijn pony vermoord Lips are sealed

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:08

En als je paard slaat. Anderen weten dat ook. Ga je dan vlak naast andere mensen rijden, of hou je dan zelf ook rekening mee dat je paard slaat? Ik bedoel dus... rij je gewoon door en moeten anderen aan de kant springen als je eraan komt of blijf je zelf ook uit de buurt met je lastige beest?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 12:26

Ik denk wel dat je dat verplicht bent aan anderen emeraldo. Want hier ligt het echt aan jouw paard dat anderen bang (moeten) zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:10

Op training hou je inderdaad met zo'n paard zelf ook rekening met andere ruiters maar ook zij moeten zelf ook wel uitkijken waar ze rijden. Wanneer iedereen met elkaar rekening houdt is er geen enkel probleem. Op wedstrijd wanneer je met eigen proef bezig bent en ernaast zijn ze aan het inrijden zijn zij degene die moeten uitkijken want jij moet je proef naar behoren kunnen uitvoeren. Zij mogen je dus met andere woorden niet komen storen. (Wat ik dus wel eens meegemaakt heb Boos! )

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:58

oh hemel, wat een drama verhalen! Dat angstige rijgedrag ken ik alleen van de manege maar bij ons op stal is het relaxt!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:18

Ik heb dus een paard dat een keer een trap van een ander paard heeft gehad, en nu best wel bang is voor andere paarden. Als iemand mij te dicht passeert dan beland ik dus in het schot. Als een ander paard te dicht in de buurt komt met galoperen, dan staat mijn paard in ene op de handrem of vliegt in het schot. Ik vind het dan ook zeer irritant als mensen heel dicht langs mijn paard gaan, afsnijden of gaan stilstaan vlak naast de hoefslag. Normaal rij ik overdag en dan heb ik daar niet zo'n last van, maar als ik in de les rij, kom ik vaak bijna niet aan galoperen toe, en moet ik overal om heen slalommen. Ik ben dan niet zo irritant dat ik hoefslag vrij oid ga roepen, maar het zal leuk zijn als iedereen wat meer rekening hield met elkaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:11

He pmarena, ik weet wel wie jij bedoelt. Ze is daar ook al weer weg he, staat weer aan de rietdijk bij de schapenboer.
O, en mango, dan heb je nog niet eens verteld van haar boekwerk: "Hoe verzorg je Puck" dat ze achterlaat in haar kast als iemand anders haar paard eens moet doen. Dat is echt 5 bladzijden getypt geneuzel over dat ze eerst met die borstel moet worden geborsteld en dan met die en dat de hoeven met die krabber uitgekrabd moeten worden voor het rijden en met die na, enz. enz.
Maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen gebrek, en als je je niet te veel van haar gewauwel aantrekt valt ze best wel mee.
En tuurlijk, in zo'n geval als Tinka nu beschrijft vind ik het nog wat anders, maar het komt er bij dit persoon gewoon op neer dat zij zelf haar paardje bang maakt voor andere paarden, want als iemand anders erop zit (als ze met vakantie is) is ze helemaal niet zo schichtig en bang meer voor andere paarden.
Maar goed, er zijn wel meer mensen met eigenaardigheden, ik bemoei me daar niet zo mee, laat iedereen zoveel mogelijk in zijn of haar waarde, en verwacht dat ze dat met mij ook doen (want ook ik zal mijn eigenaardigheden hebben, daar ben ik van overtuigd!)

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:08

whoehahahahahhaa...ik herken wel wat van mezelf in de omschrijviing van die zeikwijven
ik was in begin toch ook wel erg bang....
maar gelukkig heb ik altijd de kans gehad om alleen in de bak te rijden want ik wilde de" ervaren" niet in de weg zitten...
nu doe ik tikkertje te paard in de bak en dat is soms ook niet altijd leuk voor anderen
en rij nog steeds alleen in de bak (behalve met tikkertje dan hahaha)

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 06:43

Ik rij ook met een hengst in de bak nou is het dus meestal niet zo dat ze last hebben van mijn paard maar ik van de niet hengstige merries die gaan meppen(doen ze anders nooit!). Er werd vaak gegild o pas je op met die hengst ik heb een merrie. Dan gaf ik altijd als antwoord als die dan maar der benen bij zich kan houden dan hoor of zie je mij niet. Dat zijn dan vaak de typetjes die ineens op de hoefslag voor je neus zonder waarschuwing stil gaan staan.

Wel ben ik de zeikerd die hard in het gangpad gilt of ze overal langs kan, als er weer eens tig paarden staan. Dan begrijpen ze toch niet zo dat je niet overal eewig stil kan gaan staan met je hengst totdat hun paardje eindelijk eens om is. Zolang hijnormaal doorkan lopen of het rustig inhet pad is is er niets aande hand maar als het druk is in het pad wind ie zich toch wel erg makkelijk op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 09:24

Aurora schreef:
maar gelukkig heb ik altijd de kans gehad om alleen in de bak te rijden want ik wilde de" ervaren" niet in de weg zitten...
)

Kijk, dat vind ik nou netjes! IN je eentje bang zijn is niet zo erg, daar heeft niemand last van, behalve jij zelf dan.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:22

Als ik al deze verhalen lees mag ik zeker in mijn handjes knijpen!
Ik sta op een stal met 3 andere paarden, waarvan de ene eigenaar eigenlijk altijd s avonds komt (en ik overdag) en de andere heel gevarieerd. Meestal zie ik niemand en heb ikd e bak helemaal voor mezelf Haha!

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:31

Wat een heerlijk topic zeg! Vooral de titel 'ZEIKWIJVEN". YEAH!!! OK dan! OK dan!
Zo zie je maar weer.... er bestaan geen zeikkerels Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 12:36

Eyes"]
Wat een heerlijk topic zeg! Vooral de titel 'ZEIKWIJVEN". YEAH!!! OK dan! OK dan!
Zo zie je maar weer.... er bestaan geen zeikkerels Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]
Ehm, oeps, hihi:
[quote="AnneOmie schreef:
Wij hebben zo'n soort man op stal.. die zeikt niet hoor maar is gewoon levensgevaarlijk Scheve mond Hij heeft les voor mij en als ik dan aan het instappen ben met mijn paard moet ik uit eigen belang gaan slalommen en dekking zoeken omdat hij geen stuur op zijn paard heeft.. hij kan nog niet echt goed rijden en heeft een halstertouw om de hals van zijn paard geknoopt en dan moet hij aangaloperen en dan gaat hij helemaal schudden en roept hij hard: HUUUU ik schrik me dan helemaal de zenuwen en moet soms ook hard lachen.. maar het is best link en die knol is eigenlijk ook niet echt een brave knol dus het is echt uitkijken geblazen.