Verslaafd aan paarden.. maar niet mogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mltex

Re: Verslaafd aan paarden.. maar niet mogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:17

Ze zijn er ongetwijfeld, hier in buurt schijnt ook paarden blind verhuurd te worden. Heb alleen geen enkel idee waar De steeg ligt.
En een manege dan krijg je paard niet alleen mee maar wel met begeleiding dus hoeft niet per se in groep. Of je kunt met een paar vriendinnen afspreken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:17

Hihi dan valt je verslaving ook wel mee :P

Anders plaats je een oproep op bokt of je af en toe een keer mag rijden op een paard van iemand (eventueel met betaling)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:19

Het gaat niet echt om het rijden... :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:21

Er is vast wel iemand die je wel een keer wil meenemen om een paard te knuffelen, borstelen etc.
(ik heb ook wel eens meisjes meegenomen die zó graag mijn pony wouden borstelen, geen probleem hoor!)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:22

Oow god nu voel ik me echt een penny :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:23

Gewoon eraan toegeven :')

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:23

Wat wil je nou? plaats toch gewoon lekker een berichtje op marktplaats dat je een verzorgpaardje zoekt voor 1 á 2 dagen in de week en dat je niet persé hoeft te rijden. daar zal vast wel iemand op reageren :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:25

vuurneon schreef:

Waar aan, dat ik het ben? :') _O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:26

beestenfreak schreef:
Wat wil je nou? plaats toch gewoon lekker een berichtje op marktplaats dat je een verzorgpaardje zoekt voor 1 á 2 dagen in de week en dat je niet persé hoeft te rijden. daar zal vast wel iemand op reageren :)

Ja dat wil ik het liefst inderdaad... Dan nog maar een keer proberen gesprek aan te gaan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:26

saskiakefie schreef:
vuurneon schreef:

Waar aan, dat ik het ben? :') _O-

:j

Erkenning van het probleem is deel van de oplossing :')

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:27

je bent 19 en je weet niet wat je kan wil en mag?
vreemde zaak..komt zo idd erg penny over :o

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:28

Of op bokt, dat iemand mss wel gezellig vind als je keertje meegaat.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:30

AdnerB schreef:
je bent 19 en je weet niet wat je kan wil en mag?
vreemde zaak..komt zo idd erg penny over :o

Ik weet wel wat ik mag. Ik weet ook wel wat ik wil, maar wat kan niet zo goed nee.
Dus jij weet altijd alles precies en anders ben je penny? :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:31

mltex schreef:
Of op bokt, dat iemand mss wel gezellig vind als je keertje meegaat.

Ja en dat is het dus juist.. dat keertje heb ik niet zoveel aan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:32

Maar dat keertje kan ook uitlopen naar 2 keer per maand :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:32

Een idee>menner? ik zie wel eens oproepjes van menners die in weekend tochtje willen maken en vaak iemand erbij willen voor de veiligheid

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:33

Je bent verslaafd aan paarden zeg je.. maar dat is geen enkel probleem. Wat wél een probleem is is dat je niet verslaafd mag zijn van jezelf.

Je zegt tegen jezelf dat je er niet aan mag denken (heb je wel een geprobeerd niet aan een roze olifant te denken, dat lukt ook niet) en gaat plaatjes van paarden ontlopen. Dat werkt dus averechts. De enige tip die dus zal werken is: geef eraan toe.

Als je kriebels krijgt ga je gewoon even helemaal los in je pennyschap en geef je jezelf bijvoorbeeld een half uur per dag om onbeperkt te dagdromen, marktplaats af te struinen voor je droompaard, plaatjes te bekijken of ergens in een weiland weg te dromen bij hoe mooi de paarden zijn. Desnoods teken je een half uur lang paarden of lees je een half uur per dag trainingstechnieken.

Als het blijvend is krijg je uiteindelijk vast een eigen paard of ga je werken met paarden. Dan is het hartstikke handig dat je energie hebt gestoken in paarden in plaats van het tegenhouden van je gedachten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:36

Het voordeel van een verzorgpaard is dat je niet eindverantwoordelijk bent, dus dat is makkelijker te overzien dan een eigen paard.
En wat over een jaar, dat weet toch niemand?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:38

De hele situatie is al een kwestie van speculeren. Dit jaar is alles nog oké maar ts piekert over de mogelijkheid dat ze volgend schooljaar geen paardenstage heeft.

Wie dan leeft dan zorgt... wie weet komt er toevallig een super paardenstage op haar pad die aan alle eisen voldoet heeft ze zich voor niets zorgen gemaakt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:38

Bedankt voor alle reacties in ieder geval! :)
sallandval: Intussen heb ik er inderdaad al wat aan toe gegeven. Dat dagdromen en op mp rond kijken werkt dan weer echt niet bij mij dan wíl ik het nog meer en word er shagi van.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:39

sallandval schreef:
De hele situatie is al een kwestie van speculeren. Dit jaar is alles nog oké maar ts piekert over de mogelijkheid dat ze volgend schooljaar geen paardenstage heeft.

Wie dan leeft dan zorgt... wie weet komt er toevallig een super paardenstage op haar pad die aan alle eisen voldoet heeft ze zich voor niets zorgen gemaakt.

Nouja ik heb er al bijna 3 jaar last van hoor :) Alleen dan is er nog iets om naar vooruit te kijken, snap je?
Zo 'houd ik het vol'

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:39

Volgens mij weet je gewoon zelf niet wat je wil, als je echt zo graag met paarden bezig wil zijn grijp je alles wat je pakken kan dus ook dat ''ene keertje'' met iemand mee, of zo nu en dan een manegelesje.

Dat je geen verzorgpaard van je moeder mag is haar probleem, je bent 19 kom op zeg. Als die paarden écht jou lust en je leven zijn, wie is jou moeder dan om te zeggen dat dat niet mag? Mijn ouders hebben ook niks met paarden, waren ook niet blij dat ik mijn hele examenjaar 3-4 uur per dag weg was om pony's te rijden + hele weekenden wedstrijden reedt en dus gezakt ben voor mijn havo.. máár dat was wel wat ik het liefste deed en dat weten ze en daarom hebben ze me het nooit verboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:39

Bij een particulier een paar keer in de maand helpen? Iemand die een extra handje wel kan gebruiken, maar het niet altijd nodig heeft? :)
Maar, als het echt niet mag van je moeder, hoewel je 19 bent, wordt het toch moeilijk.. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:42

saskiakefie schreef:
Bedankt voor alle reacties in ieder geval! :)
sallandval: Intussen heb ik er inderdaad al wat aan toe gegeven. Dat dagdromen en op mp rond kijken werkt dan weer echt niet bij mij dan wíl ik het nog meer en word er shagi van.

Ach dat geeft toch niet? Sjagrijnig zijn hoort ook bij het leven en is helemaal niet iets om te moeten voorkomen hoor. Als je nooit ergens sjachie om werd zou niets je toch meer uitmaken? Wat zou dan eigenlijk de reden zijn om je bed uit te komen? Nu weet je wat je wel en niet wil, belangrijke informatie over jezelf toch?

Maar ik ben het met je eens dat er nuttigere dingen zijn dan mp ;) Als je bijvoorbeeld je dagdroom uitwerkt in een plattegrond van je ultieme droomstal heb je een droombeeld waar je naar toe kunt leven, dat maakt de kans dat je je droom ooit bereikt groter.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:43

Anoniem schreef:
Bij een particulier een paar keer in de maand helpen? Iemand die een extra handje wel kan gebruiken, maar het niet altijd nodig heeft? :)
Maar, als het echt niet mag van je moeder, hoewel je 19 bent, wordt het toch moeilijk.. :)

Wordt het toch wel moeilijk? Ik neem aan dat ze zelf overal naar toe gaat en niet door mammie wordt gebracht en gehaald naar stage/school? Gij pakt een fietst, fietst naar paardjes, verzorgt paardjes, en fietst weer terug.. Niks moeilijks aan?