Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eagerly schreef:Misschien ben ik geen beginner meer, maar zo voel ik me nog wel regelmatig. Ik ben (nog) niet handig genoeg om sommige blokkades op te lossen en niet altijd snel genoeg om een probleem voor te zijn. Dus op elk niveau en met elk paard leer je nieuwe dingen en doe je ervaring op.
Daarnaast hangt het af van met wie ik mezelf vergelijk. Als ik mijn instructrice zie rijden, dan heb ik nog een lange weg te gaan. Kijk ik naar een recreant (die alleen bosritjes maakt) dan ben ik dressuurmatig gevorderd.
Rumpleteaser schreef:Ach, what's in a name?
Voor wie is deze 'definitie' nu belangrijk?
Even voor mezelf: ik rij al een hele poos en kan ietsje meer dan mijn paard zelfstandig rondrijden.
Maar ik vind mezelf echt nog een beginner hoor!
Joyamu schreef:Cremoris schreef:In mijn ogen ben je geen beginner meer als je: Stap,draf en galop beheerst, je paard stil kan laten staan, recht kan laten lopen, uit ontspanning nageeflijkheid krijgt.
Mee eens
Op zich ben ik het hier wel mee eens, ik vind het alleen zo jammer dat op menig manege niet veel aandacht wordt besteed aan die ontspanning en nageeflijkheid! Change3x schreef:Als de B voor beginner zou staan , waar staan de L , M & Z voor dan ?

. Zou niet weten wat ik zou doen als ik niet op pr zat xD
. Heb je gelijk in!