Vandaag naar onze jonge hengst geweest :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:59

Probeer je eens te verplaatsen in het paard, wat denk je dat ie leuker vindt ?
Lekker in de vrije natuur lopen (met wat bolletjes in z'n staart) of met een maf hoofdstel aan z'n hoofd keuringen of dressuurproefjes lopen ?
Hoe je het ook wendt of keert, een paard is gemaakt om in de vrije natuur te lopen.
Wij hebben er zelf een "huisdier" van gemaakt en hebben besloten dat het paard korte manen, een blinkende vacht en in sommige gevallen zelfs een gecoupeerde staart hoort te hebben.
En waarom ?
Enkel en alleen voor ons genot/plezier of om ons werk uit handen te nemen.
En ja: ik maak er mezelf ook schuldig aan.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:05

Ik zou inderdaad elke dag die staart gaan uitpluizen als mijn paard daar stond Haha!

Nee, sorry.. klitten in de staart bij wilde paarden vind ik echt niet erg..

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:15

Ik ben toch echt wel een paardenliefhebber, en natuurlijk vind ik het erg als paarden verwaarloosd worden. Maar over het algemeen komt het volgens mij vaker voor dat gedomesticeerde paarden, dus die we tegen hun instinct opsluiten in een stal en rare proefjes mee rijden of over onnatuurlijke hindernissen laten springen waar ie in het wild gewoon omheen zou lopen, eerder verwaarloosd worden dan paarden in het wild. In het wild kunnen ze (mits ze in een goed uitgezocht gebied staan, maar dat is wel zo) zelf wel zorgen voor hun natje en hun droogje, en dat ze er daarbij een beetje gerafeld en verwaarloosd uitzien is een bijzaak, die paarden zijn happy en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Maar wat d8 je van een paard in een stal waar ie niet uit kan en dat volkomen van ons afhankelijk is, maar moet zien of ie te eten en te drinken krijgt, geen contact heeft met soortgenoten, als ie mazzel heeft mag ie 1 uurtje per dag lopen. En als ie dan mag lopen, gaat er zon mens op zn rug zitten of hangt er een karretje achter, en laat hem onnatuurlijke bewegingen uitvoeren. Bovendien plukken we hem half kaal, omdat we vinden dat een paard netjes getrokken manen, mooie staart en een dunne vacht hoort te hebben.

Ik maak mezelf hier ook schuldig aan, rij tenslotte ook paard, maar een paard in een stal vind ik meer dierenmishandeling dan een paard in het wild!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:19

heey

maar vroeger de wilde paarden werden ook niet iedere dag geborsteld en gewassen en hun hoeven werden ook niet geknipt das de natuur vroger leefde de paarden dus het kan geen kwaad denk ik. anders deden ze daar heusw el wat aan.
Of vind ik dat nou alleen zo??

groetjes -xxxxxxxx- suuske

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:37

*Tamara* schreef:
Ik ben toch echt wel een paardenliefhebber, en natuurlijk vind ik het erg als paarden verwaarloosd worden. Maar over het algemeen komt het volgens mij vaker voor dat gedomesticeerde paarden, dus die we tegen hun instinct opsluiten in een stal en rare proefjes mee rijden of over onnatuurlijke hindernissen laten springen waar ie in het wild gewoon omheen zou lopen, eerder verwaarloosd worden dan paarden in het wild. In het wild kunnen ze (mits ze in een goed uitgezocht gebied staan, maar dat is wel zo) zelf wel zorgen voor hun natje en hun droogje, en dat ze er daarbij een beetje gerafeld en verwaarloosd uitzien is een bijzaak, die paarden zijn happy en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Maar wat d8 je van een paard in een stal waar ie niet uit kan en dat volkomen van ons afhankelijk is, maar moet zien of ie te eten en te drinken krijgt, geen contact heeft met soortgenoten, als ie mazzel heeft mag ie 1 uurtje per dag lopen. En als ie dan mag lopen, gaat er zon mens op zn rug zitten of hangt er een karretje achter, en laat hem onnatuurlijke bewegingen uitvoeren. Bovendien plukken we hem half kaal, omdat we vinden dat een paard netjes getrokken manen, mooie staart en een dunne vacht hoort te hebben.

Ik maak mezelf hier ook schuldig aan, rij tenslotte ook paard, maar een paard in een stal vind ik meer dierenmishandeling dan een paard in het wild!

OK dan! OK dan! OK dan! toppie, toppie!!!!!!!!!!!!

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 17:00

Jullie moeten het zelf weten hoe jullie er over denken. Ik vind het schandalig uit zien. Jullie blijkbaar vinden het heel normaal. Ieder z'n eigen menig, ik ga er dus nog weinig woorden aan vuil maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:40

Ik vind het ook geen probleem. Een paard krijgt er echt niets van. Zo lang ze er goed uit zien(dus niet ziek/mager/kreupel/gewond oid) mogen ze van mij zo smerig er uitzien als ze willen.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:47

Stel je even aan... Lachen

Ben gister nog bij onze pony's in het Kuinderbos geweest. Ja, die hebben ook bolletjes van de distels in de manen, en ja, die hebben ook wel eens een paar teken. En ja... Die moeten zich ook zelf redden... En weet je! Ze staan te hinniken als ze uit de trailer komen en zien dat ze het bos weer in gaan...

Enne, dat die bolletjes er weer uit gaan...
o.a. deze merrie loopt de hele herfst en winter in het bos. Ziet er niet echt verwaarloosd en vol bolletjes uit hè Lachen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door abcfgd1 op 21-10-03 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 17:48

Ook dat paard wat hierboven staat, die worden dus wel OOIT gepoetst, maar die paarden in een natuurgebied NOOIT!!!!!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:51

Lieve schat... Die van ons lopen OOK in een NATUURGEBIED... Maar daar kunnen ze ook wel UIT hoor... Weet je wel... Hekje los, paardje halstertje om, paardje meenemen... Lachen

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:52

ik weet niet wat er zielig is aan bolletjes in de manen/staart...dat is toch de natuur??? die paardjes zijn er echt niet minder gelukkig om, zou ik zo denken....zolang ze maar niet ondervoed zijn, slecht op de hoeven staan etc....maar dat zal niet vast niet zo zijn, meestal worden de 'wilde' paardjes gewoon in de gate gehouden door een veearts ofzo.

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:54

Wilde paarden worden niet verzorgd. Die zorgen voor hun zelf dus.... En die bolletjes zijn gewoon van een plant dus dat si echt niet erg hoor Verward

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:55

Tanneke schreef:
Ook dat paard wat hierboven staat, die worden dus wel OOIT gepoetst, maar die paarden in een natuurgebied NOOIT!!!!!

Nee want ze heten niks voor niks wilde paarden! Bloos! Verward

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:56

stef schreef:
Wat denk je? Dat ze wilde paarden elke dag gaan poetsen ofzo? Wij hebben een jaarling staan die er zo bij loopt, loopt best, plukken we er van de winter wel uit (je kan het er wel uithalen, maar het hangt zo toch weer vol, heeft geen nut dus)

Hier ben ik het mee eens

Ik vind dat je die paarden met rust moet laten, waarom..
Je zegt dat ze in een natuurgebied staan, dus die paarden zorgen voor zichzelf.
Daar hoeft geen mens aan te pas te komen.

Punt 2 je weet niet of ze mensen gewend zijn, voor hetzelfde geld zien ze jou als indringer, nou en dan wil je voortaan heel graag dat ze er een beetje onverzorgd uitzien.

Omdat wij het gewend zijn paarden met gladde velletjes te zien, hoeft nog niet te betekenen dat ze er in de natuur er ook zo uitzien.
Die paarden lopen niet voor niks in een natuur gebied.
Paarden horen er van oorsprong zo uit te zien.

Probeer er naar te kijken, maar verder niks.
Geniet maar van dat veulentje en het groeps gebeuren, lijkt me echt tof een kudde paarden te bestuderen.
In de meeste groepen zijn hengsten en merries gescheiden dus natuurlijk gedrag zie je niet zoveel meer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:57

srr tanneke, je moet je nu niet aangevallen voelen, maar je opent hier een topic, in de hoop dat de mensen zouden reageren, de mensen reageren ook, maar niet zoals ji het zou willen dus schrijf je dit: Scheve mond
Tanneke schreef:
Jullie moeten het zelf weten hoe jullie er over denken. Ik vind het schandalig uit zien. Jullie blijkbaar vinden het heel normaal. Ieder z'n eigen menig, ik ga er dus nog weinig woorden aan vuil maken.

vind je dit niet wat euh...erg? Scheve mond (weet geen andere benaming ervoor Clown )
greetz dutske Pling

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:03

Ik vint het wel erge aanstellerei hoor Tanneke!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:30

Wilde paarden worden jaarlijks geent, ontwormd en bekapt. Ook is er opzichter van het betreffende natuurgebied die de daar levende dieren elke dag in de gaten houd.
Wat denk je Tanneke dat het kost om die wilde paarden daar te laten lopen?!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:40

Whahaha, geweldig *LOL* "Ow jee, mijn paardje heeft een vlekje, snel eraf poetsen, want straks wordt hij ziek of voelt hij zich niet mooi meer Bloos!" Whahaha *LOL*

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:48

mijn paard loopt heel de zomer in de hengstenwei en ik ga er echt niet iedere dag bij kijken hoor
hij loopt daar lekker in een kudde met leeftijds genoten er is 1 iemand die de paarden dan sávonds bestudeerd en kijkt of er niemand ernstig kreupel loopt en laat ze voor de rest ook lekker met rust
als mijn paard van de wei afkomt heeft hij 6 maanden geen borstel meer gezien en zit zijn staart ook vol met van die kleef dingen en helemaal in de klit
en ze hoeven zijn dan erg lang
maar ja hij heeft het wel heel de zomer naar zijn zin gehad en vind het daar leuker dan opstal

dus neem van mij aan die wilde paarden zijn gelukkig ookal hebben ze van die kleefdingen in de staart
die beesies weten niet beter

Nona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:03

* de wilde paardjes staan lief te grazen in het natuurgebied, de wilde boze hengst waakt over zijn kudde, in eens vliegt er iets roze door de bosjes. de hengst word nieuwsgierig, vanuit zijn ooghoek ziet hij nog een roze flits. hij word nerveus, en draait zich om. daar staan opeens twee lieve meisjes in roze paardrijkleertjes en een pennyhandleiding 'hoe een wild paard goed te verzorgen zodat ie mooi en schoon in het wild kan leven' en al snel gaan ze aan de slag. mooie roze strikjes in zijn mooi getrokken maantjes en een leuk vlechtje in zijn staart met een roze roosje in het kwastje. ook moet hij nog een lief roze dekje op zijn rugje zodat hij het niet koud heeft Lovers . en zoeff weg zijn de lieve roze meisjes, want de wilde paardjes zijn weer mooi verzorgd en kunnen weer leuk verder leven in het wild. morgen weer een dag voor nog een paardje uit de kudde, the end Doei, doei *

wouw tanneke, je zou voor sesamstraat moeten gaan werken als inspiratiebron. geen saaie verhaaltjes over dikkie dik meer maar nou over de wilde mooi gepoetste en verzorgde paardjes.

sjeeez, ben je echt zo dom of zoek je aandacht Verward you against the world, just give up and face the truth, wild horses are born to be wild Rock-on, dudes!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:08

Zeg eh, misschien een goed plan als we met z'n allen de wilde mustangs in Frankrijgk gaan borstelen. Of de leeuwen in Azie... AFSCHUWELIJK toch hoe die beesten daar kunnen leven zonder POETSBEURT? Haha!

Nona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:11

nee ik wil de gieraffen roze strikjes om hun nekje doen, das lieeeeef

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:13

Ik denk dat Tanneke hier over een jaartje, misschien twee wel heel anders over denkt. Haha!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:16

jantina schreef:
Ik denk dat Tanneke hier over een jaartje, misschien twee wel heel anders over denkt. Haha!

Over een jaartje is ze Penny van Grunsven op een roze Ranch, daar vangt ze wilde diertjes en bewerkt ze in haar persoonlijke schoonheidssalon, na hun poetsbeurt krijgen ze mooie roze strikjes en mogen ze weer lief gaan spelen met hun vriendjes in een groot, ontsmet reservaat.

Nona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:18

dat reservaat is toch wel in een lucht- bacterie- ongedierte- vrije glazenbol he? anders kunnen ze weleens een stofje op zich krijgen of ene bacterie inademen Wow! the horror