help me van mijn zenuwen af te komen aub !!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:54

RusselNuwell schreef:
Je wilt niet op paarden rijden, en je bent zo zenuwachtig voor het rijden, laatst wilde je nog 'meedoen aan de rensport'. Ik voel ergens ironie...

wat betekend dat en hou op om mijn kans te bepesten :@

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:55

vuurneon schreef:
RusselNuwell schreef:
Je wilt niet op paarden rijden, en je bent zo zenuwachtig voor het rijden, laatst wilde je nog 'meedoen aan de rensport'. Ik voel ergens ironie...

En de paarden voor de rensport zijn inderdaad ook heel erg klein :j :')

haha ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:56

Bepesten is geen correct woord :)

Simpelweg; wil je dat er iets verandert, doe er dan zelf iets aan.

Elmira30

Ik had het vroeger ook altijd...maar we konden onderling ruilen :D Kan dat bij jullie niet? Je kan toch aangeven alleen op bepaalde pony's te willen en niet op paarden? Of doen ze dat daar niet?

Devennee1

RusselNuwell schreef:

ironie wat betekent dat :o

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:56

het gaat nu om dat ik heel zenuwachtig ben !!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:57

Devennee1 schreef:
RusselNuwell schreef:

ironie wat betekent dat :o

Woordenboek erbij pakken, je leert het snelste als je het zelf opzoekt.

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:57

Nicky84 schreef:
Ik had het vroeger ook altijd...maar we konden onderling ruilen :D Kan dat bij jullie niet? Je kan toch aangeven alleen op bepaalde pony's te willen en niet op paarden? Of doen ze dat daar niet?

ja dat kan dus niet, vroeger wel toen ik 9was maar nu ben ik 14 en zeggen ze dat ik het wel kan xd

Devennee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:57

puckje10 schreef:

zenuwe is niet fijn soms goed soms niet goed zijn dit gezonde zenuwe of niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:58

puckje10 schreef:
Nicky84 schreef:

ja dat kan dus niet, vroeger wel toen ik 9was maar nu ben ik 14 en zeggen ze dat ik het wel kan xd

Maar je zegt van jezelf al dat je goed kan rijden, wat is dan het probleem?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:58

puckje10 schreef:
RusselNuwell schreef:

wat betekend dat en hou op om mijn kans te bepesten :@

Ik 'bepest' niemand, want bepesten is geen woord. Maar buiten dat, ik noem de feiten, dit is wat jij zelf gepost hebt hier op bokt.

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:59

Devennee1 schreef:
puckje10 schreef:

zenuwe is niet fijn soms goed soms niet goed zijn dit gezonde zenuwe of niet?

nee denk het niet, maar wat wel een opluchtig is waardoor ik minder zenuwen heb is dat een heel verschrikkelijke pony is weggegaan omdat niemand het leuk vond om op te rijden, ds die is nu weg maar heb nog steeds zenuwen :=
Laatst bijgewerkt door Wally_1998 op 20-04-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Devennee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:00

hier komt niets uit ik zou een andere manier proberen ga bevoorbeelt met je ouders praten of met de eigenaar(resse)

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:00

Ach meid paarden zijn geweldig ( pony s natuurlijk ook ;)) Straks wil je niet anders meer en vind je die ruime paardenpassen geweldig.
En of je groot of klein bent als een paard met je aan de haal wilt gaan doet hij het toch een pony trouwens ook haha, dus er zit verder weinig verschilnin.
Ik had vroeger ook altijd een aantal lievelingen, maarja er waren dan ook meer mensen die hun leuk vonden. Maar zulke verschrikkelijke zullen er toch niet tussen zitten. Want daar worden ze wel op uitgezocht.En als je weet dat je op een paard moet ben je dan nog steeds zenuwachtig tijdens de les?

Want je moet gewoon lekker ontspannen zijn en zitten, want hoe meer jij gespannen bent hoe slechter je paard zich kan ontspannen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:02

Je kan ook gewoon stoppen met paardrijden op deze manege als je zo zenuwachtig bent dat je bang bent dat je iets fout doet, dat je bang bent dat ze boos worden etc...

Of je gaat gewoon eens met die mensen praten ;)

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 14:02

abukir schreef:
Ach meid paarden zijn geweldig ( pony s natuurlijk ook ;)) Straks wil je niet anders meer en vind je die ruime paardenpassen geweldig.
En of je groot of klein bent als een paard met je aan de haal wilt gaan doet hij het toch een pony trouwens ook haha, dus er zit verder weinig verschilnin.
Ik had vroeger ook altijd een aantal lievelingen, maarja er waren dan ook meer mensen die hun leuk vonden. Maar zulke verschrikkelijke zullen er toch niet tussen zitten. Want daar worden ze wel op uitgezocht.En als je weet dat je op een paard moet ben je dan nog steeds zenuwachtig tijdens de les?

Want je moet gewoon lekker ontspannen zijn en zitten, want hoe meer jij gespannen bent hoe slechter je paard zich kan ontspannen!

KIJK. daar vind ik het juiste andwoord, bedankt mevrouw ;)

gr

vuurneon

Re: help me van mijn zenuwen af te komen aub !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:03

Ooo het is een quiz waarbij er maar 1 goed antwoord is? :D
Als jij het antwoord al wist, waarom stel je dan een vraag?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:11

vuurneon schreef:
Je kan ook gewoon stoppen met paardrijden op deze manege als je zo zenuwachtig bent dat je bang bent dat je iets fout doet, dat je bang bent dat ze boos worden etc...

Wilde ik ook net zeggen. Genoeg manege's die wat makkelijker zijn. Of een verzorgpaardje zoeken of idd met die mensen praten. Oplossingen genoeg :)
En een troost...t wordt vanzelf wel minder die zenuwachtigheid...

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 16:44

Nicky84 schreef:
vuurneon schreef:

Wilde ik ook net zeggen. Genoeg manege's die wat makkelijker zijn. Of een verzorgpaardje zoeken of idd met die mensen praten. Oplossingen genoeg :)
En een troost...t wordt vanzelf wel minder die zenuwachtigheid...

wat? :=

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:29

RUI -> MA

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:49

Misschien moet je hetgene proberen te vinden waarvoor je zenuwachtig ben, is het omdat je bang bent voor een bepaald paard, of dat je op bepaalde paarden niet wilt? Als dat zo is kun je ook aan je instructrice vragen of je misschien een paar weken op dezelfde, of op makkelijke paarden mag rijden. Wat ook kan schelen is, tegen jezelf zeggen 'waarvoor ben ik nou bang? Waarom ben ik nou bang?' Je zegt zelf dat je redelijk goed kan rijden. Zeg dan tegen jezelf 'wat maakt het uit op welk paard ik zit, ik ben een van de betere ruiters dus ik kan hem wel aan', gewoon een beetje moed inpraten wil ook nog wel eens helpen. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:55

Je rijd al 5 jaar paard en bent nog steeds zenuwachtig op welk paard je zal zitten?
Dan word het denk ik tijd om een andere sport te kiezen,of een andere manege want dan gebeurd er duidelijk iets in de les waardoor je zo zenuwachtig word!
Je zou nu de paarden op de manege toch een beetje moeten kennen lijkt mij?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:59

Als je best "goed" bent zoals je zelf zegt dan snap ik het probleem niet, op veel verschillende pony's rijden is juist heel goed. Of het moet zo zijn dat je bang bent eraf te vallen voor de rest van je mederuiters. Maar komop, je bent veertien, ophouden te miepen of anders stoppen.

SoulofNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:25

Ik herken het wel van vroeger. Ik kreeg altijd op maandagmiddag les op de manege en was dan al de hele dag op school zenuwachtig. Inderdaad ook wel eens bang dat ik op een "moeilijke pony" moest. Ik was niet zozeer bang om te vallen, wel om alles fout te doen, andere mensen daardoor in de weg te lopen, etc. Maar ik was sowieso best wel onzeker volgens mij.

Als je bang bent dat ze daar (wie? je instructeur?) boos worden, komt dat dan omdat ze al een keer eerder boos zijn geworden? Misschien ligt de oplossing erin inderdaad eens te praten met bijv. je instructeur. Mogelijk kan hij/zij je wel geruststellen dat het niet erg is om fouten te maken. Of bijvoorbeeld als je op een groter paard moet, dat je dan voor de les begint aangeeft het wel spannend te vinden, maar dat je het wel graag wilt proberen en er iets van leren. Ik denk dat ze daar best rekening mee willen houden en dan niet boos op je worden als er iets niet gaat zoals het hoort. Je komt daar toch om te leren? Als we allemaal perfect konden paardrijden, hadden we ook geen les nodig gehad lijkt mij. ;)

Veel succes met het oplossen van dit probleem!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:57

ik had hier 2 jaar geleden ook last van, maar toen was ik bang voor snelheid. dus ik was altijd bang dat ik op een paard moest dat ik niet kon houden en hier schaamde ik me voor.
ik had toen een lievelingspony, en die heeft mij over mijn angst heen geholpen.
misschien kun je vragen of je een tijdje op dezelfde mag, die je vertrouwd. misschien helpt dat!