Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
*Tamara* schreef:Ik ben toch echt wel een paardenliefhebber, en natuurlijk vind ik het erg als paarden verwaarloosd worden. Maar over het algemeen komt het volgens mij vaker voor dat gedomesticeerde paarden, dus die we tegen hun instinct opsluiten in een stal en rare proefjes mee rijden of over onnatuurlijke hindernissen laten springen waar ie in het wild gewoon omheen zou lopen, eerder verwaarloosd worden dan paarden in het wild. In het wild kunnen ze (mits ze in een goed uitgezocht gebied staan, maar dat is wel zo) zelf wel zorgen voor hun natje en hun droogje, en dat ze er daarbij een beetje gerafeld en verwaarloosd uitzien is een bijzaak, die paarden zijn happy en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Maar wat d8 je van een paard in een stal waar ie niet uit kan en dat volkomen van ons afhankelijk is, maar moet zien of ie te eten en te drinken krijgt, geen contact heeft met soortgenoten, als ie mazzel heeft mag ie 1 uurtje per dag lopen. En als ie dan mag lopen, gaat er zon mens op zn rug zitten of hangt er een karretje achter, en laat hem onnatuurlijke bewegingen uitvoeren. Bovendien plukken we hem half kaal, omdat we vinden dat een paard netjes getrokken manen, mooie staart en een dunne vacht hoort te hebben.
Ik maak mezelf hier ook schuldig aan, rij tenslotte ook paard, maar een paard in een stal vind ik meer dierenmishandeling dan een paard in het wild!
stef schreef:Wat denk je? Dat ze wilde paarden elke dag gaan poetsen ofzo? Wij hebben een jaarling staan die er zo bij loopt, loopt best, plukken we er van de winter wel uit (je kan het er wel uithalen, maar het hangt zo toch weer vol, heeft geen nut dus)
Tanneke schreef:Jullie moeten het zelf weten hoe jullie er over denken. Ik vind het schandalig uit zien. Jullie blijkbaar vinden het heel normaal. Ieder z'n eigen menig, ik ga er dus nog weinig woorden aan vuil maken.
jantina schreef:Ik denk dat Tanneke hier over een jaartje, misschien twee wel heel anders over denkt.