ik val vaak van mijn pony iemand tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: ik val vaak van mijn pony iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:01

Voltige lijkt me een goed idee voor jou. Je hebt wel iets om je stevig aan vast te houden maar tegelijkertijd leer je er ook heel goed mee zitten.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 00:18

Mijn tip: nog meer vallen. (': En anders lijm aan je zadel.
Hoe meer je valt, hoe meer je ervan leert om het zo te zeggen. Je leert jezelf te besturen tijdens je val zodat je niet te hard neer komt, en hoe vaker je op die rottige pony's rijdt, hoe steviger je zit wordt. Ik reed altijd op een rotbok op de manege eerder, en mijn paard was ook lang niet altijd zo braaf als hij nu is-heel zacht uitgedrukt-, maar je krijgt me nu niet meer zomaar op de grond.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:28

Je kunt eens kijken of er centered riding les in de buurt wordt gegeven, dit maakt je bewuster van je lijf, wat je doet en hoe het ook/makkelijker kan.

anouk_96_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:42

prober je pony bezig te houden zodat hij de kans niet heeft om je eraf te gooien
concentreer je op hoe je zit en wat je doet
ga een paar keer op een pony die je 100% vertrouwd en ga voor jouw gevoel heel arrogant zitten maar toch ontspannen zitten ( diep in het zadel en goed rechtop alsof je voor een jury rijdt)
zelf deed ik dit bijvoorbeeld ook als ik op de fiets zat ofzo gewoon om er een gewoonte van te maken
zorg ook dat je van iemand les hebt die je vertrouwd zodat als er wat misgaat jij weet dat je op diegene kan rekenen
belangrijkste tip
probeer gewoon te ontspannen en te genieten
mocht je het gevoel hebben dat je pony ervandoor gaat gewoon diep ademhalen en ontspannen
en als je dat doet en gewoon doorgaat met waar je mee bezig was ziet je pony dat het geen zin heeft om irrtant te gaan doen aangezien jij je er niets van aantrekt ( ik zou hem op een hele kleine volte zetten ofzo)
dit is natuurlijk moeilijk omdat het een manegepony is en hij er zo vaak iemand afgooit maar het is een begin

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:41

Ik zou als ik jou was wat zitlessen nemen, hier wordt je zit beter van en heb je ook meer grip.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:55

even zonder beugels stapen en draven
dan word je zit ook beeter

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:29

RusselNuwell schreef:
Mijn tip: nog meer vallen. (': En anders lijm aan je zadel.
Hoe meer je valt, hoe meer je ervan leert om het zo te zeggen. Je leert jezelf te besturen tijdens je val zodat je niet te hard neer komt, en hoe vaker je op die rottige pony's rijdt, hoe steviger je zit wordt. Ik reed altijd op een rotbok op de manege eerder, en mijn paard was ook lang niet altijd zo braaf als hij nu is-heel zacht uitgedrukt-, maar je krijgt me nu niet meer zomaar op de grond.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Door vallen en opstaan leer je het beste paardrijden. Maar ik snap wel heel goed dat je het dan eng vind enzo!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:45

Ik ben het ook met RusselNuwell eens, van veel vallen leer je alleen maar.

Ik ben ook super vaak van de manegeponys afgevallen, maar je leert het echt wel want als ze nu hetzelfde trucje proberen uit te halen is het veel makkelijker om te blijven zitten.
En probeer goed op je houding te letten, mooi rechtop zitten en je hakken goed uitdrukken zodat je echt steun hebt aan je beugels. Succes ermee!!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:33

je zou oefeningen kunnen doen om je balans te oefenen!
probeer eens zonder beugels te rijden, teugels in een knoop maken en handen los houden, lichtrijden zonder beugels.

probeer eerst in stap en daarna steeds verder ;)

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:36

Elinexx schreef:
Ik zou als ik jou was wat zitlessen nemen, hier wordt je zit beter van en heb je ook meer grip.

Kijk even in je omgeving inderdaad of bij de manege of je een keertje priveles kan volgen en hierbij zitles kan nemen of dat iemand je zo wat beter kan helpen met je houding.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:43

Op een goede manege zullen ze niet graag zien dat iemand er vaak af valt...heb je wel eens erover gepraat met je instructeur / instructrice ? Misschien kan die je helpen met bepaalde oefeningen of een speciale les :)

Probeer goed op je billen te zitten, dat je billen zeg maar het zwaarste punt van je lijf zijn en je als het ware op je kontzakken zit.

En probeer de pony tussen jezelf en de grond te houden, dat wil ook wel helpen :P