Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:07

Heleenzz2 schreef:
Al is aan authisme gedacht? :') Klinken toch als behoorlijke authistische trekjes :j

Dat zeg jij wel met een leuke smiley erachter, maar in principe is ieder paard autistisch ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:09

Nee je hebt niet de enige.
Maar gek genoeg heb ik ook vaak het idee; doet ze dat nou omdat ze zóó ontzettend dom is of is het gewoon een slimme truuk??
Tjah...

Maar ik heb hier ook lijpie's staan die zeker niet dom is en alles prima vind, niet opkijken van auto's, borden langs de weg en ga maar door. MAAAR als er dan een landhek staat wat wit geverfd is is dat ineens wel eng en nog erger; een tak die gewoon uit het bos is komen waaien en ietsje buiten de begroeiing is geeindigd die is doodeng, ga je vol voor in de ankers. Een ree die 100 meter verderop oversteekt is erg genoeg om een kwartier later nog panisch steigerend proberen om te draaien.
En als je dan op de terugweg bent en op het mooie zandpad je eigen krabbelspoor tegenkomt waar je net zo panisch hebt staan doen dan ga je weer in de ankers natuurlijk.
Maar even verderop hout afgedekt met blauw plastic, alle soorten wegverkeer, roodwitte paniekborden en ga maar door, daar loop je slapend langs.

O en 'in de ankers' is letterlijk, deze gooit echt een anker uit :j

capopjekop

Re: Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:12

Die van mij hebben dat niet vaak, maar ja 2 van de 3 zijn shet en die zijn slimmer dan goed is. Amber is soms wel dom, sta ik met het andere hek open te wachten tot ze de wei in kunnen gaat madam toch echt bij het andere hek staan wachten. Shetten hebben al lang en breed de buik vol voordat het kwartje valt :')

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:13

anneliesdj schreef:
Nee je hebt niet de enige.
Maar gek genoeg heb ik ook vaak het idee; doet ze dat nou omdat ze zóó ontzettend dom is of is het gewoon een slimme truuk??
Tjah...

Maar ik heb hier ook lijpie's staan die zeker niet dom is en alles prima vind, niet opkijken van auto's, borden langs de weg en ga maar door. MAAAR als er dan een landhek staat wat wit geverfd is is dat ineens wel eng en nog erger; een tak die gewoon uit het bos is komen waaien en ietsje buiten de begroeiing is geeindigd die is doodeng, ga je vol voor in de ankers. Een ree die 100 meter verderop oversteekt is erg genoeg om een kwartier later nog panisch steigerend proberen om te draaien.
En als je dan op de terugweg bent en op het mooie zandpad je eigen krabbelspoor tegenkomt waar je net zo panisch hebt staan doen dan ga je weer in de ankers natuurlijk.
Maar even verderop hout afgedekt met blauw plastic, alle soorten wegverkeer, roodwitte paniekborden en ga maar door, daar loop je slapend langs.

O en 'in de ankers' is letterlijk, deze gooit echt een anker uit :j

Nou dat doet die van mij dus ook! opeens bang zijn. Er zit altijd 1 of andere plastic zak over de water pomp en die staat net buiten de bak. Die staat er dus ALTIJD, maar soms op een willekeurig tijdstip is mevrouw opeens als de dood voor die plastic zak die er altijd al was 8)7

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:17

Oooooooooooooooooooooooooooh ik herinner mij nog iets van mijn vorige Haf. Heel stuk wezen rijden, ook langs de snelweg en het spoor. Allemaal voorbijdenderende vrachtwagens, treinen en tractoren en meneer kijkt niet op of om.
Stond er een man zijn auto te wassen en er liep een straaltje water de weg over

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, daar kunnen we niet langs _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:18

Cryssie schreef:
Jouw paard een IQ van een baksteen? Dan heeft het paard van mijn zusje een IQ van over de 200. Zij is te bestempelen als een 'NERD". Iets nieuws wordt er op stal bevestigd? Deze dame staat erbij en kijkt hoe snel zij het erweer af kan halen en damned het lukt haar ook. Extra touw bevestigen voor haar ontsnappingspoging? Prima, dan wacht ik toch tot het vrouwtje denkt dat ik er mooi achter blijf. Vrouwtje haalt het weg en weg ben ik....
Mijn zusje krijgt les, de lesgeefster legt haar iets uit.., je ziet Miss Grace al denken: "zo aandacht verslapt bij het vrouwtje, dan ga ik mooi een andere kant uit."
Ongelooflijk hoe clever zij is.

ga lessen aan bieden :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:19

Geweldig geschreven.
Zit hier met een lach van oor tot oor!

Heerlijk.

Iets minder voor jou natuurlijk -O- :(:)
Maar het komt wel goed :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:22

Prachtig dit :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:23

Geweldig geschreven.

Niet herkenbaar want die van mij vind alles interessant, is vreselijk leergierig en heeft alles gelijk door.
Gelukkig heeft hij wel veel humor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:29

Wij hebben twee (zwarte) merens. De ruin is super slim en vind ik heel erg dicht bij de mens staan. B.v. onnadenkende lui hebben de drinkaanvoer afgezet en als ik het terrein op rijd met mijn auto begint hij heel doordringend te hinneken, loopt de container in en klapt kei hard met zijn hoef tegen het schot, laat de drinkbak klepperen, loopt eruit en hinnikt weer heel doordringend. Ik wist gelijk dat ze geen drinken hadden (was hittegolf toen).
De merrie kan jouw paard zijn. Niet de ingang weten van de wei (tja die zit er toch echt al heel lang) enz.
Wij zeggen minstens een keer per dag met een lach: "tja ze is ook echt blond".
Het rare is wel dat de ruin absoluut geen richtingsgevoel heeft en de merrie brengt ons altijd thuis, waar we ook zijn in dit uitgestrekte land.
Leuk geschreven TS.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:48

haha herkenbaar, ik heb er ook zo een staan, die staat al een half jaar in zijn stalletje, vind ie heerlijk, (uiteraard alleen s nachts binnen) Maar weet nog steeds niet waar de voerbak is :') Dan staat ie met zijn hoofd uit de deur de gang in te koekeloeren, dan doe ik wat voer in zijn bak, en dan staat ie te brommen naar me, '' hhuhuuhuhuhh'' en ik loop voorbij voor de volgende, ben aan het eind van de gang, staat ie me aan te kijken, '' halloooohoooo je vergeet er een hoor!!''
Nee SUKKEL, het zit al in je bak, dan moet ik dus zijn hoofd naar binnen duwen, snel voor zijn bak gaan staan, hand door het gat, een beetje bewegen dat ie het ziet, en DAN snapt ie het pas!!!!

Ongelovelijk..... -O- :')

En een sloper, een ongelovelijke sloper heb ik, ALLES kan en MOET kapot bij haar. best vervelend.... Er hangt al een half jaar een likit in een stal van een van mijn andere pony's doet er niks mee, dus ik dacht, geef hem aan Puk, vind ze vast leuk. Ja om te slopen ja. Volgende ochtend ding aan puzzels.... *zucht*...
2 waterbakken, een krat, 3 plastic bakken, halsters, haha alles moet kapot

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:50

eclair98 schreef:
Cryssie schreef:
Jouw paard een IQ van een baksteen? Dan heeft het paard van mijn zusje een IQ van over de 200. Zij is te bestempelen als een 'NERD". Iets nieuws wordt er op stal bevestigd? Deze dame staat erbij en kijkt hoe snel zij het erweer af kan halen en damned het lukt haar ook. Extra touw bevestigen voor haar ontsnappingspoging? Prima, dan wacht ik toch tot het vrouwtje denkt dat ik er mooi achter blijf. Vrouwtje haalt het weg en weg ben ik....
Mijn zusje krijgt les, de lesgeefster legt haar iets uit.., je ziet Miss Grace al denken: "zo aandacht verslapt bij het vrouwtje, dan ga ik mooi een andere kant uit."
Ongelooflijk hoe clever zij is.

ga lessen aan bieden :')

Oh vertel het haar alsjeblieft niet, zij zou het zo doen. :D

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:50

GamblersCup schreef:
Heleenzz2 schreef:
Al is aan authisme gedacht? :') Klinken toch als behoorlijke authistische trekjes :j

Dat zeg jij wel met een leuke smiley erachter, maar in principe is ieder paard autistisch ;)

Zo kan je het ook bekijken :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 18:54

Heleenzz2 schreef:
Al is aan authisme gedacht? :') Klinken toch als behoorlijke authistische trekjes :j Wat ook zou kunnen is dat hij uit het verkeerde boek is voorgelezen? Misschien hebben ze nijntje over geslagen en mist hij daardoor een stuk? :D

Autisme? Zonder enige twijfel. Lovelanga @ Bokt, mijn heerlijke pennyvriendinnetje, wilde hem een keer een kus geven terwijl hij los in de bak stond. Heb nog nooit een paard half slapend zo goed een kus zien ontwijken door met zijn hoofd alle kanten op te buigen. Dat hij ook gewoon weg kon lopen kwam overigens niet in hem op.
Of hij echt zo dom is, daar twijfel ik inmiddels niet meer aan, we hebben ons er maar bij neergelegd dat hij niet snapt dat een trekker enger is dan zijn eigen schaduw.

En omdat wij eigenlijk alleen maar unieke dieren hebben gehad, heb ik nog een leuke variant op de post van Quebelle, mijn vorige pony was wel behoorlijk slim -opluchting, het komt dus niet alleen door het baasje-, en als hij dan ontsnapte zou hij zich uiteraard niet laten vangen, zelf terug over de draden springen is natuurlijk veel stoerder, en dan nog een trotse blik opzetten van 'je krijgt me toch niet'.

Wel een opluchting dat mijn paard niet de enige dombo is hier. :=

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:00

Haha wees blij met een iq als een baksteen xD
ik heb zo'n lekker slim dier wat alles binnen een paar minuten door heeft..
hadden een schuifdeur naar het eten vanaf haar stal, nou daar zaten allemaal extra touwen omheen omdat ze anders de schuifdeur open...
zodra ik dat niet deed stond ze binnen een paar tellen haar bix ton leeg te eten :+

daarbij hoef ik ook niet een draadje los te laten, want zodra dat gebeurt staat zei in een land verder op...
en helaas, ze geeft het ook nog eens door aan haar veulen :P
dus nu het ik 2 van die slimme dingen..

ze blijven trouwens ook niet staan als ik iets moet doen... lopen dan lekker met zn 2en bij me weg, en dan kan ik weer opnieuw beginnen :P
:D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:03

Nooit gehoord dat 'paarden je spiegelen'? <<) <<)

;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:03

Oh my... _/-\o_

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:16

Mooi geschreven :) , maar volgens mij ben je stiekem wel heel gek met deze 'domme knol' :D
Ik heb nu een paard waarvan ik dacht dat hij heel dom was, maar de tijd heeft me geleerd dat hij eigenlijk heel erg intelligent is maar op een bepaalde manier lomp in zijn gedrag. Ach, ik heb ook geleerd om van hem te houden ;) En als je je nu gewoon heel dom voordoet heeft dat vele voordelen voor het paard, alleen de slimmerds hebben dat door! +:)+

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:19

zeer herkenbaar :')
Maar soms twijfel ik nog wel eens of dat ze mischien wel heel slim zijn, dat ze zo dom doen :=

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:24

HippoLogic schreef:

;)

Nou, behalve dat mijn iq iets hoger is dan dat van een baksteen, kan ik dit moeilijk ontkennen, want als ik van hem afval is mijn eerste gedachte meestal 'wat doe ik hier op de grond', en zijn gedachte lijkt ook meestal 'goh, er licht iemand op de grond'

@Mirim; dat ik gek met hem ben is niet zo heel stiekem hoor, het brengt wel wat humor mee, zo'n lekkere dombo.

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:41

Hilarisch topic! Jullie vullen elkaar leuk aan zo te zien ;-)

Leuk onderschrift trouwens!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:03

oooohh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met zo een paard *\o/* :')

Vooral ergens tegenop lopen en dan staat hij naar je te kijken van "uuuhhh wat gebeurde nou }:0 " om er vervolgens 2 seconden later weer tegen te lopen :') .
En struikelen over zijn eigen voeten is ook een bekende kwaal bij die van mij.

Je ziet gewoon al aan zijn blik dat hij niet bepaald intelligentie uitstraalt :')

Maar het is het liefste en braafste paard wat ik me maar kan wensen en ik ben er meer dan tevreden mee. Mijn lieve sulletje :+:

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:29

nieky1993 schreef:
oooohh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met zo een paard *\o/* :')

Vooral ergens tegenop lopen en dan staat hij naar je te kijken van "uuuhhh wat gebeurde nou }:0 " om er vervolgens 2 seconden later weer tegen te lopen :') .
En struikelen over zijn eigen voeten is ook een bekende kwaal bij die van mij.

Dat 2x stoten en struikelen, zo herkenbaar. En alles slopen (halstertouwen, dekens, bakken, zeilen, ect). :j :')

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 00:03

RusselNuwell schreef:
HippoLogic schreef:

;)

Nou, behalve dat mijn iq iets hoger is dan dat van een baksteen, kan ik dit moeilijk ontkennen, want als ik van hem afval is mijn eerste gedachte meestal 'wat doe ik hier op de grond', en zijn gedachte lijkt ook meestal 'goh, er licht iemand op de grond'.

Ja, geen twijfel mogelijk; gevalletje ' spiegelen'. :')

TS, geweldig leuk geschreven openingspost. :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 00:46

volgens mij is tie niet zo dom maar koppig en vasthoudend en bang om nat te worden, stel dat dat water over de rand loopt en ik uitglij of vies word. of hij is gek op vers water, of hij heeft autistische trekken