Ervaring met ponykamp Les Chevaux?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:48

Ik heb gezien dat iemand ook in Soerendonk de Boschhoeve heeft gezegd naar mijn mening kan je dan vééél beter bij les Chevaux gaan :j

Ben zelf bij alle 2 de kampen geweest, en nou heb ik niet echt goede ervaringen met de Boschoeve, zeker niet als je eigen pony meeneemt maar dat is mijn mening dus :o Dan zou ik je beter Les Chevaux aanraden, ookal zijn ze streng de lessen en buitenritten zijn daar echt 1000% leuker maar dat is mijn mening :o

Ik ga dit jaar naar duinmanege Poelenburgh en dan instrcutiekamp dus leerzaam voor 15 jarigen denk ik dan :) Is wel iets duurden maar je maakt daar ook een strandrit en je leert er wss mer is dat mss niet iets voor jouw?

Sjisi

Re: Ervaring met ponykamp Les Chevaux?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:51

Ik zal die site eens gaan bekijken van Poelenburgh, want dat klinkt wel leuk! Dankjewel allemaaal ! xoxo!

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:20

Romywils schreef:
Ooooh.... Heeft er iemand nog andere suggesties voor een leuk ponykamp voor een 15 jarige??

eekwal ik ben zelf 16 en dr gaan me er van 14 enzoo maar ik ga met eigenpaardje :d

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:06

de leeftijdsgrens is idd niet altijd heel strikt voor het 16+ Kamp:) voor iemand van 15 kunnen we wel een uitzondering maken

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:39

Les Chevaux vond ik echt niks aan.
Enige wat het leuk maakte, waren de mensen (kinderen) die daar waren. Er was ook maar 1 leuke leiding (naar mijn mening). Ik ben er trouwens een jaar geleden op ponykamp geweest.

enige positief ding dat ik kan bedenken: paarden worden goed verzorgt. En de spooktocht was leuk.

negatief: - douchen was VERSCHRIKKELIJK. in de hele week 2 keer kunnen douchen, en je rijdt 2x per dag. Ik voelde me echt vies. Je mag alleen douchen in je vrije tijd (die je dus niet/nauwelijks hebt) en 's avonds en 's ochtends niet.
- lessen vond ik zelf (bij nader inzien) niet zo goed, en ook niet leuk. Werd dan ook echt afgekraakt terwijl ik echt m'n best deed.
- Je hebt zo weinig / geen vrije tijd. Elke dag MOET je weer perse mee doen met spelletjes...
- veel te groot leeftijdsverschil, ze hadden veel beter in de ene kamer de ouderen en in de andere kamer de jongeren. Je MOET om 11 uur (of half 11, weet ik niet meer) slapen ivm de kleine kinderen. Voor mij was dat gewoon veel te vroeg (slaap normaal niet voor 12 uur). en ja wat ga je dan doen? kletsen. Krijg je weer op je kop. Je mocht dan ook niet uit de slaapkamer.
- Soms was de verzorging iets te. Mijn vriendin mocht haar eigen pony eerst niet eens zelf opzadelen. Omdat ZIJ het goed wouden doen :? ook deden ze die pony ongevraagd de stal in, terwijl die nog nooit in een stal had gestaan. Dat paard had ook een tijdje in een vreselijke blubber gestaan. En dan ook echt een en al modder (paddock).
- Vond de leiding ook totaal niet leuk. (op 1 iemand na)
- Mijn vriendin had heimwee, en mocht niet eens ff (met haar eigen mobiel!!!) naar huis bellen.
- Je MOEST mee met die spooktocht. Mijn vriendin is nachtblind, en ziet dus helemaal niets als het donker is. Die was dus doods bang, achjoh niet klagen.
enz enz.

nee, ik raad het sterk af.

Die in Balkbrug vond ik wel super leuk !

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:09

_horselovee_ schreef:
Les Chevaux vond ik echt niks aan.
Enige wat het leuk maakte, waren de mensen (kinderen) die daar waren. Er was ook maar 1 leuke leiding (naar mijn mening). Ik ben er trouwens een jaar geleden op ponykamp geweest.

enige positief ding dat ik kan bedenken: paarden worden goed verzorgt. En de spooktocht was leuk.

negatief: - douchen was VERSCHRIKKELIJK. in de hele week 2 keer kunnen douchen, en je rijdt 2x per dag. Ik voelde me echt vies. Je mag alleen douchen in je vrije tijd (die je dus niet/nauwelijks hebt) en 's avonds en 's ochtends niet.
- lessen vond ik zelf (bij nader inzien) niet zo goed, en ook niet leuk. Werd dan ook echt afgekraakt terwijl ik echt m'n best deed.
- Je hebt zo weinig / geen vrije tijd. Elke dag MOET je weer perse mee doen met spelletjes...
- veel te groot leeftijdsverschil, ze hadden veel beter in de ene kamer de ouderen en in de andere kamer de jongeren. Je MOET om 11 uur (of half 11, weet ik niet meer) slapen ivm de kleine kinderen. Voor mij was dat gewoon veel te vroeg (slaap normaal niet voor 12 uur). en ja wat ga je dan doen? kletsen. Krijg je weer op je kop. Je mocht dan ook niet uit de slaapkamer.
- Soms was de verzorging iets te. Mijn vriendin mocht haar eigen pony eerst niet eens zelf opzadelen. Omdat ZIJ het goed wouden doen :? ook deden ze die pony ongevraagd de stal in, terwijl die nog nooit in een stal had gestaan. Dat paard had ook een tijdje in een vreselijke blubber gestaan. En dan ook echt een en al modder (paddock).
- Vond de leiding ook totaal niet leuk. (op 1 iemand na)
- Mijn vriendin had heimwee, en mocht niet eens ff (met haar eigen mobiel!!!) naar huis bellen.
- Je MOEST mee met die spooktocht. Mijn vriendin is nachtblind, en ziet dus helemaal niets als het donker is. Die was dus doods bang, achjoh niet klagen.
enz enz.

nee, ik raad het sterk af.

Die in Balkbrug vond ik wel super leuk !

Nou, nou overdrijven is ook een vak.. Ik denk dat sommige negatieve punten ook een beetje aan jezelf lagen.

Saskia1D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:23

De boschhoeve in Soerendonk,
Is echt de allerbeste supermanege ooit...
Ik rijd er zelf 2x in de week en het is echt geweldig ik snap echt niet wat je bedoelt ;p.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:15

l0esje21, niks is overdreven. Dit is gewoon hoe ik het ervaren heb. Ts vroeg om meningen/ervaringen en ik zeg eerlijk hoe ik het vond. Zoals welke punten?

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:13

_horselovee_ schreef:
l0esje21, niks is overdreven. Dit is gewoon hoe ik het ervaren heb. Ts vroeg om meningen/ervaringen en ik zeg eerlijk hoe ik het vond. Zoals welke punten?

Nou ik kan me niet voorstellen dat ze je daar afgekraakt hebben in de les. Ze zijn daar altijd erg positief tijdens de lessen en benadrukken juist je goede punten.
Dat je vriendin heimwee had en niet naar huis heen mocht bellen. Dat snap ik helemaal, als je dan naar huis gaat bellen wordt het alleen maar erger. Ga ergens anders naar een kamp, dan weet ik zeker dat je bij de meeste kampen ook niet naar huis mag bellen.
Dan je punt over dat die pony niet in stal kon. Ik denk dat daar geen goede afspraken over zijn gemaakt. Want als je aan geeft dat je pony alleen op het land kan zullen ze echt je pony niet in een stal zetten.
Deze punten vind ik echt onterecht!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:33

Nou het is toch echt zo. Ik weet niet meer wat ze nou zei, maar iig een paar x dat ik niet op een goed reed en nog wat dingen waarbij ik me best beledigd voelde (weet niet meer precies wat). (Moet ik toegeven, ik reed ook slecht :') ).
Het naar huis bellen was niet alleen om haar heimwee, ook omdat haar hond net die week daarvoor iets ergs had gekregen (ziekte) wat best gevaarlijk was. En nog wat andere dingen.
Ze hadden afgesproken dat het paard in de wei zou staan. Maar die omheining van die weides zijn heel laag, waar haar pony dus over heen sprong ( :') ). Dus toen hadden zij, zonder te overleggen, de pony in de stal gezet. Er is verder niets ergs gebeurd, maar vind toch dat je minstens even moet overleggen.

S00fjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:20

Ik ben er volgens mij heen geweest toen ik 14 was. Omdat ik in de laatste week was gegaan en de omgeving daar dan al weer naar school is, waren er in totaal maar 5 meiden. Allemaal van dezelfde leeftijd dus we hebben het echt heel gezellig gehad. Hele leuke leiding. Ik vond het niveau alleen wel wat laag qua rijden. Buitenritten waren echt super, hele mooie omgeving. Ik heb het in ieder geval leuk gehad maar ik weet niet hoe het is met een grotere groep.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:00

Romywils schreef:
Hmmmm iedereen heeft t maar over dat liedje zingen........

Hihi, klopt! Ik vond het ook niet leuk, maar het ligt er maar net aan of je een onzeker iemand bent ofniet.
Ik heb (gelukkig) toen niks fout gedaan, maar ohjee wat was ik bang hoor. Ik ga dit jaar weer met vriendin, en zit nu een stuk lekkerder in m'n vel.
Ik doe het voor de geweldige paardjes, en de geweldige buitenritten :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:03

_horselovee_ schreef:
Nou het is toch echt zo. Ik weet niet meer wat ze nou zei, maar iig een paar x dat ik niet op een goed reed en nog wat dingen waarbij ik me best beledigd voelde (weet niet meer precies wat). (Moet ik toegeven, ik reed ook slecht :') ).

Heb ik ook gehad. Bij de eerste dressuur les om te kijken of je bij je pony paste etc.
Ik was helemaal verliefd op het beestje, en hij was heel braaf etc.
maar ik kreeg hem niet in galop. Nou, die vrouw werd boos, en maar schreeuwen dat ik niet mee mocht op buitenrit en een andere pony moest (tja, pennyliefde) en dat ik gevaarlijk deed, terwijl ik gewoon nog niet zo goed kon rijden, en super onzeker was. Heb daar toen echt huilend in bed gezeten.. Uiteindelijk toch wel alles met die pony mogen doen, ook de buitenritjes. Maar nog steeds een gruwelijk hekel aan die ene leiding. De rest was wel superleuk van de begeleiding hoor.

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:22

ik ben er vorig jaar ook geweest.
We hadden daar een hele gezellige groep.
Soms is het wel streng, ligt er denk ik ook aan welke leiding je hebt. (vorig jaar kwam er halverwege niet zo'n leuke leiding bij, die hadden we een soort van weg gepest toen... :oo )
Het zingen is soms wel wat irritant ja, en ook om soms wat onzinnige redenen. mijn vriendin ging haar beugels doen terwijl ze reed, dat mocht dus blijkbaar niet. :?
Maar de buitenritten zijn wel leuk. het bos is lekker groot. en je gaat ook 1 keer een lange rit doen waar je ook lekker lang gaat galoperen <3
Het leeftijds verschil kan idd wel uitlopen. de oudste was 16 (mijn vriendin) en de jongste IDK iets van 9 ofzo...

Maar het ligt er dus gewoon aan wat je er zelf van maakt. Ga je met vriendinnen dan kan het gewoon super leuk worden.

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 12:39

Allemaal weer bedankt voor de reacties, ik denk dat ik het toch wel leuk zou vinden, maar dan wel voor een 16+ kamp zou gaan, ik ben volgend jaar namelijk al 16 haha.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:59

Leuk! Heb je al iets besloten of je al ergens voor op gegeven?

Misschien kan je in dezelfde week als ik?
Mijn vriendin en ik gaan dit jaar ook. + een andere vriendin is leiding van mijn week, en er komt nog een bekende die ik mijn vorige ponykamp heb leren kennen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:08

Ik denk dat je gewoon een keertje een proefritje moet gaan maken op de maneges die je aanspreken....

Ik ben zowel op Leschevaux als bij de boschhoeve geweest..... Leschevaux is veel groter dus alles is veel strakker geregeld en gepland.... Als je daarvan houd is dit ideaal.... De boschhoeve is wat intiemer.... Er is meer een ons kent onssfeer..... Ook daar moet je van houden!

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:58

Ik woon er heel dichtbij, in hetzelfde dorp zelfs(: Ik woon tegenover het restaurant daar in het dorp, mocht je er heen gaan, haha:P

Het is opzich een leuk ponykamp hoor, gezellig, maar de kwaliteit paarden is niet echt super. Bovendien heb je hele grote groepen en je mag niet echt heel veel op buitenrit, daarmee bedoel ik niet dat je niet vaak gaat, maar dat er niet veel afwisseling is. Mijn vorige ponykamp had je buiten ook wat lage hindernisjes, die hebben we hier in het bos ook zat, maar daar mag je niet over, je galopeerd niet veel en noujaa, het is niet echt heel bijzonder. Het hoeft natuurlijk niet allemaal spectaculair, dat kan ook niet vanwege de veiligheid, maar ik vind het gewoon een té erg georganiseerd ponykamp, niet echt wat om aan te raden als je het mij vraagt!

Ik rijd dan ook niet daar, maar in een manege hier 2 kilometer verderop:P Helaas organiseren ze daar geen ponykampen, want anders had ik je die zéker aangeraden, want ze hebben daar gewoon super pony's, een spring(buiten)bak, en grote en een kleine binnenbak.

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 16:07

Hmm mn mening is weer wat veranderd hahaha. Lijkt me ineens niet meer zo leuk, als het zo georganiseerd enzo.. Niks voor mij ;)
Omdat het nu te laat is om nog te boeken voor ponykamp, ga ik waarschijnlijk pas volgend jaar, dus nog genoeg tijd om een kamp te zoeken wat helemaal bij mij past.
Ben wel erg blij met jullie reacties!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:13

sannerocky schreef:
Ik woon er heel dichtbij, in hetzelfde dorp zelfs(: Ik woon tegenover het restaurant daar in het dorp, mocht je er heen gaan, haha:P

Het is opzich een leuk ponykamp hoor, gezellig, maar de kwaliteit paarden is niet echt super. Bovendien heb je hele grote groepen en je mag niet echt heel veel op buitenrit, daarmee bedoel ik niet dat je niet vaak gaat, maar dat er niet veel afwisseling is. Mijn vorige ponykamp had je buiten ook wat lage hindernisjes, die hebben we hier in het bos ook zat, maar daar mag je niet over, je galopeerd niet veel en noujaa, het is niet echt heel bijzonder. Het hoeft natuurlijk niet allemaal spectaculair, dat kan ook niet vanwege de veiligheid, maar ik vind het gewoon een té erg georganiseerd ponykamp, niet echt wat om aan te raden als je het mij vraagt!

Ik rijd dan ook niet daar, maar in een manege hier 2 kilometer verderop:P Helaas organiseren ze daar geen ponykampen, want anders had ik je die zéker aangeraden, want ze hebben daar gewoon super pony's, een spring(buiten)bak, en grote en een kleine binnenbak.

Ben ik niet helemaal met je eens..
Je bent met zo'n 50 man op ponykamp, en word verdeeld in 4 groepen..
Wij hebben toen heel veel afwisselende ritten gereden tijdens de buitenritten, en iedere dag hadden we volgensmij ook wel een buitenrit (iig bijna iedere dag)
En wij zijn ook nog over een cross-stukje geweest, naja, ze noemde het volgensmij de springbosjes. En of je veel galoppeert hangt van je ervaring en je groep af.
Je had (iig bij ons) 2 groepen echt beginners, 1 half gevorderd (zat ik bij) en 1 groep gevorderd

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:19

@sannerocky Dat ieder een mening heeft over het wel of niet leuk zijn van ons kamp en daar zijn redenen voor heeft snap ik.

Maar waarom vind jij de kwaliteit van mijn paarden niet goed? Daar ben ik wel heel nieiwschierig naar..

@lauwtje groepen zijn niet groter als 40 kinderen, 50 is wel heel veel

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:10

rink schreef:
@sannerocky Dat ieder een mening heeft over het wel of niet leuk zijn van ons kamp en daar zijn redenen voor heeft snap ik.

Maar waarom vind jij de kwaliteit van mijn paarden niet goed? Daar ben ik wel heel nieiwschierig naar..

Hmm, ik lees net dat ik wel heel afkrakend commentaar heb neergezet, dat was niet zo bedoeld, haha. Nou ik vind ze een beetje simpel, sommigen lopen er al zo lang dat ze gewoon achter de rest aan tuffen en er haast niet achterweg te krijgen zijn. Daar ontkom je natuurlijk niet aan bij een manege, dat snap ik. En nu snap ik ook wel dat dat voor de kleintjes ook wel nodig is hoor, maar ik heb nooit echt een leuke pony gezien waarvan ik dacht, goh, dat lijkt me een leuk paardje! Kwaliteit is daar inderdaad het verkeerde woord voor, sorry daarvoor(: Daar ontkom je natuurlijk niet aan bij een manege

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:29

Ik vind het kwalijk dat je daar zo over oordeeld Sanne. Je hebt immers hier niet vaak gereden. Je kent onze paarden totaal niet! Ik denk dat de kwaliteit van onze paarden juist een groot pluspunt hier is. Veel dressuurmatig geschoolde paarden, diversiteit en daarnaast braaf. Rijden in een rijtje doen we hier niet, groepsruiters dienen namelijk zelf te kunnen sturen en draven voordat ze echt in een groep gaan rijden.

Je kunt hier pas over oordelen als je de moeite neemt ze te leren kennen..

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:57

sannerocky schreef:
rink schreef:

Hmm, ik lees net dat ik wel heel afkrakend commentaar heb neergezet, dat was niet zo bedoeld, haha. Nou ik vind ze een beetje simpel, sommigen lopen er al zo lang dat ze gewoon achter de rest aan tuffen en er haast niet achterweg te krijgen zijn. Daar ontkom je natuurlijk niet aan bij een manege, dat snap ik. En nu snap ik ook wel dat dat voor de kleintjes ook wel nodig is hoor, maar ik heb nooit echt een leuke pony gezien waarvan ik dacht, goh, dat lijkt me een leuk paardje! Kwaliteit is daar inderdaad het verkeerde woord voor, sorry daarvoor(: Daar ontkom je natuurlijk niet aan bij een manege

In een rijtje achter elkaar aan tuffen??? Daar ben je zelf toch bij als ruiter?!? Dat ligt dan aan de kunde van jou als ruiter en niet aan het paard waar je op rijd. Als jij in een rijtje achter een ander aan rijd omdat je hem/haar er niet achter weg krijgt, ligt het toch echt wel aan de kwaliteiten van jou als ruiter. Misschien moet je daar eens over na denken....

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:27

Ik ben ook op kamp geweest daar, wel een heeeel aantal jaartjes geleden. Je doet veel op dit kamp, redelijk strenge leiding, maar misschien toch ook wel nodig. Ik had de pech dat ik een trappende rotpony had die ik in mijn eentje moest doen. De buitenritten waren wel leuk, de lessen daar weet ik niet zoveel meer vanaf. Wij hebben toen ook nog een F-proefje gereden met jury en nette kleding en al. Er was een groepje meiden die de zadelkamer in de gaten moesten houden en de kinderen die hun bitten waar ook maar een heeeel klein beetje resten op zaten hadden opgehangen moesten gelijk een liedje zingen. Ze hadden wel een erg leuke kar waar je dan met de hele groep op ging en zo gingen we dan naar een meertje op een camping. Ook hebben we nog een lesje voltige gehad.