welk paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ayla31

Re: welk paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:48

wat grotere tinker of een grote stevige kwpn?
veel succes in ieder geval met zoeken.

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 14:58

hoi allemaal
ik ben dus verliefd geworden op deze
http://www.aanbod.be/dieren-en-toebehor ... 928716.htm
wat denken jullie?
Ik ben nu nog aan het praten met de eigenaar, weet dus niet of het paard in belgie staat maar weet wel dat hij Velma heet
hopelijk kom ik tot een akkoord ben er verliefd op hahaha

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 14:59

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:26

mooi paardje hoor!!
heb je hem al eens gezien?
hoop dat het wat is en dat de klik er is.
succes

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:04

Dat is een groot paard voor iemand van jouw formaat. Mooi is hij wel.

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:11

Ja is wel groot maar oei, probleempje
Het paard staat in engeland.Hoe los ik dit op?
Iemand ervaring daarmee?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:13

das wel een probleempje ja :=

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:21

pitjoutje schreef:
Ja is wel groot maar oei, probleempje
Het paard staat in engeland.Hoe los ik dit op?
Iemand ervaring daarmee?

Via de Bonte Parels in Zenderen zou je hulp kunnen krijgen om het paard te importeren. Zenderen ligt nabij Almelo, Twente. Maar jij woont geloof ik in Belgie, niet waar?

De Bonte Parels gaan geregeld naar Engeland om vandaar uit goede tinkers te importeren. Zij hebben er ervaring mee en verstand van. Je zou hen eens kunnen bellen en advies kunnen vragen.

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:33

ik heb dus deeigenaar nog eens gecontacteerd,maar krijg deze melding
Het paard is nu in Londen, Engeland. Ik heb een goed tehuis voor het paard zo snel mogelijk. Ik zal een oor operatie te hebben heel snel, ik heb geen tijd hebben om zorg te dragen voor het paard vanwege mijn slechte gezondheidstoestand. Ik zal verzending van het paard voor jou. Het zal een paar uur vliegen en je zal het paard in België te ontvangen. Merk op dat je moet de verzendkosten van het paard direct te betalen aan de luchthaven.

Ik zal deze informatie nodig om het paard aan jou.

Uw volledige naam .....................?
Staat .......................?
Stad ..........................?
Postal postcode .............?
Prive adres ...............?
Telefoonnummer ............?
Dichtstbijzijnde luchthaven ...................?

Bedankt en wachten om uw gegevens te ontvangen.
groeten,
Larry.

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:34

Ik heb dus video en foto gekregen van dit paard,maar betrouw hier iets niet ze praten direct van de kosten hmmm

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:35

pitjoutje schreef:
ik heb dus deeigenaar nog eens gecontacteerd,maar krijg deze melding
Het paard is nu in Londen, Engeland. Ik heb een goed tehuis voor het paard zo snel mogelijk. Ik zal een oor operatie te hebben heel snel, ik heb geen tijd hebben om zorg te dragen voor het paard vanwege mijn slechte gezondheidstoestand. Ik zal verzending van het paard voor jou. Het zal een paar uur vliegen en je zal het paard in België te ontvangen. Merk op dat je moet de verzendkosten van het paard direct te betalen aan de luchthaven.

Ik zal deze informatie nodig om het paard aan jou.

Uw volledige naam .....................?
Staat .......................?
Stad ..........................?
Postal postcode .............?
Prive adres ...............?
Telefoonnummer ............?
Dichtstbijzijnde luchthaven ...................?

Bedankt en wachten om uw gegevens te ontvangen.
groeten,
Larry.

Neem hier eens contact mee op, telefonisch http://www.tinkerhoeve.nl/ en vraag hen eens of zij dit paard kennen, of ze iets van de achtergrond weten, of ze bekend zijn met zijn bloedlijnen. Misschien weten zij meer, een mogelijk addertje onder het gras. Mail eens alle gegevens naar hen door.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:40

Dit is wel een beetje apart inderdaad... Lijkt niet uit een vertaalmachine te komen (althans, als ik het vrij letterlijk terugvertaal naar Engels klopt het nog niet helemaal, vaak is dat wel het geval als het door een vertaalmachine is gehaald), maar het direct spreken over kosten is ook wel erg apart, mee eens... Lijkt me toch niet hetgeen waar je in de eerste instantie over mailt... Mailtje komt wat kil over, alsof het om een ding gaat ipv om een dier...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:45

Zou maar niet op deze advertentie afgaan, hangt idd wel een luchtje aan. Lekker verder kijken! Er staan zoveel paarden te koop.
Daarnaast, een beetje volwassen vent weegt al snel 90 kg, als jij verwacht nog 10-20 kg af te vallen, dan kun je elke leuke kwpn-er of nrps-er kopen die getalenteerd genoeg is om verder te komen in de dressuurring. Er zijn er ook genoeg rond de 1.60 waar je prima op zou passen. De keus voor een volwassen paard, i.p.v. een puber van 3 of 4, is ook heel wijs, omdat hij/zij dan, behalve tussen de oren, fysiek ook volgroeid is.

Edit: dubbel woord weggehaald

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:57

Hallo , heb eventjes contact opgenomen met de tinkerhoeve en de mensen zijn er daar al mee bezig
vriendelijke mensen

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:56

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:46

pitjoutje schreef:
Hallo , heb eventjes contact opgenomen met de tinkerhoeve en de mensen zijn er daar al mee bezig
vriendelijke mensen

Ik ben erg benieuwd. Zij zouden dat paard voor je misschien kunnen importeren als het iets mocht zijn omdat zij geregeld die kant op gaan. Maar laat je het hier weten als ze je op de hoogte brengen?

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 13:10

Hallo, wel een mooie merrie, maar niet echt mijn type vind haar te groot
maar ondertussen maar verder uitgekeken en nog afwachten op een antwoord van de tinkerhoeve, ben ik hier even aan het nadenken geweest en toen dacht ik plots aan luc die hier in de buurt woont.
Hij heeft dus een 3 jarige zwarte tinkerhengst staan( onbeleerd nog) met witte bles en 2 witte voeten
ouders hadden papieren de zwarte hengst niet .ik ben gaan zien liet zich strelen enzo is nu 1.57 groot
Nu vraag ik me af kan ik hem inschrijven in de tinkerstamboomboek met der tijd als dekhengst en zijn tinkers moeilijk te leren?

grt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:37

pitjoutje schreef:
Hallo, wel een mooie merrie, maar niet echt mijn type vind haar te groot
maar ondertussen maar verder uitgekeken en nog afwachten op een antwoord van de tinkerhoeve, ben ik hier even aan het nadenken geweest en toen dacht ik plots aan luc die hier in de buurt woont.
Hij heeft dus een 3 jarige zwarte tinkerhengst staan( onbeleerd nog) met witte bles en 2 witte voeten
ouders hadden papieren de zwarte hengst niet .ik ben gaan zien liet zich strelen enzo is nu 1.57 groot
Nu vraag ik me af kan ik hem inschrijven in de tinkerstamboomboek met der tijd als dekhengst en zijn tinkers moeilijk te leren?

grt

tinkers lijken mij niet moeilijk om te beleren. De maat van deze tinker is mooi. Maar kun jij met dat dier overweg? En ben jij bekend met het beleren van paarden? Ik denk dat als de ouders beiden ingeschreven staan in het stamboek en de vader is erkend, dat je d.m.v. dna onderzoek de papieren alsnog er bij kan krijgen en dan evt. zou kunnen zien of hij erkend wordt als dekhengst.

Maar ik begrijp dat je graag een hengst wilt? Kun je een hengst de omstandigheden bieden die nodig zijn, zoals weidegang waar hij niet uit kan breken als hij merries ziet?

pitjoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 17:41

hoi, Hij zou niet thuis staan bij mij, hij zou staan op de stal waar ik 3 x priveles neem.
Nele, is gewoon om met hengsten om te gaan,ik heb altijd jonge paarden geleerd in koets, maar nooit onder de man. moest ik een probleem hebben hulp heb ik zeker en vast.
Nele heeft ook haar eigen dekhengst( volbloed)http://www.freewebs.com/pitjou/hengst.html
loopt gewoon buiten in de wei naast de merrie's , ook als wij buiten rijden in de piste, heeft dus manieren
grt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:17

Oke, het hangt af van de stalhouder en als die dat gewoon is en geen problemen maakt is het prima.

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:25

Welsh Cob of een fjord,tinker,haflinger die zijn allemaal redelijk stevig gebouwd :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:32

carditjeuh schreef:
Welsh Cob of een fjord,tinker,haflinger die zijn allemaal redelijk stevig gebouwd :)

Ja en ze worden niet graag gezien in de dressuurring. Men begint daar nu net een beetje te wennen aan barokke paarden.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:56

In de dressuurring worden graag paarden gezien met souplesse en schwung en daar ontbreekt het meestal aan bij die wat zwaardere rassen.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:13

Langcara schreef:
carditjeuh schreef:

Ja en ze worden niet graag gezien in de dressuurring. Men begint daar nu net een beetje te wennen aan barokke paarden.

MarChak schreef:
In de dressuurring worden graag paarden gezien met souplesse en schwung en daar ontbreekt het meestal aan bij die wat zwaardere rassen.

uitzonderingen zijn er altijd :j
waarom niet gaan kijken bij een leuke haflinger, die netjes een L proef kan lopen?
Maar wel achter een tinker aan gaan die ergens in Engeland staat?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:44

Marieke1495 schreef:
uitzonderingen zijn er altijd :j
waarom niet gaan kijken bij een leuke haflinger, die netjes een L proef kan lopen?
Maar wel achter een tinker aan gaan die ergens in Engeland staat?

Er zijn altijd uitzonderingen, maar daar moet je niet te veel vanuit gaan. Je moet gewoon weten wat je allemaal met het paard wil gaan doen en het paard dus afstemmen op je doeleinden en de mogelijkheden die je zelf te bieden heeft. Een paard dat dus bij je past.

Wil je dressuurwedstrijden of juist springen? Of allebei? Of van alles een beetje? alleen maar buitenrijden? Wat moet het paard allemaal kunnen? Dat zijn de vragen die je jezelf moet stellen. En dan het temperament van het paard afstemmen op het jouwe. Je moet het paard kunnen en durven te rijden, je moet er vertrouwen op hebben.

Een haflinger is een pony. Op een pony op wedstrijd gaan, dat kan nog tot de 18 en dan moet je al tegen vooroordelen vechten. Om dan ook nog tussen paarden te gaan rijden is eigenlijk gekkenwerk.