wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:33

Een Andalusiër of een zwarte Kwpn'er met een wit kolletje. Liefst een ruin. En waar kom ik mee thuis? Een zwartbruine Hannoveraan met een grote bles en 3 witte voetjes. Maar goed het was liefde op het eerste gezicht, zowel qua karakter als uiterlijk.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:34

mijn eerste pony was liefde op het eerste gezicht maakte niet uit wat het was.
Kwam mijn knappe welsh bijna 4jr geleden tegen op internet zo'n 2uur hier vandaan.
hij was nog maar één jr oud.
toen kwamen de gedachten van een knappe sierlijke Kwpn'r. vos(is mijn pony ook:D) minstens70 groot moest onbeleerd zijn, liefs een merrie van 2/3/4jr oud.

werd uiteindelijk een jr geleden een kwpn'r
1.65plus
ruin
bruin
toen 9jr onbeleerd en enorm verwaarloosd :(:)

hij is nu aan de hand mega lief maar sinds een pr weken een draak onder het zadel (hoop dat het door de lente komt. meneer springt voor elk papiertje weg en stelt zich overal ineens vooraan, als hij de kans krijgt gaat hij er vandoor. en dat terwijl hij altijd de braafste was :j
hij sprong vandaag de sloot in en ik was de eerste keer van hem afgevallen _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:35

Wat een heerlijke verhalen....... genieten dit. Thanks, meiden! :+:

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:37

geerke schreef:
een zwarte hengst...en ik heb hem :D
Afbeelding

Uitslover!! :D :D :D

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:38

Eigenlijk was ik nog helemaal niet op zoek naar een paard, maar had wel wat eisen voor 'later'. Qua kleur had ik niet echt een voorkeur, maar wilde geen schimmel of bonte. Verder zocht ik een nuchter, vriendelijk paard waarmee ik lekker mee buiten kon rijden, van een jaar of 7/8.

Tja en toen kwam er ineens een bont veulentje op mijn pad, een heethoofdje, die nu inmiddels onder het zadel is maar die buitenritjes zijn nog heel ver weg. :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:39

Een stoere grijze welsh hengst. Nu heb ik een stoere grijze welsh ruin, die destijds te laat gecastreerd is en dus met lekker veel attitude. :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:40

Ik wilde een merrie, Haflinger, braaf karakter.
Ik heb een merrie, een Haflinger met een ROTKARAKTER :+

Afbeelding

Maar een goed paard heeft véél karakter zeggen ze toch? Niet? :')

Dit is wel paard 2...

Mijn eerste paard ging zo:

Ik ging 8 jaar geleden op pad voor een haflinger met een doel op wedstrijden rijden,
en kwam thuis met een Engelse Volbloedmerrie van 16 die nooit gereden ging kunnen worden.

Maar God, wat is ze mooi :+: Ik vind haar nog steeds even prachtig als toen ik haar 8 jaar geleden kocht!

Afbeelding

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:41

Vroeger wilde ik een groot zwart snel paard dat natuurlijk alleen naar mij zou luisteren (teveel Penny gelezen), liefst een hengst natuurlijk.
Het is geworden een bonte merrie die geen sportwonder is, maar wel heel erg braaf en een geweldig dier. En dat is maar goed ook, want met dat grote zwarte gevaarlijke paard had ik nooit overweg gekund!

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:42

Haha , eerst wou ik een leuke bruine merrie, absoluut GEEN fjord. Je kan het al raden: het is een lieve fjordenruin geworden!! <3

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:42

Ik wou een Zangersheide-merrie, liefst niet te groot, geen schimmel en niet te veel aftekeningen.
Ik heb exact wat ik wou: een bruine Z-merrie van (nu nog) 1.60m met enkel rechtsachter een klein wit voetje.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:46

Leuk om al die verhalen te lezen!

Toen ik net begon met rijden wilde ik altijd een IJslander of een Fjord. Later, toen ik een jaar of 12 was veranderde dit in een pony van een jaar of 10 (een ruin) waarmee ik leuk dressuur kon rijden en kon springen. Uiteindelijk kwam ik met m'n ex-polopony thuis, van 16 jaar die ook nog eens merrie was :P Was super blij met haar, totaal anders dan ik wilde, maar ja, als de klik er is :) Ze leeft nu alleen niet meer.
Afbeelding

In juni ga ik op zoek naar een paard (ben te lang voor pony's). We gaan op zoek naar iets tussen de 6 en de 10, moet een B-proefje kunnen lopen. Ben benieuwd waar we mee thuis komen :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:52

Vroeg toen ik penny was:P wou ik een zwarte hengst die alleen naar mij luisterde :')
En had toen een zwarte merrie shet gekregen ( maar ze luisterde wel alleen naar mij :+ )

En toen ik 2 jaar geleden opzoek ging om een paardje te kopen wou ik echt een arabier met een lekker pittig karakter en echt geen fries/fjord/halflinger.

En het is geworden een friesXkonik en ik ben er heeel blij mee! Ze dan ook niet heel pittig meestal niet vooruit te branden, maar ze heeft soms dr bui dat ze super druk is en dat is dan ook wel leuk :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:56

Apart kleurtje, wat leuk!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:58

Een zwarte arabische hengst natuurlijk! *\o/*
En wat ik nu heb...
niet zwart
geen arabier (wel NRPS bloed)
en geen hengst! -O-

Maar wel een super lieve bruine pony :))
Afbeelding

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:01

ik wou rustige een fjorden hengst of ruin is ouder lekker relaxt bospaard (en absoluut geen arabier)

en het werd een........................ kruising arabier x haflinger merrie raceknollie met veel pit

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:03

@ Yamcha, Dank je wel is ook 1 van de redenen dat ik haar heb gekocht hoor! Vond haar zo speciaal <3

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:08

Toen ik 10 was, wilde ik altijd een Fjord. En dan het liefst een hele lompe :').
Een paar jaar later wilde ik een Newforest sportpony, of een schimmel. En nóg iets later wilde ik graag OF een slanke hanflinger merrie met potentie voor de sport OF een 'gewone' sportpony. Het is uiteindelijk een Halinger geworden, slank type, merrie en ontzettend lief. Toen ik haar op internet zag (rond oktober vorig jaar) wist ik al, dat is een pony voor mij! De eerste keer dat ik haar in het echt zag, was het echt liefde op het eerste gezicht, en ik zou haar echt niet meer willen missen!

Afbeelding

Ooops, beetje een grote foto :=
Laatst bijgewerkt door Merel___ op 31-03-12 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:09

ik wilde een mooie sprortmeerie liefst een schimmel
wat heb ik nu 2 friezen :')

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:15

Ik heb echt altijd gezegd: Wat er ook gebeurt, GEEN Fries!!!! Slome, poedersuiker beesten!

En je raadt het al, ik heb een fries _O- En ja, ze is het ideale paard voor me, al 9 jaar lang <3 Friezen vind ik echt nog steeds niets aan, maar ik zeg iig nooit meer dat ik nooit meer een fries wil.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:16

Yviertje schreef:
Ik heb echt altijd gezegd: Wat er ook gebeurt, GEEN Fries!!!! Slome, poedersuiker beesten!

En je raadt het al, ik heb een fries _O- En ja, ze is het ideale paard voor me, al 9 jaar lang <3 Friezen vind ik echt nog steeds niets aan, maar ik zeg iig nooit meer dat ik nooit meer een fries wil.

ik hoor mezelf nu echooooooooo _O-

maar ik vind friezen wel mooi :')

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:17

Het maakte mij niks uit hoe die eruit zag als het maar een merrie was met een superlieve en brave/makke innerlijk en deze heb ik nu gevonden :D maar mijn eerste paardje was wel mijn droompony ook. Roodschimmel met bruin hoofdje, een welsh en heeeeel lief en braaf/mak :D .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:20

Ik wilde van kleins af aan altijd een fjord/haflinger of een ijslander.

Ik begon met een haflinger die ik nu bijna 18 jaar heb, later kwam er nog een fjord bij die ik inmiddels ook alweer 14 jaar heb. En ja....wie weet komt die andere ook nog eens maar kwa gangen paarden heb ik de laatste tijd mijn hart verloren aan het tennessee walking horse.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:30

10 jaar geleden wilde ik een kwpner, een ruin, 5 à 6 jaar oud, met wat wedstrijd ervaring,
Rond de 1,65 groot en absoluut geen vos.

Wat heb ik gekocht een merrie, een vos, 5 jaar oud, onbeleefd
Maar oh wat ben ik nog steeds super blij met haar

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:34

Wat een leuk topic!

Ik wou "vroeger" altijd zowiezo een merrie, met ruinen kon ik niet opschieten.
Heel raar, maar van de paarden waar ik af ben gevallen, waren allemaal ruinen.
Merrie's vond ik gewoon het einde. En ruinen, onbegrijpelijk! Al m'n verzorgpaarden waren ook merrie's, op enkele ruin na, maar dat was vaak voor korte duur...

Het type wat ik vroeger wel wou hebben was:
Andalusier/Fries met hele lange manen, een beetje (donker!)sprookjes paard. Een fries met veel wit (mag niet natuurlijk ;) ) had ik echt gaaf gevonden.
Verder had ik niet veel dingen waar ik op keek, maar ik wou niet een grote KWPNér of iets.
Nee, iets kleiner, compacter, maar vooral heel nuchter en braaf.
(en ja... ik droomde over hoge scores op wedstrijden, over bekers en finales. Beetje penny, mag je wel zijn toch?)

En dan heb ik nu Athos.
Een haflinger ruin (luxe type), braaf en toch eigen mening. Maar onze band, is zo sterk! Hij is zo super leuk!
Echt een pony van goud <3
Hij

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:35

Ik wou een fries met hele mooie lange manen..............................

:')
Afbeelding

Maar ze is wel heel erg opgeknapt gelukkig!
Afbeelding ©Air