Topper?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:57

Haha ja inderdaad Niobe. Denk dat dat wel een strak plan is dan, aangezien hij nog niet eens een B proefje kan lopen en dus eigenlijk helemaal geen topper is. Moet ik hem toch teleurstellen morgen :(:)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:57

Mijn paard vind ik het mooiste & liefste paard van de wereld..
echt getalenteerd is ze niet maar toch is ze mijn topper :P

Geeft denk ik meer aan hoe jij over je paard denkt.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:58

Niobe schreef:
Oké, ik stel mijn paard voortaan wel voor als: Doorsnee hobbelpaard, oke? :')

Hahaha :')

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 22:02

LisErm94 schreef:
Mijn paard vind ik het mooiste & liefste paard van de wereld..
echt getalenteerd is ze niet maar toch is ze mijn topper :P

Geeft denk ik meer aan hoe jij over je paard denkt.

Wat is dit nou weer voor een opmerking? Ik stel gewoon een vraag, ik geef toch verder geen waardeoordeel over jou paard, of wel dan? Hoef je dat ook niet over mij te doen hoor :)

Esry

Re: Topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:11

Ik wil niet voor iemand anders praten hoor, maar het geeft al wel iets aan dat je dit vraagt.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:13

Ik vind dit eigenlijk nergens op slaan.. Mijn paard is voor mij een topper omdat ik gek op m ben. Daarom is het mijn topper.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:14

Sorry, maar ik vind dit echt een beetje kansloos. Wat maakt jou het uit , hoe mensen hun paard noemen?
Ookal is het de grasmaaier van de buurman die je een topper noemt . Wel leuk , dat paard bij ons op stal zelf Topper heet, en ik dus lekker de hele dag topper tegen hem mag zeggen!:) <3

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 22:15

Wat dan? Ik zeg toch in mijn op dat ik best begrijp dat iemand blij is met zijn paardje? Ik snap alleen die term topper niet en vraag me af hoe je dan bijvoorbeeld een Totilas zou omschrijven. Ik zeg nergens dat je niet blij moet zijn met je paard, ongeacht zijn prestaties :j

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:16

Ja ik snap je punt, maar het komt wel een beetje zo over. Maar goed, je hebt nu in ieder geval je antwoord ;)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:17

TS mijn pony heeft nog nooit een officiële wedstrijd gelopen, toch is het mijn topper :)
Gewoon omdat ik zo blij ben met wat ik allemaal al heb berijkt met haar.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:18

IndianLady schreef:
:')

Voor de eigenaren zelf is hun dier natuurlijk hun topper. Ze zeggen toch niet dat het een wereld/ Nederlands toppertje is?

Eens met Naborah.

Mee eens.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:18

Ik vind Mercury ook een topper, mijn topper en ik ben ontzettend trots op haar! Dat kan niemand me afnemen, zelfs Totilas niet!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:19

Ik denk dat de TS nu wel half bokt begrijpt! ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:19

kleinvosje schreef:
ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt, eerlijk gezegd. Wat de anderen ook al zeggen, het gaat om wat jij van je paard of pony vindt, en niet wat de werkelijkheid op wedsdtrijdgebied is.

Helemaal mee eens.

Als ik naar mijn paard kijk maakt mijn hart een sprongetje.
Als iemand anders naar mijn paard kijkt denken ze...ja...een paard.

Een niet paardrijdende collega dacht ooit eens dat ik echt een super kampioen op stal had door de manier waarop ik over haar praat...
toen ik dat merkte heb ik het maar even genuanceerd....maar ik ben nu eenmaal trots op haar...op mijn topper.
In mijn dromen rijdt ik Totti links en recht voorbij...

...als ik dan wakker wordt denk ik zo....echt waanzinnig gedroomd.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=0m_lU2RA9Ak

In de letterlijke zijn geen Olympische topper..nee dat niet nee.

Er zijn echter ook mensen die echt denken een toptalent op stal te hebben.....iets wat vaker niet waar dan wel waar is...maar ja...ook daar kan ik me niet druk om maken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 22:23

Nogmaals, ik maak me niet druk en ben alleen maar blij als mensen blij zijn met hun paard. Ik snap de term topper gewoon niet als het gaat om een doorsnee paard, en dat bedoel ik niet slecht, heb er zelf ook eentje. Het viel mij gewoon op dat er de laatste tijd veel met die term wordt gegooid.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:26

Ik noem mijn paard ook soms Super, of een Topper, of wat dan ook. Waarom? Omdat hij altijd zijn best doet en binnen zijn eigen kunnen vaak mooie prestaties neerzet, waar hij zich erg moet voor inspannen. Ik vind het dan ook top als hij iets nieuws leert of iets (voor zijn doen) buitengewoon goed doet. Dan is hij een topper, in zijn categorie ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:27

Abiola schreef:
Nogmaals, ik maak me niet druk en ben alleen maar blij als mensen blij zijn met hun paard. Ik snap de term topper gewoon niet als het gaat om een doorsnee paard, en dat bedoel ik niet slecht, heb er zelf ook eentje. Het viel mij gewoon op dat er de laatste tijd veel met die term wordt gegooid.

Je moet de term Topper niet te letterlijk nemen. Topper = niet gelijk aan toptalent.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 22:29

Maar hoe omschrijf je dan Totilas, als super topper? Echte topper? Dat is meer wat ik bedoel, ik wil niemand zijn paard afkraken hoor.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:29

NatasjavE schreef:
Je moet de term Topper niet te letterlijk nemen. Topper = niet gelijk aan toptalent.

Nee, kijk maar naar de Toppers _O-

Ik sluit me ook bij je eerdere verhaal aan Natasja, dat is precies ook hoe ik over mijn paard denk en neig te praten. Ook al zijn we op het moment een beetje aan het struggelen in de M1 en hebben we onwijs veel oefening nodig.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:31

Totilas zou ik ook gewoon een topper noemen? Niet persé echte topper of supertopper :=
Totilas is gewoon Totilas en Cas is gewoon Cas. Valt niet te vergelijken, toch vind ik het beide toppers.

NatasjavE

Abiola schreef:
Maar hoe omschrijf je dan Totilas, als super topper? Echte topper? Dat is meer wat ik bedoel, ik wil niemand zijn paard afkraken hoor.

Een toptalent dus.
Een zeer getalenteerd topdressuurpaard.

Mijn topper zal ik echt niet omschrijven als topdressuurpaard.

Mallootje

Totilas zal dan wel een wereldtopper zijn.. en zo heb je Wereldtoppers, Continentale Toppers, Subtoppers, N ationale Toppers, Provinciale Toppers, Regionale Toppers, Stadstoppers, Staltoppers en Stalgangtoppers.. Is dat beter dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:33

Niobe schreef:
Nee, kijk maar naar de Toppers _O-

Woehhahahaha :') _O-

Jij bergrijpt het.... _O-

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 22:34

Mallootje schreef:
Totilas zal dan wel een wereldtopper zijn.. en zo heb je Wereldtoppers, Continentale Toppers, Subtoppers, N ationale Toppers, Provinciale Toppers, Regionale Toppers, Stadstoppers, Staltoppers en Stalgangtoppers.. Is dat beter dan?

:+ stukken. Maar bedankt voor de reacties allemaal :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:36

Topper is geen talent in niveau ,maar een vriend(in) die altijd voor je klaar staat en je vrolijk maakt zoals o.a mijn pony :) ,Die noem ik dus een topper. Als totilas een rotkarakter heeft vind ik hem geen topper , al kan ie nog zulke hogen punten krijgen .. geen topper voor mij